Oro transporto keleivių teisės aviakompanijai atidėjus ar atšaukus skrydį


Teisės referatas. Oro transporto keleivių teisės, aviakompanijai atidėjus ar atšaukus skrydį. Įvadas. Oro transporto keleivių teises nustatantys teisės aktai. Išvados. Literatūros sąrašas. Aviakompanija privalo. Keleivio teisės. Jei pagrįstai tikimąsi, kad skrydis bus atidedamas a) dviems ar daugiau valandų. Kai skrydis atidedamas ne mažiau kaip. Valandoms. Jei skrydis atšauktas, keleivis turi teisę. Jeigu nėra panašaus tiesioginio reiso. Kompensacija keleiviui nepriklauso. Skrydį vykdantis oro vežėjas neprivalo mokėti kompensacijos.


Jei atšaukta antra jungiamojo reiso dalis – galima reikalauti pinigų ir už jau įvykusį skrydį, bei grįžti atgal. Pvz. jei keleivis skrenda Vilnius-Kopenhaga-Niujorkas, ir nuskridęs į Kopenhagą sužino, kad Kopenhaga-Niujorkas reisas atšauktas (o vėlesniu Kopenhaga-Niujorkas reisu skristi jam neapsimoka, nes pvz. pavėluotų į konferenciją, į kurią ir skrenda), galima reikalauti nuskraidinti atgal į Vilnių bei grąžinti visus pinigus už skrydį Vilnius-Kopenhaga-Niujorkas (Teisininkų žemaičių blogas).

Jeigu perkamas bilietas į kitą oro uostą, aviakompanija turi kompensuoti visas nusigavimo į pirminį kelionės tikslą išlaidas. Pvz. jei atšaukus reisą Stokholmas-Vilnius nuperkamas bilietas Stokholmas-Kaunas, tai aviakompanija turi sumokėti ir už autobuso bilietą iš Kauno oro uosto į Vilnių.

keleivis buvo informuotas apie skrydžio atšaukimą ne vėliau kaip prieš 14 dienų;

Jeigu keleivis turi ne jungiamuosius skrydžius, o atskirus bilietus su skirtingomis kompanijomis, tai pirmoji aviakompanija pagal reglamentą nėra atsakinga už tai, kad keleivis pavėluoja į antrąjį skrydį, ir nėra įsipareigojusi jo nugabenti iki galutinio taško nei grąžinti pinigus už antrąjį skrydį. Už tai nebus atsakinga ir antroji kompanija – t.y. nuostoliai tenka keleiviui. Jei keleivis turi jungiamąjį bilietą su ta pačia oro bendrove, tuomet oro bendrovė bus įsipareigojusi keleivį nugabenti iki pat galutinio taško arba grąžinti pinigus už visą skrydį.

Tačiau už naujus analogiškus bilietus sumokėjęs keleivis, turi teisę šiuos pinigus atgauti iš reisą atšaukusios oro bendrovės, nesvarbu, kokie pigūs buvo pirmieji bilietai (jeigu aviakompanija atsisakė vykdyti savo pareigas ir įsigyti bilietai buvo pigiausia alternatyva). Pagal ETT sprendimą “Rodrigez prieš Air France” byloje, tokius reikalavimus reikėtų grįsti ne tiesiogiai reglamentu, bet Monrealio konvencija ir nacionaliniais įstatymais (Teisininkų žemaičių blogas). Monrealio konvencija įpareigoja oro bendroves atlyginti realius keleivio patirtus nuostolius (prarastus užsakytus viešbučius, automobilių nuomą, kitus bilietus ir pan.), ko nenumato Reglamentas Nr. 261/2004.

  • Teisė Referatai
  • 2013 m.
  • 10 puslapių (2255 žodžiai)
  • Universitetas
  • Teisės referatai
  • Microsoft Word 20 KB
  • Oro transporto keleivių teisės aviakompanijai atidėjus ar atšaukus skrydį
    9 - 3 balsai (-ų)
Oro transporto keleivių teisės aviakompanijai atidėjus ar atšaukus skrydį. (2013 m. Kovo 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/oro-transporto-keleiviu-teises-aviakompanijai-atidejus-ar-atsaukus-skrydi.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 02:06