Pasitenkinimas darbu


Pasitenkinimas darbu organizacijose. Pasitenkinimas darbu samprata. Personalo kaitos samprata. Darbuotoju kaitos priezastys. Personalo kaitos priežastys. Darbuotojų pasitenkinimas darbu. Pasitenkinimas darbu isvados. Personalo kaita. Pasitenkinimo darbu samprata. Pasitenkinimo darbu pasekmės.

Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Darbuotojų pasitenkinimo darbu teoriniai aspektai. Svarbiausių, pasitenkinimą darbu nulėmiančių veisksnių apžvalga. Personalo kaitos organizacijoje problematika. Personalo kaitos samprata. Darbuotojų kaitą įtakojančios priežastys ir veiksniai. Kaitos organizacijoje pasekmės ir būdai jai valdyti. Ryšys tarp darbuotojų pasitenkinimo darbu ir personalo kaitos. Išvados. Literatūra ir kiti šaltiniai.


Išstudijavus pagrindinius šiuolaikinės vadybos dėsnius galima tvirtai teigti, kad vienas pagrindinių kiekvienos organizacijos sėkmingo ir ilgalaikio konkurencingumo bruožu yra darbuotojų iniciatyva, žinios, įgūdžiai ir kūrybiškumas. Teigiama, kad organizacijos, norėdamos išsilaikyti konkurencinėje kovoje vis dažniau dėmesio turi skirti personalo valdymui. Vienas iš pagrindinių kriterijų, rodančių, kad tam tikroje organizacijoje egzistuoja problemos, yra pernelyg menkas pasitenkinimas darbu [1].

Visiškai pritardami minėtam teiginiui, pridūrsime, kad šiuo atveju egzistuoja ir atvirkštinis ryšis tarp organizacijos darbuotojų pasitenkinimo darbu ir vidinės atmosferos šioje organizacijoje. Todėl, aukščiau pateiktą teiginį galime perfrazuoti ir taip: pernelyg menkas pasitenkinimas darbu sukelia vidines problemas organizacijoje.

Viena opiausių šiuolaikinės organizacijos problemų yra dažna personalo kaita. Pasak w. Benni, įmonės didybė priklauso nuo puikių jos darbuotojų [2, p. 65]. Jų netektis įmonei kainuoja labai brangiai, tiek pinigine, tiek moraline išraiška. Natūralu, kad žmogus ieško, kur jam geriau. Personalo specialistų nuomone, susirūpinti, kad organizacijoje kažkas negerai, reikėtų tuomet, jei per metus pasikeičia apie 30% darbuotojų. Jei išeinančiųjų mažiau, tokią migraciją galima laikyti natūralia [3]. Teigiama, kad vieno administracijos darbuotojo ar tarnautojo keitimas įmonei kainuoja nuo 17 iki 25 proc. , o vadovo – nuo 50 iki 88 proc. Atitinkamos pozicijos metinio atlyginimo [4]. Be to pažymima, kad naujų darbuotojų mokymai kainuoja ne tik pinigų, bet ir atima laiko, nes tuo metu, kai mokosi, paprastai darbuotojai nebūna darbe, taigi ir savo tiesioginio darbo neatlieka, jų darbas užkraunamas likusiems kolegoms [5]. Tokiu būdu, personalo kaitos procesų organizacijoje valdymas tampa strategine šiuolaikinės verslo vadybos užduotimi ir reikalauja atskiro dėmesio. Ypač aktualiu atrodo priežasčių, skatinančių darbuotojus palikti organizacija nustatymas.

Darbo tikslas. Šiame darbe pabandysime nustatyti organizacijos darbuotojų pasitenkdarbo metodai. Darbe naudosime mokslinės Lietuvos ir užsienio literatūros analizės bei aprašomąjį-analitinį metodus. Rašant darbą, vadovausimes tokių pripažintų Lietuvos mokslininkų kaip a. Sakalo, v. Šilinginės, p. Zakarevičiaus, p. Vanago, p. Jucevičienės, l. Lobanovos, a. Stankevičienės, Šulgienė moksliniais darbais. Be to, naudosime l. Pečiulienės, r. Dževeckytės, Rimkaus, i. Bučiūnienės , a. Mileškos ir kt. Parašytais straipsniais.

Iš užsienio autorių remsimės p.

Pasitenkinimas darbu. (2011 m. Balandžio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/pasitenkinimas-darbu.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 19:47