Patrauklios užsienio rinkos nustatymas mineralinio vandens eksportui iš Lietuvos


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Prekės apibūdinimas bei eksporto ir importo analizė. Mineralinio vandens apibūdinimas. Mineralinio vandens eksportas iš Lietuvos. Mineralinio vandens eksportas ir importas Europos Sąjungoje. Mineralinio vandens eksportas ir importas pasaulyje. Rinkų pasirinkimas ir jų analizė. Uzbekistanas. Ekonominė aplinka. Finansinė aplinka. Politinė aplinka. Juridinė aplinka. Sociokultūrinė aplinka. Konkurencinė aplinka. Danija. Ekonominė aplinka. Finansinė aplinka. Politinė aplinka. Juridinė aplinka. Sociokultūrinė aplinka. Konkurencinė aplinka. Islandija. Ekonominė aplinka. Finansinė aplinka. Politinė aplinka. Juridinė aplinka. Sociokultūrinė aplinka. Konkurencinė aplinka. Išvados. Literatūra. Priedai. Priedas 1. 2014 m. Lietuvos vandens eksporto duomenys (COMTRADE). Priedas 2. 2013 metų Lietuvos vandens eksporto duomenys (COMTRADE). Priedas 3. 2014 metų Europos Sąjungos šalių vandens eksporto ir importo duomenys (EUROSTAT). Priedas 4. 2014 metų pasaulio šalių vandens eksporto duomenys (COMTRADE). Priedas 6. Prancūzijos, Gruzijos ir Vokietijos vandens eksporto 2014 metais palyginimas (COMTRADE). Priedas 5. 2014 metų pasaulio šalių vandens importo duomenys (COMTRADE). Priedas 1. 2014 m. Lietuvos vandens eksporto duomenys (COMTRADE). Priedas. Priedas 8. Vandens importuotojos į Daniją proc. Priedas 1. 2014 m. Lietuvos vandens eksporto duomenys (COMTRADE). Priedas 9. Lietuvos eksportas į Islandiją. Priedas 1. 2014 m. Lietuvos vandens eksporto duomenys (COMTRADE). Priedas 10. Importuojamas mineralinis vanduo į Islandiją, šalys.


Eksportas yra ypatingai svarbi tarptautinės prekybos dalis. Pastebėta, kad prekyba kasmet auga, atitinkamai auga eksporto ir importo apimtys. Globalizacijos dėka įmonės savo veiklą gali pelningai vykdyti už savo šalies ribų, užkariaudamos naujas rinkas. Tačiau ne kiekvienas eksportuojamas produktas gali prisitaikyti naujoje rinkoje, todėl norėdami geriau suprasti Lietuvos eksporto tendencijas, pasirinkome vienintelį maisto produktą, kurį pripažįsta valstybė – natūralų mineralinį vandenį (KN kodas 2201 10 11). Šiame darbe analizuosime šio produkto eksportą į kitas užsienio rinkas.

Analizuoti pasirinktą produktą ir jo eksporto tendencijas, surasti patraukliausią eksporto rinką iš šiuo metu „blogiausių“ rinkų.

Atliktos analizės pagrindu pasirinkti ir pagrįsti tris potencialias eksporto vystymui rinkas (rinktis iš šiuo metu „blogiausių“ rinkų);

Atliktos analizės pagrindu parinkti ir pagrįsti patraukliausią eksporto rinką.

Mineralinio vandens skonį, spalvą ir kvapą lemia vandenyje esantys mikroelementų junginiai ar jų dalys, kurių randama apie 70. Patys dažniausi – kalcis, magnis, natris, geležis ir kitos druskos. Vandens skonį taip pat gali lemti vandens temperatūra gręžiniuose. Ten kur aukštesnė temperatūra, vanduo skleidžia sieros kvapą.

Nors spaudoje dažnai siūloma mineraliniu vandeniu gydyti įvarius negalavimus, ant vandens buteliuko etiketės draudžiama priskirti mineraliniui vandeniui visas savybes, kurios susijusios su ligų gydymu ar profilaktika. Tačiau užrašus, informuojančius apie vandens sudėtį, tam tikrų elementų turėjimą (kalcio, magnio, geležies ir pan.), galima nurodyti.

Tiesa, mineralinio vandens vartojimą reikia kontroliuoti atsižvelgiant į jo cheminę sudėtį ir mineralinių medžiagų koncentraciją. Kasdien ir dažnai galima gerti vandenį, kuriame yra mažai mineralinių medžiagų (ne daugiau nei 500 mg/l). Vandens, kuriame ištirpusių mineralinių druskų yra daugiau nei 1500 mg/l, nereikėtų vartoti kaip geriamojo vandens. Jo pakanka vienos ar dviejų stiklinių per dieną.

