Paskirstymo logistika (3)


Logistikos referatas.

Įvadas. Prekių paskirstymo būdai. Prekių paskirstymo strategijos. Paskirstymo ir marketingo logistika. Tarptautinė paskirstymo logistika. Paskirstymo logistikos veiksmingumo veiksniai. Išvados. Literatūros šaltiniai.


Prekėms paskirstyti pasirenkami paskirstymo būdai, arba kaip jie vadinami literatūroje – paskirstymo kanalai. Jais organizuojamas fizinis prekių pristatymas vartotojams. Produkcijos paskirstymo klausimus nagrinėja ir paskirstymo, arba distribucinė, logistika. Verslo pasaulyje pradėjus taikyti logistikos mokslo laimėjimus, ji atsirado viena iš pirmųjų, suvaidinusi didelį vaidmenį plečiant logistikos mokslo praktines galimybes ir taikymo sritis.

Kai kurie autoriai paskirstymo logistiką sieja su fiziniu prekių pristatymu gavėjui, pabrėždami gabenimo ir sandėlių operacijų valdymą ir kontrolę. Marketingo literatūroje paskirstymo klausimai siejami su marketingo logistika. Ji apibūdinama taip: tai sprendimai ir veiksmai, susiję su fizinių prekių judėjimu nuo gamintojo iki vartotojo. Kaip matyti iš paskirstymo ir marketingo logistikos apibrėžimų, jie niekuo nesiskiria. Marketingo literatūroje paskirstymas, kaip marketingo komplekso elementas, tapatinamas su marketingo logistika. Jis išskiria tik fizinį prekių judėjimą nuo gamintojo iki vartotojo. Kyla logiškas klausimas, kas yra prekių paskirstymas: ar marketingo komplekso elementas, ar paskirstymo logistikos srities veikla?

Kaip matyti iš paveikslo, prekių paskirstymas, arba vartotojų aptarnavimo lygis, yra sritis, kurioje dubliuojasi marketingo ir logistikos funkcijos.

Apžvelgus marketingo logistikos funkcijas, kurios yra daug platesnės, nei nurodytos aptarnavimo lygio apibrėžime, būtų galima padaryti išvadą, kad paskirstymas yra paskirstymo logistikos sistemos rezultatas. Kai kurie autoriai mano, kad logistika tampa rimtu marketingo konkurentu paskirstymo srityje, nes pagrindines funkcijas atlieka logistika. Marketingui lieka paskirstymo kanalų parinkimas. Paskirstymo kanalų apibrėžimas išryškina pagrindinę logistikos funkciją – prekių judėjimą.

Paskirstymo logistikos sprendimai klientų atžvilgiu pasireiškia šiomis paslaugų rūšimis:

Išdavimo sandėlių skaičius priklauso nuo pristatymo paslaugų sąlygų. Sandėlių skaičius šiuo atveju nulemia prekių pristatymo trukmę, į kurią orientuojasi užsakovas. Išdavimo sandėlių kiekį nulemia centrinių ir regioninių sandėlių skaičius. Pastarieji užtikrina, kad užsakovai reikiamomis prekėmis būtų aprūpinti laiku.

  • Logistika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (2679 žodžiai)
  • Universitetas
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 201 KB
  • Paskirstymo logistika (3)
    10 - 4 balsai (-ų)
Paskirstymo logistika (3). (2016 m. Gegužės 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/paskirstymo-logistika-3.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 16:29