Parduotuvės „Ikiukas“ prekių asortimento analizė


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Prekės klasifikavimas. Asmeninio naudojimo prekės. Gamybinio naudojimo prekės. Sprendimai dėl prekių grupių. Sprendimai dėl prekių grupės dydžio. Sprendimai dėl prekių grupės papildymo. Asortimentas ir jo parametrai. Parduotuvės „Ikiukas“ prekių asortimento tyrimas. Įmonės charakteristika. Tyrimo metodologija ir metodika. Tyrimų instrumentarijaus parengimas ir pagrindimas. Duomenų analizė. Pirminių duomenų suvestinė. Išvados ir pasiūlymai. Literatūros sąrašas. Priedai.


Anot R. Virvilaitės prekė – tai produktas, skirtas mainams.

F. Kotler pateikia platesnį prekės apibrėžimą.

Darbo objektas – parduotuvės „Ikiukas“ prekių asortimento analizė.

Darbo tikslas – išaiškinti prekių klasifikavimą, priimamus sprendimus dėl prekių grupių, asortimentą ir jo parametrus.

Darbo uždaviniai:

išanalizuoti prekių klasifikavimą;

paaiškinti priimamus sprendimus dėl prekių gupių;

išaiškinti asortimento apibrėžimą ir jo parametrus;

pristatyti UAB „Ikiukas“ prekių asortimentą.

R. Virvilaitė (1997) p. 45 pagal naudojimo trukmę prekes skirsto į trumpalaikio ir ilgalaikio naudojimo prekes. Atskirai apibrėžiamos paslaugos.

Pagrindines kasdieninės paklausos – tai būtiniausios maisto prekės.

Nenumatytais atvejais perkamos prekės. Šios prekės perkamos tada, kai dėl nenumatytų atvejų vartotojui būtina jas įsigyti. Šios prekės pardavinėjamos įvairiose parduotuvėse.

Pasirenkamos paklausos prekės – tai prekės, kurias pirkdamas vartotojas atsižvelgia į prekių kokybę ir kainą bei lygina jas tarpusavyje. Šioms prekėms įsigyti vartotojas pasirengęs sugaišti daugiau laiko. Pasirenkamos prekės tai: drabužiai, avalynė, buitiniai prietaisai. Jos yra skirstomos į: vienarūšes ir įvairiarūšes.

Patogiai ir lengvai įsigyjamos prekės. Vienos jų yra nuolat reikalingos dėl savo pobūdžio (pvz., maistas), kitos perkamos impulsyviai, be svarstymų (pvz., laikraščiai), įsigyti trečias priverčia netikėta situacija (pvz., vaistai, tvarstis).

Pasirenkamos prekės. Jos perkamos rečiau, yra brangesnės ir vartotojui jų pasirinkimas yra svarbesnis.

Specialios prekės. Jos pasižymi vartotojo požiūriu unikaliomis savybėmis. Pirkėjas tiksliai žino, kokios prekės jis nori ir yra pasiruošęs jos įsigijimui sugaišti tiek laiko, kiek reikia.

Kartais į atskirą grupę išskiriamos specialiai neieškomos prekės ir paslaugos. Nors pirkėjai žino apie jų egzistavimą ir vertę, paprastai neįstengia savo iniciatyva jų įsigyti.

Žaliavos ir medžiagos. Žaliavos – tai nepakeisti arba nežymiai perdirbti gamtos ištekliai. Paprastai žaliavos tolimesniam naudojimui paruošiamos tik tiek, kad jas būtų galima lengviau transportuoti, naudoti, kad jos atitiktų standartų reikalavimus. Žaliavas tiekia išgaunamoji pramonė, žemės ūkis, žuvininkystė ir miškų ūkis. Žaliavų pavyzdžiai: anglis, plienas, rūda, žuvys, javai.

Prekių grupės vadybininkai privalo nuspręsti, kokio dydžio bus prekių grupė, t. y. kiek joje bus skirtingų prekių. Prekių grupė yra per maža, jei vadybininkas gali padidinti pelną, įtraukdamas į ją kelias papildomas prekes; grupė yra per didelė, jei vadybininkas gali padidinti pelną, atsisakydamas kai kurių prekių. Prekių grupės dydi priklauso nuo bendrovės tikslų bei išteklių. Norinčios susikurti gaminančių visą prekių grupę bendrovių įvaizdį arba siekiančios užimti didesnę rinkos dalį ar išplėsti rinką bendrovės paprastai gamina didesnes prekių grupes. Siekiančios trumpalaikio pelno kompanijos paprastai gamina mažesnes kelių pasirinktų prekių grupes.

Prekių grupės vadybininkai yra linkę ilgainiui plėsti prekių grupę, įtraukdami naujus gaminius. Tačiau papildant prekių grupę naujais gaminiais, kyla tokios papildomos sąnaudos: projektavimo ir gamybos paruošimo, sandėliavimo, gamybos, pakeitimo, užsakymų priėmimo, transportavimo, ir pardavimų rėmimo pristatant rinkai naują produkciją. Grupę didinti galima dviem būdais: išplečiant prekių grupę ir ją padidinant. Prekių grupė padidinama, kai bendrovė padidina asortimentą. Prekių grupę galima plėsti trim būdais:

Prekių grupės plėtimas „žemyn“. Daugelis bendrovių iš pradžių įsitvirtina gaminių rinkoje, o po to plečia savo prekių grupes pigesnių linkme. Bendrovės tai daro, kad užpildytų spragą rinkoje, kuri priešingu atveju pritrauktų naujus konkurentus, arba reaguodama į konkurentų išpuolius brangesnių gaminių rinkoje. Bendrovė gali plėsti savo prekių grupę pigesniais gaminiais dar ir todėl, kas šis rinkos segmentas sparčiau vystosi.

Plėtimas „aukštyn“. Pigesnių prekių rinkoje esančios bendrovės gali panorėti išplėsti savo prekių grupę brangesnių gaminių linkme. Kartais bendrovės taip daro, kad savo gaminiams suteiktų daugiau prestižo. Sprendimai dėl prekių grupės plėtimo brangesnių gaminių linkme gali būti rizikingi. Šioje rinkoje esantys konkurentai yra ne tik gerai įsitvirtinę, bet ir gali smogti atsakomąjį smūgį, įeidami į pigesnių gaminių rinką. Potencialūs klientai gali nepatikėti, kad rinkos naujokas sugeba pagaminti kokybišką gaminį. Galiausiai bendrovės prekybininkams bei kitiems rinkos tarpininkams gali nepakakti gebėjimų bei žinių aptarnauti brangesnių gaminių rinką

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 31 puslapis (5125 žodžiai)
  • Kolegija
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 300 KB
  • Parduotuvės „Ikiukas“ prekių asortimento analizė
    10 - 5 balsai (-ų)
Parduotuvės „Ikiukas“ prekių asortimento analizė. (2016 m. Sausio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/parduotuves-ikiukas-prekiu-asortimento-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 06:49