Pardavimų samprata


Vadybos konspektas. Pardavimo samprata , vieta rinkodaroje. Pardavimo funkcijos samprata verslo orientacijų raidoje. Pardavimo valdymo esmė , funkcijos. Pardavimo programos rengimas ir valdymas. Pardavimo tikslai , strategija , taktika. Pardavimo strategijos. Pardavimo prognozavimas. Pardavimo biudžetas.


Pardavimas – prekės mainai į pinigus, gebėjimas įkalbėti pirkėją įsigyti vieną ar kitą prekę; pelno gavimas iš parduotos prekės.

Pardavimas – tai pirkėjo poreikių patenkinimas.

Pirkėjo nepatenkinimo buvimas yra pardavimo pagrindas. Poreikis atsiranda iš nepatenkinimo.

Įmonės sėkmę rinkoje lemia vartotojai, perkantys įmonės prekes arba jų neperkantys. Pardavimas – rinkodaros funkcija. Pagrindinė pardavimo užduotis – parduoti įmonės prekes galutiniams pirkėjams arba tarpininkams.

Parduodant vartojimo prekes, didžiausią įtaką vartotojui daro reklama, o parduodant gamybinės paskirties, brangias, techniškai sudėtingas prekes – asmeninis pardavimas.

Gamybos orientacija – (iki 1920 metų) – ataskaitos tašku laikoma gamyba. Visas dėmesys koncentruojamas į gamybos tobulinimą, kaštų mažinimą. Pirkėjai pageidauja įsigyti prekių už žemą kainą.

Orientacijos tikslinga laikytis tada, kai paklausa viršija pasiūlą.

Pardavimo orientacija (1920 – 1930 m.) – augant gamybai, pasiūlai, stiprėjant konkurencijai, sumažėjo paklausa. Įmonės sėkmę rinkoje lemia sugebėjimas parduoti. Pagrindinis dėmesys skiriamas ne kaip pagaminti, o kaip parduoti tai, kas pagaminta. Gamintojui pačiam reikia kurti paklausą. Pastangos telkiamos į pardavimo funkciją. Didelis dėmesys turi būti skiriamas pardavimo technikai, agento sugebėjimui įtikinti pirkėją pirkti. Pardavimas traktuojamas kaip menas įtikinti pirkti prekes, naudojamos reklamos ir pardavimo skatinimo priemonės.

Marketingo orientacija – vartotojų poreikių tenkinimas, jų išaiškinimas yra įmonės ekonominės ir socialinės įmonės veiklos pagrindas. Gaminti reikia tai, ką galima parduoti, o ne parduoti tai, ką gaminame.

Marketingo orientacijos esmė – verslo sėkmę ir pelningumą lemia sugebėjimas išsiaiškinti vartotojų poreikius ir parduoti jiems prekes ar paslaugas, tenkinančias jų poreikius.

Veiksmingiausia priemonė vartotojų poreikiams išaiškinti – asmeninis pardavimas, kai gaunamas grįžtamasis ryšys iš pirkėjo.

Įmonei lengviau išlaikyti pirkėją, kuris jau naudojosi paslaugomis, negu pritraukti naują.

  • Vadyba Konspektai
  • 2015 m.
  • 9 puslapiai (1705 žodžiai)
  • Vadybos konspektai
  • Microsoft Word 309 KB
  • Pardavimų samprata
    10 - 6 balsai (-ų)
Pardavimų samprata. (2015 m. Balandžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/pardavimu-samprata.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 00:17