Oro uostų veikla


Aviacijos referatas. Įvadas. Oro uostų sudėtis. Oro uostų valdymas. Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Tarptautinis Kauno oro uostas. Tarptautinis Palangos oro uostas. Tarptautinis Šiaulių oro uostas. Oro uostų saugumas. Išvados. Literatūra.


Keleivių gabenimo oro transportu logistikos paskirtis – teikti oro transporto paslaugas nuosavomis ar nuomojamomis oro transporto priemonėmis (lėktuvais, sraigtasparniais), užtikrinant greitą bei efektyvų keleivių vežimą. Oro linijų bendrovės viena nuo kitos skiriasi dydžiu (pagal turimas transporto priemones), skrydžių paskirtimi (gabena siuntas, krovinius, keleivius), paslaugų teikimo gausa.

Kiekvienas oro uostas neapsieina be statinių ir įrengimų, skirtų keleivių, krovinių ir pašto gabenimui. Oro transporto terminalai skiriasi pagal dydį nuo mažiausių aerouostų, aptarnaujančių daugiausia lengvus keleivinius lėktuvus, iki didelių tarptautinių aerouostų.

Oro uostų aikštelėms, laikui bėgant keliami vis didesni reikalavimai, kadangi oro uostai plečia savo veiklą ir didėja oro pervežimų perspektyvos. Aerouostų administracijai kyla daug problemų, kadangi atsiranda būtinybė ieškoti naujų aikštelių, nes esantys aerouostai nebegali susidoroti su augančiais vežimų mastais. Taigi, didėjant lėktuvų greičiui ir dydžiui, ilgėja pakilimo – nusileidimo juostos, daug galingesni varikliai reikalauja nusileidimo kelių stipresnių dangų. Didesniems lėktuvams reikia daugiau vietos vairuojant juos žemėje ir didesnių angarų. Dėl padidėjusios karšto oro srovės nuo didelio galingumo variklių jiems reikalingas didesnis atstumas nuo vienas kito.

Kiekviename terminale yra parduotuvės, restoranai bei banko skyriai. Jie skirti keleiviams, skrendantiems tolimais atstumais su persėdimais, kad galėtų išnaudoti laisvą laiką tarp skrydžių.

Lietuvos oro transportą valdo valstybinė Susisiekimo ministerija su civilinės aviacijos departamentu. Transporto sistemoje privalo būti taikomi naujausi administraciniai (organizaciniai – įforminti dokumentai), ekonominiai ir socialiniai – psichologiniai valdymo metodai. Be to, administracinius metodus privalu derinti su ekonominiais ir psichologiniais, nusakančiais darbo tikslingumą, efektyvumą, korporatyvinį solidarumą, iniciatyvą ir verslumą, valdymo būdais.

Lietuvos susisiekimo ministerijos Civilinės aviacijos departamento reguliavimo sferoje esanti prie Vilniaus oro uosto Civilinės aviacijos administracija kontroliuoja lėktuvų skrydžius, jų saugą ir aviacijos saugumą, teikia oro eismo paslaugas, sertifikuoja vežėjus, aerodromus ir orlaivius, tiria aviacijos avarijas ir incidentus, licencijuoja ir atestuoja civilinės aviacijos specialistus: lakūnus ir antžeminių tarnybų darbuotojus.

Matome, kad keleivių pasiskirstymas nėra tolygus. 2009m. Gabenamų keleivių oro transportu buvo mažiausiai, taip pat pastebėtina, kad keleivių skaičius buvo maždaug per pus mažesnis nei 2010 – 2012 metais. Tačiau, Kauno oro uostas po 2009 metų buvo itin aktyvus ir jau sekančiais metais savo keleivių skaičių sugebėjo padvigubinti. Taip pat, matome, kad ir 2011 metais keleivių skaičius dar daugiau išaugo ir pasiekė didžiausią aptarnautų klientų skaičių per 2009 – 2013 metus.

  • Aviacija Referatai
  • 2015 m.
  • 14 puslapių (2237 žodžiai)
  • Aviacijos referatai
  • Microsoft Word 156 KB
  • Oro uostų veikla
    10 - 4 balsai (-ų)
Oro uostų veikla. (2015 m. Gegužės 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/oro-uostu-veikla.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 12:59