Park and Ride sistema


Transporto analizė. Įvadas. „Park&ride“ sistemos aprašymas. PARK&RIDE sistemos dalys. „PARK&RIDE“ Privalumai ir trūkumai. Užsienio šalių praktika įrengiant „Statyk ir važiuok“ aikšteles. Užsienio patirtis „PARK&RIDE“ sistemą. Rezultatų analizė. Literatūra.


Lietuvos nacionalinėje susisiekimo plėtros programoje numatyta, kad Vilniuje ir Lietuvos didžiuosiuose miestuose viena iš didžiausių problemų – transporto spūstys. Jos neigiamai veikia šalies ekonomiką, socialinę padėtį bei oro taršos kiekius. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija stengiasi mažinti neigiamą spūsčių poveikį, tačiau trūksta vieningo požiūrio, todėl šio darbo tikslas yra parengti keleivių kelionių skatinimo, diegiant „PARK&RIDE“, ir kitas koncepcijas. Rengiant šį darbą iškelti šie uždaviniai:

„Statyk ir važiuok“ arba kitaip „Park and Ride“ aikštelių įrengimas mieste apima didžiąją dalį miesto susisiekimo aspektų. Transporto spūstys ir oro užterštumas miesto centre yra pagrindinės miestų planuotojų problemos. Dideli ir vidutiniai Europos miestai kenčia nuo plūstančių automobilių, kurie sukelia dideles spūstis [1]. Miestų valdžiai tenka iššūkis, susidoroti su šiomis kasdienėmis problemomis, tačiau jas įveikiant iškyla daug neaiškumų. Iš vienos pusės, valdžia siekia pritaikyti miestą augančiam automobilizacijos lygiui didindami stovėjimo aikštelių talpą ir gatvių laidumą, tačiau taip pat siekia sumažinti gyventojų poreikį naudotis automobiliiais mieste, įrengdami „Park and Ride“ aikšteles bei gerindami susisiekimą viešuoju transportu [2]. Kaip šias problemas įveikia didžiausią patirtį „P & R“ aikštelių planavime turintys miestai, apžvelgsime toliau.

Apklaustųjų amžius buvo labai įvairus, nes anketa buvo patalpinta į „Facebook“ internetinę svetainę. Duomenims surinkti turėjome kelias savaites laiko. Mūsų tyrimo laikas buvo nuo 2015 m. kovo 12 dienos iki 2015 m. kovo 26 dienos .

Pateikiami respondentų užpildytų anketų išsamūs duomenys ir išanalizuota kiekvieno apklaustojo klausimo atsakymus.

Į klausimą „Jūsų amžius?” respondentų atsakymai yra labai skirtingi, tad jie pasiskirstė: 18-25 atsakė 12 respondentų, 26-35 m. – 9, 36-45 m.– 11, 45+m. – 5.

Trečiuoju klausimu „Jūsų mėnesinės pajamos?” kaip ir kiti pirmi klausimai buvo panaudoti rūšiavimui. Tyrimas atskleidė situaciją, kurią matote diagramoje, taigi daugiausia respondentų gauna 300-450 eurų pajamas – 13, 451-600 eurų – 10, 601-800 eurų – 8, 801 ir daugiau eurų atsakė 5, ir vienas respondentas neatsakė į klausimą.

Šis klausimas padėjo išsiaiškinti, kiek iš apklaustųjų gyvena už miesto ir kiek yra žmonių, kurie iki darbo važiuoja savo nuosavu automobiliu. „Park and Ride“ sistema yra aktualiausia žmonėms kuriems reikia savo darbo vietą pasiekti iš miesto kraštų ir važiuoti iki centro ar į kitą miesto pusę. Iš gautų rezultatų matome, kad tik maža dalis apklaustųjų gyvena už miesto ir tenka važiuoti į centrą dirbti.

Šis klausimas padėjo išsiaiškinti kiek laiko apklaustieji užtrunka spūstyse važiuojant iki darbo. Dauguma apklaustųjų užtrunka nuo 11 min. iki 25 min. arba nuo 26 min. iki 35 min. Tik vienas iš apklaustųjų važiuodamas į darbą spūstyse užtrunka iki 10 min. laiko, o tai parodo didelį transporto kiekį ir prastą kelių infrastruktūrą.

  • Transportas Analizės
  • 2015 m.
  • 19 puslapių (2591 žodis)
  • Kolegija
  • Transporto analizės
  • Microsoft Word 1576 KB
  • Park and Ride sistema
    10 - 3 balsai (-ų)
Park and Ride sistema. (2015 m. Balandžio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/park-and-ride-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 20:34