Pažintinės praktikos ataskaita (Vilniaus geležinkelio stotis)


Inžinerijos praktikos ataskaita.

Įvadas. Praktikos tikslai. Uždaviniai. AB „Lietuvos geležinkeliai“. Krovinių vežimo kryptys. Krovinių vežimo užsakymas. Automatikos ir ryšių ūkis. Ryšių sistema. Lokomotyvų ūkis. Vagonai. Geležinkelio stotys. Geležinkelio stočių darbo specifika. Darbų sauga. Lietuvos geležinkelyje diegiamos naujovės. Išvados. Literatūra.


Pagrindinės keleivių vežimo direkcijos veiklos kryptys ir plėtra: 1. Keleivių vežimo vietiniais ir tarptautiniais maršrutais paslaugų teikimas;

2. Teikiamų paslaugų kokybės didinimas ir gyventojų poreikių tenkinimas;

Pagrindinės krovinių vežimo direkcijos veiklos kryptys ir plėtra:

Aktyvesnis bendradarbiavimas su JAV krovinių organizavimo ir kt. klausimais;

Rytų partnerių integracija ir bendradarbiavimas plečiant „Viking train“ projekto geografija.

Dalyvavimas VIII (Roterdamas – Berlynas – Varšuva – Kaunas) koridoriaus kūrime;

Papildomų paslaugų plėtra susijusių su krovinių vežimu;

Uždaviniai: 1. Suprasti geležinkelio įmonės svarbą.

3 Suprasti geležinkelių stočių veiklos organizavimą, veiklos ypatumus.

• Riedmenų atvarymas ir nuvarymas;• Paketuotų arba vienetinių krovinių krovimas• Krovinių vežimo sutarties keitimas• Krovinių sandėliavimui suteikiamo ploto paslaugų teikimas krovimo baro atviroje aikštelėje ir uždarame sandėlyje• Važtos dokumentų pildymas ir spausdinimas• Krovinio svėrimas, vagono svėrimas, krovininių automobilių svėrimas AB "Lietuvos geležinkeliai" svarstyklėmis• Vagonų ir konteinerių plombavimas;• Vagonų valymas• Krovinių priėmėjo paslaugos• Krovinių krovimo ir tvirtinimo vagonuose darbų vadovo paslaugos• Muitinės tarpininko paslaugos• Muitinės sandėlio ir terminalo paslaugos• Paraiškų priėmimas ir suvedimas į Informacinę sistemą "Krovinys„

Apie kliento užsakymą geležinkelio stoties personalas sužino iš karto per sistemą „Krovinys“, todėl yra reaguojama greitai ir operatyviai. Taip pat užsakymai yra priimami telefonu, el. paštu bei faksu. Klientas yra informuojamas kokios paslaugos yra teikiamos stotyje ir jeigu jo pageidavimai čia negali būti patenkinti, jis yra nukreipiamas į kitą geležinkelio stotį, kuri šias paslaugas atlieka. Po susitarimo su klientu, yra sudaroma sutartis, kuri patvirtina šį susitarimą. Visi krovos darbai vyksta naudojant keturis ožinius ir vieną konteinerinį kraną, tris frontalinius, ir vieną universalų mini krautuvą. Šios technikos dalinai pakanka, tačiau didėjant konteinerių naudojimo paklausai, vieno krano (kuris dažnai genda, kadangi jis yra eksploatuojamas jau 30 metų) pajėgumų ateityje gali pritrūkti operatyviam darbui užtikrinti. 2011 m. prie stoties darbo prijungus intermodalinį projektą „Vilnius Shuttle“, konteinerių srautai išaugo daugiau nei 5 kartus. Šaudyklinis konteinerinis traukinys Klaipėda–Vilnius–Klaipėda „Vilnius shuttle“ du kartus per savaitę greitai ir saugiai perveža konteinerius iš Klaipėdos uosto į Vilnių geležinkeliu, o naudojant autotransportą jie pristatomi klientui tiesiai „iki durų“. Panerių geležinkelio stotis glaudžiai bendradarbiauja su Klaipėdos uostu.

Automatikos ir ryšių ūkis prižiūri bei aptarnauja automatikos ir ryšių įrenginius Vilniaus geležinkelių infrastruktūros ribose, t. y.: elektrinę iešmų bei signalų centralizaciją esančią 20 stočių (617 iešmų); mikroprocesinę iešmų ir signalų centralizaciją esančią 2 stotyse (79 iešmai); rakinamąją iešmų bei signalų sąryšio įrangą 4 stotyse (58 iešmai); 1automatizuotą (21 iešmas) ir 2 neautomatizuotus vagonų skirstymo kalnelius; 75 pervažų signalizacijos įrenginius; 178,1 km automatinės kelio blokuotės (iš jų 91 km vienkelė, 87,1 km dvikelė ir 124,7 km su eismo valdymo centralizacijos įrenginiais); 212,8 km pusiau automatinės kelio blokuotės (iš jų 196,4 km vienkelė ir 16,4 km dvikelė); technologiniam geležinkelių transporto valdymui naudojamas ryšių priemones – telefoninį, radijo ir telegrafo ryšius. Visi ryšiai sujungti kabelinėmis ryšio linijomis bei šviesolaidiniu kabeliu. Eksploatuojamų linijų ilgis: magistralinių kabelinių – 564,42 km, vietinių kabelinių – 295,143 km, šviesolaidinio kabelio – 430,299 km.

Visus šiuos įrenginius 2013 metų sausio 1 dienai aptarnavo 255 darbuotojai.

Lokomotyvų ūkis apima maždaug aštuntąją dalį visų pagrindinių geležinkelio fondų kainos, jam tenka daugiau kaip 36 % krovinių ir keleivių vežimo visų eksploatacijos išlaidų. Tai stambiausias degalų (dyzelino), alyvų, tepalų ir elektros energijos vartotojas.

Pažintinės praktikos ataskaita (Vilniaus geležinkelio stotis). (2016 m. Vasario 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/pazintines-praktikos-ataskaita-vilniaus-gelezinkelio-stotis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 22:00