Paslaugų pardavimo metodai


Viešojo administravimo analizė. Įvadas. Mokslinės literatūros analizė. Įmonės rinkodara. Rinkodaros plano kūrimas. Klientų aptarnavimas. Kainodara. Pardavimo procesas. Pardavimo etapai. Asmeninis paslaugų pardavimas. Tiesioginis marketingas. Pardavimo padalinio veiklos efektyvumo įvertinimas. Kaštų ir pelningumo analizė. Pardavimo analizė pagal pirkėjus ir teritorinė pardavimo analizė. Pardavimo apimčių prognozavimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Tiek verslo įmonė, tiek namų ūkis – pasaulinės rinkos dalyviai, veikiami išorės ir vidaus veiksnių, nuolat įtraukti į pirkimo ir pardavimo procesą. Konkurencinės rinkos sąlygomis nė vienas pirkėjas ar pardavėjas neturi absoliučios galios. Kai kurie jų parduoda ar perka prekes, kiti paslaugas, treti – savo idėjas, žinias, informaciją.

Paslaugų ir prekių pardavimas gali būti įvairių formų ir atliekamas įvairiais būdais, naudojant skirtingas priemones tokias kaip: prekybos centrai, turgavietės, mugės, elektroninė prekyba naudojant prekybą telefonu, asmeninius pardavimus, ir pan. Norint parduoti tam tikrą prekę ar paslaugą reikia žinių, patirties, įgudžių, gebėjimų, suvokti rinką.

Savo darbe plačiau apžvelgsiu paslaugų pardavimą, įmonės rinkodarą ir pagrindinius pardavimo metodus.

Šiame skyriuje bus trumpai aptarta įmonės rinkodara, rinkodaros plano kūrimas, klientų aptarnavimo svarba pardavimo metu, prekių ir paslaugų kainodara.

Kurti sėkmingą rinkodaros strategiją, rasti galimybių parduoti produktus, paslaugas ir geriau bendrauti su esamais ir galimais klientais yra sunki užduotis. Kiekviena įmonė norėdama sėkmingai vystyti savo pardavimus tūrėtų susikurti rinkodaros sistemą. Geras rinkodaros planas gali suformuoti būdą, kuris padėtų bendrauti su turimais klientais ir pritraukti naujų. Jis taip pat gali padėti nustatyti įmonės tikslinių klientų tipą, kaip juos pasiekti ir kaip stebėti rezultatus, kad būtų galima išsiaiškinti, kas padeda plėsti verslą. Rinkodaros planas nebūtinai turi būti sudėtingas ar ilgas, tačiau pakankamai informatyvus, kad galėtų padėti įtvirtinti, nukreipti ir derinti rinkodaros pastangas.

Norint gerai suprasti viską apie įmonės verslą, naudinga rinkti informaciją iš aplinkinių. Galima paskirti susitikimus su patikimais draugais, personalu, patarėjais ir partneriais ir paprašyti, kad jie patartų šiais klausimais:

Kuo įmonės produktai ar paslaugos skiriasi nuo teikiamų konkurento?

Kada ir kaip dažnai įmonė tūrėtų taikyti rinkodaros priemones?

Kokie turėtų būti įmonės pasiekimai po metų?

Atsiliepimai apie šiuos verslo aspektus gali padėti paruošti rinkodaros strategiją ir sukurti tikslinę medžiagą.

Jei norima sėkmingai pardavinėti klientams, reikia sužinoti, kaip jie reaguoja į įmonės produktą, kainodarą, firmos ženklą, paslaugą ir bet ką, kas susiję su įmonės verslu. Reikėtų paklausti kelių esamų ir galimų klientų, ką jie mano apie įmonės verslą, produktus ir paslaugas, įmonės galimybes jas parduoti ir konkurentus. Galima klausti el. paštu, telefonu ar reklaminiais atvirlaiškiais.

Kai jau yra atsiliepimų ir turite schemą, galima rengti pirmąjį savo rinkodaros plano variantą. Pirma, reikėtų apibendrinti savo padėtį rinkoje bei tikslus ir nustatyti, ką tikimasi įgyvendinti per konkretų laikotarpį. Tipiškas rinkodaros planas turi būti sudarytas taip:

Paslaugų pardavimo metodai. (2015 m. Balandžio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/paslaugu-pardavimo-metodai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 06:43