Paveldas ir po-modernistinės urbanistikos strategijos


Architektūros aprašymas. Paveldas ir po modernistinės urbanistikos strategijos <. > <. > <. > dabar architektūra dėmesį sutelkia į gyvą patirtį , o ne į architekto abstrakciją ”. Modernistinio požiūrio. LINK po modernistinio požiūrio. Iain Borden „ gerojo miesto “ taktikos. „ Pagrindinė miesto kūrėjų užduotis yra formuoti kintančią , nenuspėjamą , unikalią , stebinančią urbanistinę terpę “. Socialinės erdvės kūrimo taktikų. Laiko strategijos temporalities. Žaismingumas performance. Medijos media. Atmintis remembering. Ramybė Quietude. Terminas “ šalutinė architektūra ”. Netikrumas ir rizika. Uncertainty and risk. Laikini identitetai provisional identities. Takumas fluidity. Intervencijos interventions. Žaidimas play. Aktyvi sveikata active health. Aktyvus galvojimas active thinking. Emocijos emotions. Geras miestas. Tokie architektūrinės aplinkos kokybę apibūdinantys terminai kaip „ laiko strategijos “, „ žaismingumas “, „ medijos “, „ atmintis “, „ takumas “ ir. Aiškiai iliustruoja , kad miesto erdvės kūrimas nustoja būti tik fizinio pavidalo kūrimas. Istorinėje aplinkoje. Žmonės suvokia. Nuolat besivystančių. Paveldas = kultūros išteklius ribotas ir neatkuriamas Tradicinėje paveldosaugoje. Materialiojo tangible. Nematerialiojo intangible. Švelninti aštrias šios dichotomijos ribas. Jokia paveldinė vertė nėra grynai materialioji , net ir materialusis paveldas gali būti interpretuojamas tik per nematerialiuosius aspektus. Informacijai apie tą vietą. Vaizduotės rezultatu. Šis įsivaizdavimas nėra tas pats , kas yra “ čia ir dabar ” matoma erdvė. “ Kultūrinė iniciacija ”. Vietos yra įsivaizduoti kultūriniai dariniai. Tačiau kaip dinaminė , o ne kaip statinė struktūra. „ vertybės ir idėjos “. Paveldo ] objekto potencialas naratyvų kūrimui. Gebėjimo efektyviai komunikuoti ir demonstruoti paveldo svarbą.


Slinktis nuo modernistinio požiūrio, kad „vartotojas yra pasyvus ir nuspėjamas bei neturėtų dalyvauti architektūrinės kūrybos procese“,

LINK po-modernistinio požiūrio, kad „vartotojo kūrybingumas turi būti pamatinė architektūrinės kūrybos taisyklė.

Laiko strategijos (temporalities). Turėtų atsirasti vietos neinstitucionalizuotoms laiko praktikoms, kurios siejasi su individualiais kūno poreikiais, akimirkų unikalumu, alogiškumu, neapibrėžtomis trukmėmis. T.y. tai vietos [skirtingai nei prekybos centruose] kuriose sudarytos sąlygos pačiam kontroliuoti savo laiką.

Žaismingumas (performance). Pabrėžtinai reikšmingi architektūros paminklai, klasikinio meno galerijos – vysto autoritetinio pobūdžio, statišką santykį su žmogumi.

Gerojo miesto erdvės turėtų įtraukti visas aktyvias formas veikiančias mūsų jutimus, kultūrinius aktus kurie gali būti atliekami, liudijami, girdimi. Gatvės muzikantai, grafiti menininkai, riedlentininkai ir kt.

Senąsias miesto aikštės funkcijas susirinkti ir bendrauti, šiuolaikinėje erdvėje turėtų atliepti įvairialypė medijuota terpė, kurioje susipintų tikra ir įsivaizduojama, materialu ir virtualu.

Pasirinkimas ką miestuose atsiminti yra svarbus istorinis, politinis ir kultūrinis sprendimas.

Iain Borden siūlo, kad tai apimtų „paminklus, atminimo lentas ir šventes, žyminčius meno kūrinius atliktus įvairiausiomis technikomis, formatais ir masteliais, atgaminant tiek kasdienybę, tiek išskirtinius įvykius beitaip įprasminanant <...> miestiečių kovas, dvasią ir kasdienius miesto gyventojų pasiekimus“.

Didelė dalis architektūros ir urbanistikos dizaino siekia dominavimo, ikoniško, matomo ir iš toli atpažystamo vaizdo.

Tačiau urbanistinis gyvenimas vyksta ir kur kas subtilesnėmis formomis.

  • Architektūra Aprašymai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 3 puslapiai (986 žodžiai)
  • Architektūros aprašymai
  • Microsoft Word 17 KB
  • Paveldas ir po-modernistinės urbanistikos strategijos
    10 - 3 balsai (-ų)
Paveldas ir po-modernistinės urbanistikos strategijos. (2015 m. Lapkričio 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/paveldas-ir-po-modernistines-urbanistikos-strategijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 02:30