Pagrindinės marketingo sąvokos


Marketingo konspektas.

Marketingo sąvokos Marketingas. Marketingo tikslas. Marketingo strategija. Lojalumo tipai Lojalumas monopoliui.Lojalumas , kai nėra paprasta pakeisti paslaugų tiekėją.Skatinamas lojalumas.Lojalumas  dėl  įpratimo.Kainodaros tikslų nustatymas »  Paklausos įvertinimas »  Sąnaudų įvertinimas »  Konkurentų kainų įvertinimas »  Kainų nustatymo metodo pasirinkimas »  Galutinės kainos nustatymas. Verslo orientacijos Gamybos orientacijos. Prekės orientacijos. Marketingo orientacijos. Socialinės etinės. Vartotoją , tikslą ir vadovautis sisteminiu požiūriu. Orientacija į vartotoją. Tikslo orientacija. Sisteminis požiūris. Marketingo principai. Tikslumo principas. Tikslo principas. Trejopos orientacijos principas. Adaptacijos principas. Marketingo tipai. Koversinis marketingas. Stimuliuojantis marketingas. Išvystantis marketingas. Palaikantis marketingas. Stabdantis marketingas. Marketingo aplinka. Pardavimo tarpininkai. Pardavimo pagalbininkai. Kontaktinės auditorijos. Konkurencinė aplinka. Ekonominė aplinka. Socialinė – kultūrinė aplinka. Politinė – teisinė aplinka. Mokslinė – technologinė aplinka. Gamtinė aplinka. Rinkos segmentavimas. Tikslinė rinka. Koncentruotas marketingas. Diferencijuotas marketingas. Nediferencijuotas marketingas. Vartotojo elgsena. Išoriniai vartotojo elgseną įtakojantys veiksniai. Vidiniai vartotojo elgsenos veiksniai. Marketingo kompleksas. Įmonės kompetencijai. Rėmimo kompleksas. Rėmimo strategijos. Reklamos funkcijos. Reklamavimo objektai. Suvokimo žemėlapis. Galimų prekės pozicionavimo koncepcijų parengimas. Pirmoji strategija  – sustiprinti dabartinę prekės ženklo poziciją vartotojų sąmonėje. Antroji strategija  – tai ieškojimas dar neužimtos pozicijos , kurią vertina pakankamai vartotojų. Trečios strategijos  – perpozicionavimo – tikslas yra išstumti konkurentus iš jų užimamų pozicijų. Asmeninis pardavimas. Pardavimo skatinimas. Ryšiai su visuomene. Populiarinimas arba propaganda. Strateginis planavimas. Taktinis planavimas. Marketingo planavimo nuoseklumas. Marketingo valdymas. Perspektyvų tyrimas.


Lojalumas kaip elgsena - tai nuolatinis kartotinis prekės ženklo pirkimas.

Lojalumas kaip požiūris - tai didesnis palankumas prekės ženklui.

Gamybos orientacijos esmę sudaro įmonės pastangos siekti savo tikslų vis tobulinant gamybos procesą bei didinant jo mastą, taip sumažinant prekių savikainą bei kainą. Versle gamybos orientacija yra naudinga dviem atvejais:1. kai produkto paklausa viršija pasiūlą,2. kai esant per didelei kainai, pradedami gaminti didesni produkcijos kiekiai, siekiant sumažinti kainą Prekės orientacijos esmę sudaro įmonės pastangos siekti savo tikslų tobulinant prekės kokybę. Šiuo atveju tikimasi, kad sėkmingai konkuruoti rinkoje padeda pigiai ir kokybiškai pagamintos prekės.Pardavimo orientacijos esmę sudaro įmonės pastangos siekti savo tikslų gerai įvaldytais prekių siūlymų būdais ir dėl to parduodant daugiau prekių. Pagrindinis šios verslo orientacijos tikslas – parduoti tai, kas pagaminta, o ne tai, ko pirkėjas nori (Kotler ir kt., 2002), nesirūpinant vėlesne pirkėjo reakcija, todėl dėmesys sutelkiamas į trumpalaikius prekybos sandorius, o ne į ilgalaikių, pelningų ryšių su klientais sukūrimą.Marketingo orientacijos esmę sudaro įmonės pastangos siekti savo tikslų kuo geriau tenkinant vartotojų poreikius. Be vartotojo, organizacijos ištekliai yra beverčiai. Tai reiškia, kad pagrindinė organizacijos užduotis – privilioti ir išlaikyti klientą. Vartotoją privilioja siūlymas, kuris atrodo labiau vertingas nei konkurentų, o išlaikyti klientus padeda jo poreikių tenkinimas. Organizacijos svarbiausia užduotis – pasiekti, kad klientas nenorėtų atstumti siūlomo produkto (pasiekti maksimalų vartotojo pasitenkinimą). Vartotojo pasitenkinimo lygis priklauso nuo visos organizacijos marketingo kultūros ir tarpusavio suderinamumo.Socialinės-etinės orientacijos esmę sudaro pastangos siekti verslo tikslų tenkinant vartotojų poreikius ir kartu atsižvelgiant į visuomenės interesus. Socialinio-etinio marketingo koncepcija yra pati pažangiausia. Pirmiausia įmonė išsiaiškina tikslinių rinkų norus, poreikius ir interesus, o paskui patenkina klientų iškeltus reikalavimus tokiais būdais, kurie palaiko (arba padidina) kliento ir visuomenės gerovę

1.Tiekėjai – tai įmonės ir pavieniai asmenys, iš kurių perkami gamybos ir kitos veiklos reikmenys.2.Konkurentai – tai rinkos dalyviai, potencialiems pirkėjams siūlantys tapačius arba panašius poreikius tenkinančias prekes.3.Pardavimo tarpininkai – tai savarankiški ūkio subjektai, savo vardu ir rizika perkantys prekes, kad jas parduotų.4.Pardavimo pagalbininkai – tai įmonės partneriai, padedantys užmegzti glaudžius ryšius tarp atskirų paskirstymo grandžių, taip pat teikiantys kitas prekių pardavimą skatinančias paslaugas.5.Pirkėjai – tai fiziniai arba juridiniai asmenys, norintys iš kito asmens įsigyti prekę ir įsipareigojantys už ją mokėti nustatytą pinigų sumą.6.Kontaktinės auditorijos – bet kuri grupė, turinti realių ar potencialių interesų, arba daranti poveikį organizacijai.

  • Marketingas Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 6 puslapiai (2490 žodžių)
  • Universitetas
  • Marketingo konspektai
  • Microsoft Word 23 KB
  • Pagrindinės marketingo sąvokos
    10 - 4 balsai (-ų)
Pagrindinės marketingo sąvokos. (2016 m. Birželio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/pagrindines-marketingo-savokos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 18:47