Papildomas ugdymas


Neformaliojo ugdymo reiksme vaiko socializacijai. Papildomas ikimokyklinis ugdymas.

Pedagogikos rašinys. Papildomas ugdymas: ko siekiame ir ką turime.


LR švietimo įstatyme, priimtame 2003 metais, iki tol buvusi „papildomojo ugdymo“ sąvoka papildyta ir apibrėžta kaip neformalusis vaikų ugdymas. Iki 2002 metų neformalusis vaikų ugdymas nebuvo aiškiai apibrėžtas. Dažniausiai jis buvo įvardijamas kaip viena iš naujai atsiradusių darbo su jaunimu sričių (pvz., nevyriausybinių ir visuomeninių organizacijų veikla).

Vaiko ugdymas ir ugdymasis suintensyvėja pradėjus lankyti mokyklą. Čia jis mokosi, įgauna socialinių įgūdžių, pamažu tampa brandžia asmenybe. Tačiau mokykloje, pamokų metu, jis praleidžia tik dalį laiko. Vaiko gyvenimas mokykloje vyksta pagal tam tikrą tvarką, tačiau po pamokų vaikas gali pakliūti ir į nepalankią aplinką. Mokykloje gaunamos žinios ir įgūdžiai, o vaiko socializacijai didelę įtaką turi būtent popamokinė veikla. Todėl svarbu, kad vaikas ir po pamokų gautų tinkamą auklėjimą, bendravimo įgūdžių. Tai galima įgyvendinti neformaliojo ugdymo įstaigose, mokyklos būreliuose, kituose vaikui naudinguose užsiėmimuose. Tačiau remiantis tyrimu, reikia pastebėti, jog penktadalis (21,4 %) respondentų (mokytojų) teigia, jog papildomo ugdymo veiklos galimybės mokykloje yra nepakankamos. Kaip pagrindinę to priežastį jie įvardija prastą finansavimą (72,9 %).

  • Pedagogika Rašiniai
  • 2012 m.
  • 3 puslapiai (927 žodžiai)
  • Mokykla
  • Pedagogikos rašiniai
  • Microsoft Word 9 KB
  • Papildomas ugdymas
    9 - 3 balsai (-ų)
Papildomas ugdymas. (2012 m. Lapkričio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/papildomas-ugdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 17:42