Pažintinė socialinio darbo praktika


Sociologijos praktikos ataskaita. Praktikos užduotys. VŠĮ Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centro dienoraštis. VŠĮ Respublikinės Šiaulių ligoninės filialo psichiatrijos ligoninės dienoraštis. VŠĮ Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centro pristatymas. Socialinio darbuotojo veiklos pristatymas. VŠĮ Respublikinės Šiaulių ligoninės filialo Psichiatrijos ligoninės pristatymas. Socialinio darbuotojo veiklos pristatymas. Apibendrinimas ir analizė. Interviu su organizacijos klientu. Reflektyvioji analizė. Praktikos dokumentai. Praktinio mokymo sutarties kopija. Studento įsivertinimo anketa. Siuntimas į praktiką. Priimančios organizacijos praktikos vadovo įvertinimas. Baigiamojo įvertinimo suvestinė. Literatūra.


Pirmąsias dienas vyko tarsi susipažinimas su įstaigos aplinka, darbuotojais bei klientais. Nors ir įstaiga buvo žinoma, tačiau sužinojau daug ko naujo ir apie personalo darbą ir apie socialinio darbuotojo reikalingumą įstaigoje.

Pasidomėjau kokie klientai dažniausiai patenka į įstaigą. Pamačiau kokie turi būti kliento dokumentai, kokia informacija renkama jį apklausiant. Sužinojau kokie klientai yra tam tikrame skyriuje. Pamačiau kokius darbus atlieka socialinis darbuotojas.

Dažniausi iškilę klausimai buvo apie organizaciją, jos tvarką, socialinio darbuotojo darbą, į visus kilusius klausimus atsakė praktikos vadovė.

Pirmosios dienos praėjo ramiai, nei trupučio nesijaudinau, viskas vyko gana sklandžiai. Labai patiko šiltas darbuotojų sutikimas. Visi noriai pasakojo ir atsakinėjo į man kylančius klausimus. Matyt nesijaudinau, nes tai buvo susipažinimo su organizacija dienos.

Svarbiausi atlikti darbai ir užduotys. Antrąją savaitę atlikau daug daugiau darbų. Apsilankiau klientų palatose, stebėjau, kaip vyresnioji slaugos administratorė bendrauja su pacientais, ko jų klausia. Pamačiau klientų dokumentus, buvau supažindinta su jų pildymo tvarka. Kelis kartus pati apklausiau keletą pacientų. Interviu atlikau vyr. slaugos administratorės kabinete. Susipažinau su ilgai įstaigoje gulinčiais pacientais, išklausydavau jų lūkesčius, pasidomėdavau ar turi kokių pageidavimų.

Ką naujo sužinojau ir išmokau? Išmokau dirbti kompiuteriu, pildyti dokumentus, apklausti pacientus, bendrauti su jais individualiai.

Kokie sunkumai ir problemos iškilo, siekiant įgyvendinti numatytus tikslus? Dažniausiai kildavo problemos pildant ar ruošiant naujus dokumentus.

Iškilę klausimai ir jų sprendimo būdai. Dažniausi iškilę klausimai buvo organizacijos tvarką, kas, kaip ir kodėl vyksta organizacijoje. Į klausimus atsakydavo ir vyr. slaugos administratorė ir kiti dirbantys asmenys.

Sunkiausias pasirodė darbas kompiuteriu, nes reikia nepasimesti, viską atlikti tiksliai. Išmokau apklausti klientą, bendrauti su juo, pasidomėti jo lūkesčiais, sužinoti problemas.

Praktikos reikšmė. Praktikos metu pažinau įstaigą visai kitu kampu, sužinojau kokie pacientai ten lankosi, su kokiomis problemomis jie dažniausiai susiduria. Išmokau daug darbų atlikti savarankiškai, įgijau drąsos. Sužinojau, koks svarbus tokioje įstaigoje yra socialinis darbuotojas, pastebėjau, kad apie socialinio darbuotojo svarbą ir reikalingumą žino tik keletas darbuotojų. Išmokau pildyti ir sukurti naujus dokumentus, dirbti kompiuteriu. Susipažinau su daugybe malonių personalo darbuotojų.

Reikšmingiausias įvykis (-iai). Pats reikšmingiausias įvykis pirmos praktikos metu man buvo interviu atlikimas, niekada nesu atlikusi jo su nepažystamais žmonėmis. Kaip ir ko klausti jau buvau mačiusi, tačiau vis tiek labai jaudinausi. Interviu ruošiausi kelias dienas prieš, apgalvojau kaip ir ko klausiu. Interviu metu manau man sekėsi gana gerai, interviu palengvino ir tai, kad asmuo, kurį apklausinėjau, buvo ramus, niekur neskubėjo o ir į klausimus atsakinėjo manau gana sąžiningai ir atvirai.

Pirmiausia susipažinome su saugos taisyklėmis, už jas pasirašėme. Vėliau darbuotojos pristatė įstaigą, papasakojo kokie asmenys priimami, su kokiais klientais susiduriama įstaigoje. Po to peržiūrėjome kaip atrodo klientų dokumentai, kokia informacija renkama. Su socialine darbuotoja apsilankėme skyriuose. Grįžus iš skyriaus ėjome parnešti kliento siuntimą iš gydytojo.

Sužinojau kokie asmenys atvyksta į įstaigą. Pamačiau kokie turi būti kliento dokumentai, kokia informacija renkama jį apklausiant. Sužinojau kokie klientai yra tam tikrame skyriuje.

Dažniausi iškilę klausimai buvo apie organizaciją, jos tvarką, socialinio darbuotojo darbą, į visus kilusius klausimus atsakė socialinė darbuotoja.

Iš pradžių labai jaudinausi, nežinojau koks darbas čia laukia, kaip busime priimamos, tačiau vėliau nusiraminau, nes socialinės darbuotojos mus priėmė labai maloniai. Visą įstaigą ir klientus prieš tai įsivaizdavau kitaip. atsakė į visus kilusius klausimus.

Apsilankymas skyriuje pas klientę. Klientų patikrinimas skyriaus sąraše, patikrinta kokie nauji klientai perkelti į skyrių. Darbas su kompiuteriu. Prašymų pildymas bei rinkimas.

Sužinojau, kaip ir kur reikia patikrinti į skyrius naujai perkeltus klientus. Dirbdama kompiuteriu išmokau sistemoje surasti klientą, patikrinti apie jį surašytą informaciją. Sužinojau kaip reikia rinkti įvairius prašymus.

Sunkiausias pasirodė darbas kompiuteriu, nes reikia nepasimesti, viską atlikti tiksliai. Įdomiausia buvo rinkti prašymus, kuomet apie klientą buvo galima išgirsti daug informacijos, iš arčiau pamatyti jį patį. Išmokau dirbti su kopijavimo aparatu, kopijuoti dokumentus.

Apsilankymas Neįgalumo ir Darbingumo nustatymo tarybos skyriuje. Grįžus į ligoninę pildytas prašymas. Vėliau su socialine darbuotoja skyriuje buvo apklausiami klientai. Nunešėme klientų nuotraukas į NDNT. Vėliau vežėme vieną klientą į „Šiaulių banką“ pasitikrinti sąskaitos, turėjome pervesti pinigus už kreditą, tačiau kliento sąskaita buvo tuščia. Po to kompiuteriu įrašėme visas atliktas socialines paslaugas į sistemą. Ėjau iki „Perlo terminalo“ sumokėti klientės mokesčius.

Pažintinė socialinio darbo praktika. (2015 m. Balandžio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/pazintine-socialinio-darbo-praktika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 16:33