Pasaulinė oro transporto sistema


Transporto referatas. Įvadas. Transportas. Transporto rūšys. Oro transporto raida. Skrydžių valdymas. Oro transporto priemonės. Lėktuvo valdymas. Oro susisiekimo keliai. Oro transporto terminalai. Oro transporto privalumai ir trūkumai. Didžiausi pasaulio oro uostai. Aviacijos ateitis – lėktuvai be pilotų. Išvados. Literatūros sąrašas.


Transportas leidžia perkelti žaliavas, prekes į efektyvesnes jų panaudojimo vietas ir pristatyti gatavą produkciją į tas rinkas, kur jų paklausa didžiausia. Įvairių rūšių transportas, būdamas svarbiausias ekspedicijos sistemos dalimi, jungia gamintojus ir vartotojus.

Pagal liemens tipą – vienliemeniai, dviliemeniai ir beliemeniai (skraidantis sparnas).

Oro transporto keliai, kaip ir jūros nereikalauja jokio dirbtinio parengimo, išlaidų aptarnavimui ir kitokių išlaidų susijusių su privačia nuosavybe, bet oro transporto keliai yra universalesni, nes visos šalys yra vienodai pasiekiamos.

Išskyrus pakilimo ir nusileidimo vietas, oro transportas visiškai nepriklauso nuo vietovės. Bet kurios šalies topografinės kliūtys įveikiamos labai aukštai skrendant. Tik dvi didelės kalnų grandinės (Uolingieji kalnai ir Andai Amerikoje, Himalajai Azijoje) sudaro kliūtis kai kuriems skrydžiams, tačiau ir tai panaudojama kaip privalumas bazinėje navigacijoje, kada lakūnas stengiasi skristi kylančiuose srautuose, susidarančiuose kalnų rajonuose.

Pagrindinis oro transporto privalumas – greitis. Lėktuvai skrenda dideliais greičiais ir trumpiausiais maršrutais. Tai nebūtinai tiesios linijos. Įvertinamas atmosferos slėgis, kuris keičiasi kiekvieną dieną. Trumpą skridimo laiką ir saugą garantuoja brandi technika ir aukštas aptarnavimo lygis.

Oro vežimų didėjimas kelia aerouostų administracijai daug problemų. Kadangi esantys aerouostai nebegali susidoroti su augančiais vežimų mąstais, atsiranda būtinybė ieškoti naujų aikštelių. Idealios teritorijos, patenkinančios visų suinteresuotų pusių reikalavimus ir pretenzijas, sutinkamos retai. Netgi tada, kai tinkama teritorija surasta, aerouosto administracija negali būti garantuota, kad jinai bus pakankama visą laiką.

Pradedami eksploatuoti nauji didelės talpos lėktuvai ir dabartiniu metu kuriami galingesni, gali atitikti prognozuojamą oro vežimų didėjimą, tačiau svarbiausiuose aerouostuose galima oro eismo didėjimo tendenciją. Tai gali pavojingai perpildyti oro erdvę prie egzistuojančių aerouostų arba išsekinti oro eismo valdymo galimybes. Norint sumažinti aerouostų apkrovimus, netgi esant pakankamiems žemės plotams, tikslingiau statyti naujus aerouostus.

Oro transportu keliaujantis keleivis turi rasti oro transporto terminaluose parduotuves, restoranus ir bankų skyrius. Kadangi dauguma skrydžių tolimais atstumais vyksta naktiniais sustojimais ir dar dėl to, kad lėktuvai gali neišskristi dėl oro sąlygų ir t.t., todėl netoli nuo oro terminalo turi būti viešbučiai. Valstybių vadovams politikams, stambių komercijos ir pramonės sričių veikėjams, kino žvaigždėms ir kitoms įžymybėms paprastai numatomos specialios patalpos. Ši keleivių kategorija, sutrumpintai vadinama VIP. Paprastai netoli didelių aerouostų jiems yra paskirti kambariai asmeniniam naudojimuisi arba interviu ir priėmimų rengimui. Norint vykdyti ypatingai griežtas saugos sąlygas, kartais paskiriamos specialiai izoliuotos pakilimo – nusileidimo juostos.

Keleivis su savimi į lėktuvą neima nieko, išskyrus lengvą rankinį bagažą. Bagažas, saugos sumetimais, turi būti patikrintas pasvertas, pristatytas lėktuvą ir kruopščiai padėtas, kad išsaugotų lėktuvo svorio centrą. Baigus skrydį, visos operacijos kartojasi atvirkščia tvarka, tik reikalui esant papildomai apžiūrima muitinėje. Kad lėktuvas ir keleiviai negaištų laiko, reikalingos greitos bagažo apdorojimo sistemos.

  • Transportas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2904 žodžiai)
  • Kolegija
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 80 KB
  • Pasaulinė oro transporto sistema
    10 - 7 balsai (-ų)
Pasaulinė oro transporto sistema. (2016 m. Sausio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/pasauline-oro-transporto-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 06:01