Paslaugų ekonomika konspektas


Ekonomikos konspektas.

Paslaugų ekonomika. Paslaugų ūkio plėtros prielaidos. Paslaugų ūkio raidos etapai. Paslaugų samprata ir savybės. Paslaugų klasifikavimo galimybės. Paslaugų kokybės samprata. Paslaugų kainodaros metodai ir strategijos. Paslaugos teikimo sistema. Valstybinis paslaugu veiklos reguliavimas. Tarpinės paskirties paslaugų bruožai. Netiesioginis paslaugų teikimo kanalas. Verslo paslaugų bruožai. Turizmo paslaugų bruožai. Fisher ir Clark modelis. Gershuny savitarnos modelis. Baumol “ išlaidų ligos ” modelis. Neoindustrinės visuomenės ūkio raidos modelis. Kempinės ” modelis.


• Užsienio investicijų apimčių augimas. Ypač svarbus ES struktūrinių fondų įsisavinimo efektyvumas;

XIX a. Sektoriai: Pramonė, Žemės ūkis, Kalnakasyba

XX a. Sektoriai: Pramonė, Žemės ūkis, Paslaugos

Kuriant paslaugos apibrėžtumą buvo konstatuota gana didelė požiūrių įvairovė , todėl paslaugų apibrėžime buvo akcentuojami trys momentai:

Įvertinant paslaugų sektoriaus sudėtingumą ir skirtingą paslaugų prigimtį paslaugų sektorių klasifikuoti gali būti taikomi skirtingi kriterijai.

c) Imlumą investicijoms ar technologinėms naujvėms.

d) Pasaugų teikimo vietą ir kt. parametrus

Paslaugų kainodaros metodai ir strategijos.

3) Kainos nustatymas orientuojantis į konkurentus. Galimi du kainos nustatymo metodai, kurie remiasi konkurencija:

Anot Bagdonienės L. ir Hopenienės R. paslaugos teikėjo ir vartotojo sąveika būtina per visą paslaugos teikimo procesą. Paslaugos teikėjo ir vartotojo sąveiką išsamiai pagrindė prancūzų mokslininkai P. Eiglier ir E. Langeard (1975) [pagal Bagdinienę L. ir Hopenienę p. p. 28]. Jų nuomone, teikiant paslaugas neišvengiamas teikėjo ir vartotojo kontaktas. Kitaip tariant, vartotojas tam tikru momentu privalo užmegzti ryšį su paslaugą teikiančia įmone ar asmeniu. Be to, vartotojo dalyvavimas reikalingas, kad paslaugos teikimo procesas būtų efektyvus, o suteikta paslauga jį tenkintų. Nagrinėdamas vartotojo vaidmenį paslaugos teikimo procese, R. B. Chase (1981) išskiria du šio proceso operacijų tipus:

paslaugų operacijas, kurias vykdo kontaktinis personalas ir vartotojai arba tik vartotojai.

Apibendrindami savo mokslinius tyrimus ir kolegų patirtį, P. Eiglier ir E. Langeard (1987) pateikia išsamesnę paslaugų teikimo sistemos sampratą, kuri integruoja paslaugos teikimo subjektus ir objektus. Šiai sistemai apibūdinti autoriai pasiūlė naujadarą - servukcija, kuris dažnas ne tik prancūzų, bet ir amerikiečių, švedų paslaugų marketingo moksliniuose leidiniuose.

Valstybės reguliavimo tikslai daugiausia siejami su vartotojų teisiniu gynimu. Apsaugos nuo sisteminės paslaugų veiklos rizikos ir tarptautinių įsipareigojimų vykdymo.

o nuspręsti, kokia teikimo kanalo paskirtis – paslaugų pardavimas, ryšių plėtojimas, problemų (pavyzdţiui, ieškinių, skundų) sprendimas;

o išsiaiškinti, ko reikėtų, kad būtų galima daryti greitus pakeitimus;

o įvertinti dabartinį kanalą, t. y. ar verslo misijos įgyvendinimui reikia esminių kanalo pakeitimų, ar pakanka dalinių, pavyzdţiui, mokymo;

  • Ekonomika Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (2068 žodžiai)
  • Ekonomikos konspektai
  • Microsoft Word 29 KB
  • Paslaugų ekonomika konspektas
    10 - 8 balsai (-ų)
Paslaugų ekonomika konspektas. (2016 m. Balandžio 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/paslaugu-ekonomika-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 22:47