Pagyvenusių žmonių mityba referatas


Kulinarijos referatas. Įvadas. Vyresnio amžiaus žmonių mityba. Vyresnio amžiaus žmonių mitybos principai. PSO mitybos rekomendacijos.


Maistas yra labai svarbus kiekvieno žmogaus gyvenimo aspektas. Mus mityba lydi nuo pat gyvybės užsimezgimo pradžios iki pat mirimo. Labai svarbu suprasti ir žinoti mitybos ypatumus, kad sveikai ir tinkamai maitinantis svarbu racionaliai maitintis. Maistas – būtinoji vystimosi sąlyga, statybinė organizmo medžiaga. Maistas atkuria organizmo funkcijas.

Žmogaus mityba yra susijusi ir su jo amžiumi. Ne viskas, kas naudinga jaunam organizmui, naudinga ir senam. Nusistovėjusios mitybos įpročius sunku pakeisti, bet vyresniame amžiuje tai yra būtina. Susiformavusio organizmo nereikia nuolat maitinti riebiu, baltyminiu ir kaloringu maistu. Tačiau sveiko ir gyvo maisto jam labai reikia.

Daugelio žmonių vartojamas virtas maistas alina organizmą. Virtam maistui perdirbti reikalingi dideli energijos, vitaminų bei mineralinių medžiagų kiekiai, kurie imami iš pačio organizmo: iš kaulų, dantų, odos ir kitų kūno vietų. Taip žmogus netenka daug vertingų medžiagų, o iš to maisto, kurį valgo, jų negauna. Todėl anksti, kai žmogui dar tik 40 ar 50 metų, išretėja kaulai, iškrenta dantys (paradantozė) arba jis serga chroniškomis nepagydomomis ligomis.

Tam, kad žmogus nekankintų anksčiau išvardinti ir kiti negalavimai, jis turi domėtis savo mityba ir rasti savąjį variantą. Pirmiausiai pagyvenęs žmogus turėtų labai apriboti mėsos, kiaušinių, pieno produktų, žuvies, cukraus ir riebalų vartojimą. Dar ir dabar yra žmonių, kurie mėsą valgo 3 kartus per dieną, kasdien valgo kiaušinius, varškę ir daug pyragų, geria daug kavos ir arbatos. Tuo tarpu jų mitybos racione labai trūksta šviežių daržovių ir vaisių, nes virtos ir troškintos daržovės taip pat žmogui didelės naudos neduoda.

Vyresnio amžiaus žmonės galėtų visiškai atsisakyti mėsos, nes mėsa turi daugiau kenksmingų negu naudingų medžiagų. Jeigu kas dar nori valgyti mėsą, turi jos vartojimą sumažinti iki 2-3 kartų per savaitę. Mėsą keistina grūdų ir daržovių produktais. Toliau: nereikėtų kasdien valgyti kiaušinių, o tik 1-2 kiaušinius per savaitę. Žuvį reikėtų valgyti 1-2 kartus per savaitę, o iš pieno produktų taip pat ne kasdien rūgusį pieną, saldų pieną, o varškės sūrių ir sviesto kuo mažiau.

  • Kulinarija Referatai
  • 2015 m.
  • 11 puslapių (1959 žodžiai)
  • Kulinarijos referatai
  • Microsoft Word 38 KB
  • Pagyvenusių žmonių mityba referatas
    10 - 7 balsai (-ų)
Pagyvenusių žmonių mityba referatas. (2015 m. Kovo 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/pagyvenusiu-zmoniu-mityba-referatas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 20:13