Pavaros smagratinio momento GD2 nustatymas


Laiko pastovioji. Elektros varikliu dinaminis stabdymas. Elektromechaninė laiko pastovioji.

Elektronikos laboratorinis darbas. Darbo tikslas. Susipažinti su eksperimentiniais gd nustatymo būdais, praktiškai nustatyti gd ir apskaičiuoti pavaros elektromechaninę laiko pastoviąją tm. Laisvo judesio metodas. Pavaros elektromechaninė laiko pastovioji. Užduotis. Nustatyti pavaros smagratinį momentą gd įsibėgėjimo, laisvo judesio ir krintančio svorio metodais. Apskaičiuoti pavaros inercijos momentą ir elektromechaninę laiko pastoviąją kiekvienam momentui.


Susipažinti su eksperimentiniais gd2 nustatymo būdais, praktielektros variklio ar visos elektros pavaros su darbiniu mechanizmu suminis gd2 dažniausiai nustatomas įsibėgėjimo arba laisvo judesio būdais. Atskirų pavaros elementų gd2 nustatyti galima naudoti krintančio svorio ar švytavimų būdus. Šie būdai gali būti naudojami, jei pavarvarikliui dirbant, elektros energija sunaudojama: 1) naudingam darbui atlikti, 2) sukimosi nuostoliams padengti, 3) šiluminiams nuostoliams padengti inkaro grandinės varžose, 4)besisukančių pavaros dalių kinetinei energijai sukaupti. Kinetinės energijos kiekis besisukančioje pavaroje yra proatjungus variklį nuo maitinančio tinklo, variklio greitis mažėja, nes judančiose dalyse sukaupta kinetinė energija sunaudojama sukimosi nuostoliams padengti. Nustatant gd2 šiuo būdu, atjungiamas variklio maitinimas ir leidžiama varikliui laisvai suktis nuo pradinio greičio atjungimo momentu n0 iki visiško sustojimo arba iki bet kokio greičio n. Šio bandymo metu gaunama ir nubrėžiama kreivė n = f(t). Iš šios kreivės ir iš kreivės ps = f(n) gaunama priklausomybė ps = f(t) taip pat, kaip ir nustatant gd2 įsibėgėjimo būdu.

Pavaros elektromechaninė laiko pastovioji – tai laikas, per kurį neapkrauta pavara įsibėgėtų nuo nulio iki idealios tuščios eigos greičio ł0 , jei variklio išvystomas momentas būtų pastovus ir lygus trumpo jungimo momentui mk. Pavaros elektromechaninė pastovioji priklauso nuo variklio kritinio momento ir pavaros smagratinio momento, bet nepriklauso nuo apkrovimo momento. Kadangi kritinis momentas priklauso nuo inkaro varžos, tai ir tm , didinant inkaro varžą, didėjanustatyti pavaros smagratinį momentą gd2 įsibėgėjimo, laisvo judesio ir krintančio svorio metodais. Apskaičiuoti pįjungus stendo maitinimą ~380 v , tuo pat metu per lygintuvus stendas maitinamas 110 v įtampa. G-v sistemos variklio žadinimo srovė reguliuojama reostatu r3, o generatoriaus – autotransformatoriumi t1, jei įjungtas žadinimo kontaktoriusperjungiklis sa1 nustato varžos r1 dydį. Kokiems varžos r1 dydžiams esant atlikti bandymus, nurodo dėstytojas.

Perjungiklis sa2 komutuoja variklio inkaro grandinę; padėtyje varikliui paduodama generatoriaus įtampa, padėtyje vyksta variklio dinaminis stabdymas, čia variklio inkaras sujungiamas per varžą r.

Variklio greitis matuojamas tachogeneratoriaus br voltmetru pv. Variklio įsisukimo ir stabdymo laiką matuoja e nustatant priklausomybę ps = f(n), g-v sistemos variklio greitis reguliuojamas keičiant generatoriaus žadinimo srovę.

Pavaros smagratinio momento GD2 nustatymas. (2011 m. Birželio 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/pavaros-smagratinio-momento-gd2-nustatymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 07:55