Pagalbos skambučių bendruoju pagalbos numeriu ir kitais numeriais užtikrinimo reglamentavimas


Teisės referatas.

Įvadas. Bendrasis pagalbos centras. Bendrojo pagalbos centro poreikis ir jo įgyvendinimas. Bendrojo pagalbos centro steigimo etapai ir funkcijos. Bendrojo pagalbos centro reglamentavimas. Centro teisinė forma, steigimo ir veiklos teisiniai pagrindai, principai. Centro kompetencija reaguojant į pagalbos prašymus. Įgyvendinamieji Europos Sąjungos teisės aktai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Uždaviniai: 1. Ištirti bendrojo pagalbos centro, vieno skubaus iškvietimo numerio įvedimo poreikis ir įgyvendinimas Europos Sąjungoje ir Lietuvoje;

Tyrimo metodai: Lietuvos Respublikos teisės aktų ir vyriausybės nutarimų analizė.

Bendrojo pagalbos centro veikla yra išskiriama į 15 pagrindinių funkcijų:

Visos išvardytos funkcijos yra patvirtintos Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatymo ir atnaujintos 2011 m. sausio 1 d.

Pagrindinis dokumentas, reglamentuojantis BPC veiklą Lietuvos Respublikoje yra Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatymas, paskelbtas 2004 m. gegužės 25 d. ir patvirtintas tuo metu laikinai prezidento pareigas einančio Artūro Paulausko.

2. 1 Centro teisinė forma, steigimo ir veiklos teisiniai pagrindai, principai

Bendrojo pagalbos centro įstatymas nustato darbuotojų kompetenciją reaguojant į pagalbos prašymus, nustato atsakomybes ir išskiria veiksnius, už kuriuos atsakomybės centras neprisiima.

Šioje dalyje trumpai apžvelgsime teisės aktus, kuriais visoje Europos Sąjungoje yra reglamentuojami ir taikomi bendrojo pagalbos centro nutarimai.

1. Tokio centro, kaip bendrasis pagalbos centras, poreikis iškilo jau seniai. Šį tikslą iškart buvo siekiamą jį įgyvendinti ne vienoje konkrečioje šalyse, ar regionuose, tačiau visoje Europos Sąjungoje, dėl žmonių saugumo ir patogumo įvykus atitinkamai situacijai.

2. Nuo pradinio sumanymo, iki tuo metu Europos Sąjungai priklausančių šalių direktyvos įvykdymo, bendrojo pagalbos centro steigimas užtruko 20 metų. Kiekviena naujai prie Europos Sąjungos prisijungusi valstybė taip pat turėjo įvykdyti šį įsipareigojimą, kaip ir Lietuva nuo 2004 m. gegužės 1 d.

3. Lietuvos Respublikoje bendrojo pagalbos centro steigimas vyko trimis etapais: bandomasis, centro įsteigimo ir bendrojo pagalbos centro paleidimo etapais.

4. Pagrindinės bendrojo pagalbos centro funkcijos yra susijusios su piliečių saugumu ir kuo operatyvesniu pagalbos suteikimu, kiek tai įmanoma padaryti net telefonu, belaukiant pagalbos. Taip pat viena iš funkcijų nurodo pastangas kuo labiau sumažinti melagingų pranešimų rizika, kuri pasitaiko gana dažnai ir taip yra trigdomas centro darbas.

5. Bendrojo pagalbos centro steigimą ir naudojimą reglamentuoja net kelios direktyvos, Europos Sąjungos teisės aktai. Lietuvoje pagrindinis teisės aktas reglamentuojantis bendrojo pagalbos centro veiklą yra Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatymas, kuris įteisintas remiantis minėtomis direktyvomis.

  • Teisė Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Vaida
  • 11 puslapių (1972 žodžiai)
  • Universitetas
  • Teisės referatai
  • Microsoft Word 28 KB
  • Pagalbos skambučių bendruoju pagalbos numeriu ir kitais numeriais užtikrinimo reglamentavimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Pagalbos skambučių bendruoju pagalbos numeriu ir kitais numeriais užtikrinimo reglamentavimas. (2017 m. Lapkričio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/pagalbos-skambuciu-bendruoju-pagalbos-numeriu-ir-kitais-numeriais-uztikrinimo-reglamentavimas.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 14 d. 15:23