Pardavimo skatinimas


Marketingo analizė. Įvadas. Pardavimo skatinimo samprata. Pardavimo skatinimo tikslai, jų nustatymas. Pardavimo skatinimo priemonės. Praktinė įmonės Uab TELE2 apžvalga. Išvados ir pasiūlymai. Literatūra.


XXI amžiuje visus mus supanti aplinka yra labai glaudžiai susijusi su pardavimais. Kiekvienas esame turėję kontaktą su pardavėjais, kuomet privalu už prekę/paslaugą atsiskaityti pinigais. Esame „užburto rato“ (pardavimo – pirkimo) dalyviais. Tam, kad tas ratas suktųsi kuo greičiau ir sklandžiau, rinkoje reikalinga ne tik prekė ar paslauga, tačiau ir jos pardavimo skatinimas. Labai svarbu įsigilinti, ką galima sugalvoti ar patobulinti, siekiant parduoti savo prekę, todėl pravartu žinoti ir kaip bei kokiomis priemonėmis galima skatinti pardavimus.

3. R Uznienė „Rinkodara ir rinkotyra“, S. Jokužio leidykla – spaustuvė, 2012

Pagal P. Kotlerį(148psl.), *apskritai visas skatinimas apima ryšių priemones, kurios gali teikti informaciją tikslinei auditorijai. Šios priemonės skirstomos į 5 plačias kategorijas:

Pardavimų skatinimas – tai pagrindinis būdas padedantis padidinti prekės ar paslaugos pardavimą. Pagrindinis pardavimų skatinimo tikslas yra priversti pirkėją kaip įmanoma greičiau įsigyti prekę. Šias priemones naudoja visi gamintojai, tiekėjai, didmenininkai, mažmenininkai bei ne pelno organizacijos. Pardavimų skatinimas yra reikalingas siekiant pritraukti naujus klientus, išlaikyti esamus – pastovius klientus - ir pasinaudoti galimybėmis, kurias atveria rinkos tyrimai. Pardavimų skatinimo yra siekiama pasitelkiant įvairius konkursus, nuolaidas, parodas, demonstracijas, aukcionus, žaidimus, specialius pasiūlymus ir pan. (pagal P. Kotler, G. Amstrong ir kt., 2003, 682-3psl.).

R. Uznienės (Rinkodara ir rinkotyra, 2011) teigimu, pardavimų skatinimas yra trumpalaikė komunikacijos priemonė, kuomet tam tikrais veiksmais siekiama sudaryti palankiausias prekių, paslaugų įsigijimo sąlygas, didinant jų pardavimą. /

Pagal šią grandinę galime įsivaizduoti, kaip atrodo pardavimo skatinimo procesas: jis prasideda nuo produktų gamintojų ir baigiasi vartotojais, kuriuos pasiekia tie produktai. Manau, kad iš šių šaltinių gaunama tokia pati informacija, tik R. Uznienė viską pateikia vaizdingai, todėl, asmeniškai man, tai yra lengviau įsimenama informacija.

Pardavimo skatinimo tikslai gali būti labai įvairūs : 1) Vartotojų, kurie padeda pasiekti tokių dalykų kaip trumpalaikių pardavimo išaugimų, ilgalaikių laimėjimų rinkoje, naujo produkto išbandymo padidėjimo, pastovių pirkėjų pritraukimo ir žinoma, atitraukimo nuo konkurentų, prekybos skatinimą bei pardavimų skatinimą. Tokį skatinimą dažniausiai vykdo gamintojai arba pardavėjai. 2) Prekybos skatinimą, kuomet orientuojamasi į mažmeninės prekybos vadovus, norint patraukti jų dėmesį ir visais būdais stengtis įtikinti nusipirkti kuo daugiau tam tikro produkto, skirti didesnes erdves parduotuvėse, taip prisidedant prie reklamos. Žinoma, mažmenininkus be gamintojo dar gali skatinti ir didmenininkai. 3) Personalo, kuris prisideda prie pardavimų didinimo, padeda ieškoti naujų klientų, skatinimas įvairiais priedais prie atlygio, konkursais, dovanomis.

  • Marketingas Analizės
  • 2015 m.
  • 14 puslapių (2253 žodžiai)
  • Mokykla
  • Marketingo analizės
  • Microsoft Word 1718 KB
  • Pardavimo skatinimas
    10 - 5 balsai (-ų)
Pardavimo skatinimas. (2015 m. Kovo 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/pardavimo-skatinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:05