Vanduo yra vienas svarbiausių fiziologinių poreikių žmogui. Tačiau ne visos šalys turi pakankamai švaraus vandens išteklių, pavyzdžiui Jungtiniai Arabų Emyratai ar Belgija, kurioje vanduo, tekantis iš čiaupo yra „kietas“ dėl medžiagų sudėties, o kitose šalyse, kaip Kinijoje, vandens gerti nerekomenduojama dėl užterštumo.

Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos duomenimis Lietuvoje 2014m. buvo išgauta apie 131 tūkst. m3 požeminio mineralinio vandens. Daugiau kaip du trečdaliai (65 proc.) šalyje išgaunamo požeminio mineralinio vandens yra natūralus mineralinis vanduo. Pernai daugiausia išgauta „Vytauto“ – daugiau kaip 22 tūkst. m³. Tai sudaro apie ketvirtadalį viso pernai šalyje išgauto natūralaus mineralinio vandens. Antroje vietoje – „Neptūnas”, trečioje – „Tichė“.

Nors Lietuvoje apie 90 procentų parduodamo mineralinio vandens yra išgauta būtent mūsų šalyje, mineralinio vandens gamintojams vidaus rinka yra per maža. Pasak nealkoholinių gėrimų gamintojų bei importuotojų asociacijos prezidento Eligijaus Survilos, Lietuvoje visada buvo per daug mineralinio vandens gamintojų. 1995 m. mineralinį vandenį pilstė per 40 bendrovių. Dabar tokį vandenį gamina šešios įmonės.

E. Survilos teigimu, mineralinio vandens gamintojams įsiūlyti savo produkciją užsienio pirkėjams kur kas sunkiau nei, pavyzdžiui, mėsos ar pieno pramonės atstovams. Didelius atstumus gabenti sunkaus ir pigaus produkto tiesiog neapsimoka. Juolab kad ir beveik nėra galimybių pranokti užsienio gamintojus. "Kiekviena valstybė pasigamina mineralinio vandens, čia stebuklų nėra, todėl naujoje rinkoje įsitvirtinti sunku", – pabrėžia E.Survila. Anot jo kai kurios įmonės dalį produkcijos eksportuoja į užsienį, tačiau ne į prekybos centrus, o į etnines parduotuves. Paprastai lietuviškas mineralinis vanduo keliauja į Airiją, Didžiąją Britaniją, JAV, kur didesnės lietuvių ar JAV kalbų bendruomenės. Tačiau tokius pesimistiškus teiginius galima drąsiai paneigti: UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija” (gaminanti „Tichę”) savo produkciją eksportuoja į Latviją, Estiją, Angliją, Airiją, Švediją, Kaliningradą, Kiniją, Pietų Korėją, Indiją. O įmonė „Birštono mineraliniai vandenys“ (gamina „Vytautą“ ir „Birutę“) mineralinį vandenį eksportuoja į Latviją, Estiją, Lenkiją, Rusiją, Baltarusiją, Kazachstaną, Angliją, Airiją, Čekiją, Vokietiją, Izraelį, Kiprą, Uzbekistaną, JAV, Jungtinius Arabų Emyratus, Kiniją.

Nagrinėjant statistinius duomenis, reikėtų atsižvelgti į tai, kad į rodiklius įtraukiamas ne tik natūralus mineralinis vanduo. Duomenų bazės pateikia tokį eksportuojamo vandens aprašymą: vandenys, įtraukiant natūralius ar dirbtinius vandenis ir gazuotus, be cukraus ar kitų saldiklių, skonių, taip pat ledas ir sniegas. Todėl reikėtų atsižvelgti į tai, kad pateikiami duomenys ne visiškai tiksliai apibūdina mūsų nagrinėjamos produkcijos (natūralaus mineralinio vandens) eksportą.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (5133 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 173 KB
  • Patrauklios užsienio rinkos nustatymas mineralinio vandens eksportui iš Lietuvos
    10 - 6 balsai (-ų)
Patrauklios užsienio rinkos nustatymas mineralinio vandens eksportui iš Lietuvos. (2015 m. Lapkričio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/patrauklios-uzsienio-rinkos-nustatymas-mineralinio-vandens-eksportui-is-lietuvos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 06:19