Oro taršos rodikliai žvyrkelių pakelėse


Ekologijos referatas.

Įvadas. Oro tarša dėl kelių transporto. Oro tarša kietosiomis dalelėmis žvyrkelių pakelėse. Meteorologinių parametrų nustatymas. Tiriamieji žvyrkeliai. Tyrimų rezultatai. Išvados. Literatūros šaltiniai.


Transporto keliamas žvyrkelių dulkėjimas lemia daug įvairių problemų. Kietosios dalelės daro neigiamą poveikį aplinkai. Važiuojant dulkingais žvyrkeliais ypač pablogėja eismo sąlygos, pravažumas, pralaidumas, sukeliamas pavojus eismo saugumui (Žilionienė et al. 2007). Tvirtinama, kad kai kelio dulkių debesis esti iki 40 m ilgio, maksimalus kelio pralaidumas sumažėja perpus, o kai šis debesis 150–200 m, – iki 7 kartų. Dėl pablogėjusio matomumo prasilenkiančių automobilių greitis sumažėja iki 15–20 km/h.

Kad žvyrkeliai nekeltų problemų aplinkai, ir kelio dangos tiktų eismui, galima pasiekti tik juos rekonstruojant ar asfaltuojant bei naudojant priemones dulkėtumui mažinti.Pagal įvairias valstybines programas žvyrkeliai Lietuvoje yra asfaltuojami. 2006 m. iš viso žvyrkelių buvo 8416 km, o 2008 m. – 8091,92 km (Kelių dangos... 2008).

Kelio dulkių dalelių kilimą nuo žvyro dangų, veikiant transportui ir klimato veiksniams, daugiausia galima sumažinti asfaltuojant žvyrkelius, o sumažinti iki minimumo (nekeičiant dangos tipo) – žvyro dangą apdorojant dulkėjimą mažinančiais reagentais: kalcio lignosulfonatu, kalcio chloridu, bitumine emulsija ar kitomis medžiagomis (Bolander, Yamada 1999).

Bandomieji darbai žvyrkelių dulkėjimui sumažinti Lietuvoje buvo pradėti 1999 metais. Didesnės apimties darbus visuose regionuose, naudojant įvairias priemones ir rengiant bandomuosius ruožus, pradėta vykdyti 2003 metais – įvairiomis dulkėjimui mažinti skirtomis medžiagomis buvo apdorota 51,7 km žvyrkelių, o 2004 m. – 95,9 km. Kai kuriuose žvyrkeliuose tos pačios dulkėjimui mažinti priemonės buvo panaudotos 2003–2008 metais. 2003 m. žvyrkelių dulkėjimo mažinimo darbai buvo vykdomi 29 ruožuose (bendras ilgis 51,7 km). 2004 m. 27- iuose iš 29 ruožų šie darbai buvo atliekami pakartotinai (27 žvyrkelių ruožų bendras ilgis buvo 50,3 km). 2004 m. papildomai įrengta 24 nauji ruožai (iš viso 53).Daugiausia buvo kelio ruožų (visuose regionuose, išskyrus Kauną), kuriuose dulkėjimui mažinti naudota bituminė emulsija. 2003 m. tokių ruožų būta 15 (bendras ilgis 25,5 km), o 2004 m. – 28 (bendras ilgis 48,5 km). 14 - oje ruožų iš bendro 28 skaičiaus dulkėjimui mažinti bituminė emulsija buvo naudota antrus metus iš eilės.

Kauno bei Panevėžio, Telšių, Utenos ir Alytaus (nuo 2004 m.) regionuose įrengta 6 ruožai (bendras ilgis 13,0 km), kuriuose dulkėjimui mažinti naudota kalcio lignosulfonatas. 2004 m. tokių ruožų padaugėjo iki 13 (bendras ilgis 25,9 km). Ruožuose, kuriuose dulkėjimo mažinimo darbai vyko 2003 m., tie patys darbai buvo kartojami ir 2004 metais. Kalcio lignosulfonatas tam tikslui naudotas tik penkių regionų iš dešimties žvyrkeliams.Žvyrkelių dulkėjimui mažinti rečiausiai naudota kalcio chloridas. 8 bandomieji ruožai 2003 m. ir 12 ruožų 2004 m. įrengta Alytaus, Panevėžio ir Šiaulių regionų keliuose. 2003 m. 12,6 km ilgio žvyrkeliuose (7 kelio ruožai) kalcio chloridas pakartotinai buvo pilamas 2004 metais.

  • Ekologija Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Sandra
  • 13 puslapių (2627 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ekologijos referatai
  • Microsoft Word 856 KB
  • Oro taršos rodikliai žvyrkelių pakelėse
    10 - 3 balsai (-ų)
Oro taršos rodikliai žvyrkelių pakelėse. (2017 m. Balandžio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/oro-tarsos-rodikliai-zvyrkeliu-pakelese.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 24 d. 23:55