Pacientų teisės ir pareigos


Teisės savarankiškas darbas. Įvadas. Situacijos užuomazga. Situacijos eiga. Išvados. Literatūros sąrašas.


Temos aktualumas: šiais laikais labai aktuali tema yra paciento teisės, tačiau turime nepamiršti, kad yra ir pareigos, tad norėdami jų nepažeisti ir kad nebūtų pažeistos mūsų, turime išmanyti teisines normas.

Tikslas: nustatyti ir pagrįsti teisinėmis normomis situacijos dalyvių teisės pažeidimus ir jų vykdymą.

1.Įvardinti kokios pacientų teises buvo pažeistos šioje situacijoje. Pritaikyti šiems teisės pažeidimams teisines normas.

2. Įvardinti kokios odontologijos klinikos darbuotojų teisės buvo pažeistos šioje situacijoje ir pritaikyti teisės pažeidimams teisines normas.

3. Įvardinti kokios teisės buvo įgyvendintos teisingai šioje situacijoje ir pritaikyti teisines normas.

2013m. balandžio 6d. Vardenis Pavardenis atvyko į Klaipėdos odontologijos kliniką užsiregistruoti dantų gydymo paslaugoms. Registratūros darbuotoja atsisakė jį užregistruoti, nes šioje klinikoje jis nėra buvęs todėl jo kaip paciento ligos istorijos kortelės nėra, bet pagal Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo II skyriaus 4str. 1 punktą kuriame rašoma, kad kiekvienas pacientas turi teisę pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą. Po nemalonaus pokalbio ir netinkamo paslaugų suteikimo pacientas nusprendė kreiptis į kitą dantų gydymo įstaigą. Sekančią dieną Vardenis Pavardenis nuvyko į kitą odontologijos kliniką Klaipėdoje, prisistačius į registratūrą jam buvo suteikta visa informacija pagal Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo II skyriaus 5 str. 1 punktą kuriame rašoma, kad pacientas turi teisę gauti informaciją apie sveikatos priežiūros įstaigose teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti. Pacientas pareiškė norą pasirinkti burnos higienos specialistą savo gydymui remdamasis įstatymu Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo II skyriaus 4 str. 2 punktu, kuriame teigiama, kad pacientas turi teisę pasirinkti sveikatos priežiūros specialistą. Sveikatos priežiūros specialisto pasirinkimo tvarką nustato sveikatos priežiūros įstaigos vadovas.Tuo pačiu metu pacientas norėjo gauti išsamią informaciją apie laukiamą gydymą ir jo padarinius sveikatai, tačiau buvo pasakyta, kad reikiamą informaciją jis gaus būtent tuo metu kai bus atliekamos procedūros, o ne dabar, taip buvo pažeistas Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo II skyriaus 5 str.

Pacientų teisės ir pareigos. (2015 m. Balandžio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/pacientu-teises-ir-pareigos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 02:33