Paslaugos ir produkto prigimtiniai skirtumai


Ekonomikos referatas.

Įvadas. Paslaugos ir produkto prigimtiniai skirtumai. Produktas/prekė. Lyginamoji analizė. Išvados. Literatūra.


Darbo objektas. Paslauga ir produktas.

Darbo tikslas. Atskleisti paslaugos ir produkto prigimtinius skirtumus.

Darbo uždaviniai.

Atskleisti pagrindinius paslaugos ir produkto/prekės skirtumus.

Darbo metodai. Mokslinės literatūros analizė.

Produktas, tai gaminys (materialūs produktai).

Iš tiesų, paslaugos atveju būtent veikla tampa kliento ar vartotojo poreikių tenkinimo priemone. Dėl to paslauga paprastai yra neapčiuopiama, nepasiduodanti daiktų pažinimo logikai. Ji nesveriama, nepervežama, nesandėliuojama ir pan. Daiktai, būdami tam tikros veiklos rezultatas, sugeba atitrūkti nuo pačios veiklos, funkcionuoti, o to negalima pasakyti apie paslaugas. Teikėjo ir vartotojo santykiai, jų sąveika tampa paslaugos atsiradimo, jos egzistavimo sąlyga. Tiesa, ši sąveika ne visada akivaizdi. Pasitaiko situacijų, kur vartotojas kaip asmuo tiesiogiai ir ištisai nekontaktuoja su paslaugų įmone, o paslauga teikiama per vartotojui priklausančias materialiąsias gėrybes. Pvz., automobilių techninės priežiūros centras sutvarko automobilį nedalyvaujant klientui, santechnikas paruošia šildymo sistemą žiemai, pasinaudojęs savo raktu, kartais net nežinant daugiaaukščio namo gyventojams (N. Lingvinienė ir kt. 2008). Atrodytų, santykių čia nėra. Tačiau tai tik paviršutinis įspūdis. Jie užsimezga priduodant automobilį remontui tuo momentu, kai klientas nusako savo problemą, pageidavimus, ir tęsiasi iki atsiėmimo momento, kai klientas priima ir kontroliuoja atliktą darbą.

Nepaisant didžiulės veiklos įvairovės, paslaugoms būdingos ir kai kurios bendros savybės, išreiškiančios paslaugų veiklos savitumą. Kai kurios šių savybių konstatuojamos jau Adamo Smitho (1723 – 1790) darbuose. Tirdamas tautos turto kilmę ir kaip vienintelį to jo šaltinį pripažindamas fizinių daiktų, galinčių virsti prekėmis, gaminimą, jis akcentuoja paslaugų nematerialumą, neapčiuopiamumą, nes jos ‚‚...išnyksta tą pačią gaminimo akimirką‘‘. Kaip tik šis nematerialumas, neapčiuopiamumas turėjo esminę reikšmę ekonomistams klasikams, o vėliau jų tradiciją perėmusiems marksistams, pagrindžiant teorinį gamybinio ir negamybinio darbo skirtumą.

Vartotojo dalyvavimas paslaugos gamybos procese.

Sekanti paslaugos charakteristika rodo, kad vartotojas nėra tik paslaugos gavėjas: jis dalyvauja teikimo procese ir kaip gamybos šaltinis. Dėl šios ir anksčiau išvardintų savybių paslaugos skirtingai nei prekės, negali būti sandėliuojamos, nėra apčiuopiamos ir netampa nuosavybe jas parduodant.

  • Ekonomika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (2201 žodis)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 30 KB
  • Paslaugos ir produkto prigimtiniai skirtumai
    10 - 5 balsai (-ų)
Paslaugos ir produkto prigimtiniai skirtumai. (2016 m. Gegužės 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/paslaugos-ir-produkto-prigimtiniai-skirtumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 16:31