Paauglystės amžiaus tarpsnis


Psichologijos referatas. Paauglystės amžiaus tarpsnis. Pagrindinės paauglių charakteristikos (pagal j. Černių). Paauglių raida santykių kontekste. Santykiai su suaugusiais. Ko labiausiai reikia jūsų paaugliui. Pabandykit sau įsivaizduoti, kad bendraujate ne su paaugliu, o su kitu suaugusiu žmogumi, kai jums gana svarbu būti korektišku, mandagiu, nuoširdžiu žmogumi! Dar keletas taisyklių tėvams. Tėvų elgesio stiliai. Kas yra lepinimas? Kokie griežto auklėjimo požymiai? Griežtas auklėjimas dažniausiai sukelia paauglių pasipriešinimą, kiti prisitaiko, bet kokia kaina stengiasi išvengti klaidų. Jie dažniau stokoja pasitikėjimo savimi, nerimauja dėl klaidų, jaučiasi nieko verti, elgiasi taip, kad išvengtų suaugusiųjų pykčio, bausmių. Paauglių konfliktai su tėvais. Kivirčų temos ir paauglių argumentai. Dviejų žingsnių konflikto sprendimo būdas. Paauglių tarpusavio santykiai. Susidraugauti pirįmiausia padeda panašūs interesai ir veikla. Merginos daugiausia ieško draugų emociniam. Bendravimui, vaikinai — bendrai veiklai. Bendravimo su bendraamžiais sunkumai. Paauglystė ir seksualumas. Kodėl mokiniams sunku mokytis? Svarbiausios mokinių mokymosi sunkumų priežastys. Asmenybinės nenoro mokytis priežastys.


Akcentuoti charakterio bruožai — kai kurių charakterio bruožų pernelyg didelis sustiprėjimas, trukdantis išvengti problemų mokykloje. Tai demonstratyvūs(nuolatinis dėmesio reikalavimas), pedantiški (amžinos dvejonės, baimė, lėtas tempas), užstrigusio afekto (nepamiršta ir neatleidžia įžeidimo, keršija), epileptoidiški (apimti įtūžio, gali sužaloti silpnesnį už save), hipertimiški(ypatingai aktyvūs), silpnavaliai (nuo pirmų dienų priešiški mokslui, tik kontrolė gali padėti)

Mokyklos fobija. Liguistai bijo mokyklos, atsiranda emociniai ir organiniai sutrikimai, dažnai neurotinio pobūdžio.

Hiperaktyvumas. Tai dėmesio ir veiklos sutrikimas, kai kur vertinama kaip CNS liga. Intelektas normalus, tačiau dėl šio sutrikimo pasiekimai menki, socialiniai ryšiai sutrikę, suvokia savo išskirtinumą. Sunkiai pastebi ryšį tarp elgesio ir pasekmių.

Deviantinis elgesys. Teisinių ir dorovinių normų neatitinkantis elgesys nėra įgimtas, tai auklėjimo, aplinkos pasekmė. Dažnai intelektas aukštesnis, negu pasiekimai.

Nepalankus kauzalinės atribucijos modelis. Mokinys galvoja, kad mokymosi nesėkmės priežastis — jo paties riboti gabumai ir mokytojų priekabumas. Tokia pozicija veikia mokinius demoralizuojančiai.

Paauglystės amžiaus tarpsnis. (2014 m. Vasario 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/paauglystes-amziaus-tarpsnis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 02:29