Pagalbiniai laivo mechanizmai


Laivybos kursinis darbas.

Paveiksliukų sąrašas. Įvadas. Vairavimo įranga. Švartavimosi įranga. Krovos įranga. Mentiniai išcentriniai siurbliai. Išcentrinių siurblių eksploatacija. Sausinimos sistema. Balastinė sistema. Vandens uždangos sitema. Gesinimo garu sistema. Gesinimo angliarūgštimi sistema. Sanitarinės sistemos. Ventiliacijos sistema. Literatūros sarašas.


Šiuo darbu noriu aptarti bendrają laivo įrangą, kokia ji ir kaip ji veikia.

Vairo pavara, kuri perduoda komandą iš valdymo pulto vairavimo mašinai, turi įvairią įrangą. Seniausios pavaros – tai šturtrosinė, šturgrandininė ir veleninė arba kombinuota, tačiau jos retai naudojamos. Taip pat retai naudojamos rumpelinės, sektorinės ir sraigtinės. Šiuolaikiniuose laivuose naudojamos elektrinės, elektrinės-hidraulinės ir hidraulinės pavaros.

kurie sukinėja vairą. Tai vairavimo mašina, vairavimo pavara ir vairavimo mašinos valdymo pavara. Vairavimo mašina suteikia vairui sukamąjį momentą, vairavimo pavara perduoda jį nuo

Vairavimo mašina turi atitikti reikalavimą, kad jos galingumas būtų pakankamas per 28 sekundes pasukti vairą nuo kraštinės padėties, vairui esant pasuktam į vieną bortą 35° kampu, iki kitos kraštinės padėties, vairui esant pasuktam į kitą bortą 35° kampu, laivui plaukiant visu greičiu, ir kad vairavimo mašina išlaikytų pasuktą vairą tol, kol laivas pasisuks reikiamu kampu.

Manevrines laivo savybes gerina aktyvusis vairas, kabinamasis vairas, pasukamasis gaubtas ir pavairavimo įrenginiai.

Aktyvusis vairas sudarytas iš paprasto aptakios formos vairo; jo karkase įmontuotas elektros variklis, kuris suka nedidelį sraigtą, išlendantį už galinės vairo mentės linijos arba apgaubtą. Aktyvusis vairas pagerina laivo manevringumą tada, kai yra mažas greitis, siaurumose, švartavimosi metu ir kitais atvejais.

Nuimamieji krovininiai liukai yra patys seniausi, jie yra likę tik senuose laivuose. Nuridenamieji liukai dažniausiai įrengiami dideliuose laivuose, kurių liukų ilgis palyginti didelis ir siekia ne vieną dešimtį metrų. Tokiuose laivuose naudojami Mak Gregoro tipo įvairios modernizacijos dangčiai, sudaryti iš sekcijų, kurios atidarant liuką nurieda į vieną skersinio liuko komingso pusę.

Tai siurbliai, kuriuose skystis įsiurbiamas į siurblio korpusą ir išspaudžiamas jam besisukant kartu su siurblio mentėmis.

Naudojami aušinimo, priešgaisrinėse, balastinėse sistemose, naftos produktų perpumpavimo, garo generatorių, šaldymo sistemose kaip pagrindinis elementas.

Priklausomai nuo perpumpuojamo skysčio agresyvumo, korpusai gaminami iš ketaus ir bronzos. Nuo darbinio rato sukimosi greičio – iš bronzos ir nerūdijančio plieno.

Siurblys paleistas nesilaikant eksploatacijos taisyklių su atdara sklende slėgimo linijoje, siurblio ir pavaros variklio ašys nesutampa ir kita.

Siurblio ir siurbimo linijos ertmės neužpildytos perpumpuojamu skysčiu

Skirta susikaupusio vandens iš laivo patalpų ir mašinų skyriaus pašalinimui, apsaugoti krovinį ir sudaryti sąlygas energetinių įrenginių ekspoatavimui.

Sausinimo sistema turi turėti ne mažiau dviejų siurblių, vienas iš jų laikomas pagrindiniu. Siurbliai stūmokliniai arba išcentriniai, turintys sauso siurbimo galimybę. Rezerviniai siurbliai gali būti balastinės, sanitarinės sistemų siurbliai.

Kad vanduo , užliejus vieną patalpą nepersipiltų į kitas, ant vandens paėmimo iš patalpų sausinimo šulinėlių antvamzdžių statomi atbuliniai vožtuvai.

Skirta balasto priėmimui ir pašalinimui. Sistema turi pagrindinį siurblį ir be jo papildomai šiam tikslui gali būti sausinimo, priešgaisrinių, aušinimo sistemų siurbliai. Jeigu balastinės sistemos surištos su kurocisternomis, tai priešgaisrinės sitemos ir rezervinį aušinimo siurblį šiam tikslui panaudoti draužiama.

Balastinės sistemos išdėstomos taip, kad būtų užtikrinamas vandens išmetimas iš balastinių cisternų esant krenui iki 5o. Laivuose plaukiačiuose šaltose aplinkose numatomas balastinės sitemos apšildymas. Nuo elektrokorozijos apsaugomos cinko protektoriais.

Vandens išpurškimui gali būti panaudotas oras 0,6-0,8 MPa slėgio. Išpurkštas vanduo sudaro uždangą, sumažina aplinkinių patalpų ir konstrukcijų temperatūrą, ir naftos produktų garavimą.

  • Laivyba Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (3287 žodžiai)
  • Universitetas
  • Laivybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1902 KB
  • Pagalbiniai laivo mechanizmai
    10 - 9 balsai (-ų)
Pagalbiniai laivo mechanizmai. (2016 m. Balandžio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/pagalbiniai-laivo-mechanizmai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 00:35