Pažintinės praktikos geležinkelio stotyje ataskaita


Transporto praktikos ataskaita. Įvadas. III. Geležinkelio valdymo struktūra. IV. AB „Lietuvos geležinkeliai” valdymo struktūra. Lietuvos geležinkelių „Vilniaus geležinkelių infrastruktūros” valdymo schema. Infrastruktūros ūkiai. VII. Kelio peržiūra. IX. Vagonų ūkis. X. Geležinkelių stočių tipai. XII. Geležinkelio stočių darbo specifikacija. AB „Lietuvos geležinkeliai” valdymo struktūra schema. Geležinkelio stoties valdymo sistema. XVI. Darbų saugos reikalavimai, atliekant darbus geležinkelio zonoje. Lietuvos geležinkelyje diegiamos naujovės. Išvada. xxii.


2. Išmanyti organizacinę valdymo struktūrą, geležinkelio stočių struktūrą, automatikos ir ryšių ūkio struktūrą funkcijas ir ryšius.

AB ‘‘Lietuvos geležinkeliai‘‘ filialas ‘‘Vilniaus geležinkelių infrastruktūra‘‘ pradėjo veiklą 2001 m. rugpjūčio 14 d. Filialui patikėta užtikrinti balanse esančių kelio, kelio konstrukcijų, inžinerinių įrenginių pajėgumą ir patikimumą, energetikos ūkio, elektrifikuoto geležinkelio įrenginių, automatikos ir ryšių tinkamą eksploatavimą ir garantuoti nenutrūkstamą ir saugų traukinių eismą keleiviams ir kroviniams vežti.

‘‘Vilniaus geležinkelių infrastruktūros’’ tarybos operatyviai šalina pasitaikančius gedimus, avarijų, riktų padarinius, vykdo filialo ribose atliekamų darbų techninę priežiūrą, užtikrina normalų įrenginių darbą ir saugų traukinių eismą.

Gerai organizuota ir patikima vadyba didele dalimi lemia gerus įmonės veiklos rodiklius. Geležinkeliams tai be galo aktualu, kadangi LG jungia daugelį įvairios paskirties padalinių, kurių vieningam ir kokybiškam darbui būtinas efektyvus valdymas.

Žlugus Sovietų Sąjungai ir įsivyravus prekiniams santykiams Lietuvos ūkyje, kito ir įmonės santykiai su klientais, tuo pačiu ir jos valdymas. Todėl nuo nepriklausomybės atgavimo (1990 m.) ne vieną kartą kito ir LG struktūra bei jos valdymo schema. Tikslas vienas – įmonės pelningumas, darbo našumo didinimas. Kaip atrodo pastaruoju metu įmonės valdymo struktūra, galime pamatyti 1. paveiksle.

Nors Lietuvos Geležinkelių struktūra ir valdymas per visus nepriklausomybės metus kito keletą kartų, tačiau pagrindiniai darbo rodikliai, pagal kuriuos vertinama įmonės veikla iš esmės liko tie patys. Pagrindiniai iš jų yra šie; bendrieji rodikliai, kelių ilgiai, keleivių vežimo, krovinių vežimo, lokomotyvų naudojimo, prekinių vagonų naudojimo rodikliai.

Kelių ūkis – pagrindinis ir didžiausias ūkis filiale, kurį sudaro Vilniaus ir Švenčionėlių geležinkelio ruožai kelio kapitalinio remonto baras. Tai vienas didžiausių ūkių, kuriame dirba daugiau kaip 689 darbuotojų, tai sudaro 50 % visų dirbančių. Pagrindinė ūkio veiklos sritis, tai geležinkelio kelių einamoji priežiūra ir remontas, bei kapitalinio remonto darbai. 2012 m. buvo atliktas kapitalinis 23,9 km kelio remontas ir vidutinis 49,2 km kelio remontas, pakeisti 65 iešmų komplektai bei padidintas traukinių važiavimo greitis tarp stočiuose Lentvaris – Vievis, Pabradė – Švenčionėliai, Valčiūnai – Kyviškės. Restaravus 4 pralaidasir 2 pervažas, padidintas traukinių eismo saugumas. Iešmai buvo remontuojami naudojant gelžbetoninius tašus, taip pat naudojami naujo tipo gelžbetoniniai pabėgiai su ‘‘Vossloh‘‘ firmos elastinėmis sąvaržomis. Sunkiausia kelininkų darbą perėmė nauja technika: įsigijus naują pabėgių keitimo mechanizmų kompleksą pabėgiai keičiami mechanizuotai. Filialas aptarnauja 70 geležinkelio tiltus ir viadukus privažiavimo keliuose. Suremontavus Lentvario stotyje požeminę perėją, galima patekti iš vienos miesto pusės į kitą. Pasikeitė stoties vaizdas: įėjimas ir išėjimas atnaujinti modernesnėmis medžiagomis, įrengtas invalidams ir vaikų vežimėliams skirtas nuvažiavimas.

Pastatų ūkis – išsidėstęs 464 km geležinkelio ruože, eksploatuoja, atlieka pastatų ir statinių priežiūrą bei einamąjį remontą. Šiame ruože išsidėstę 520 pastatų: 24 geležinkelio stotys, 23 sustojimo punktai (Paviloniai), 477 įvairios paskirties pastatai. Pradėjus integruotis į bendrą Europos geležinkelio tinkle sistemą AB ‘‘Lietuvos geležinkeliai’’ pradėjodirbtinaujomissąlygomis.Remontodarbamsspartintiirrankiniamdarbuimažintibuvogautadaugnaujostechnikos: pabėgių fiksavimo mašina ,,LFT 4111’’, savivarčiai vagonai ,,VS-66’’, autodrezina ,,MPT- 6’’, biriliniai vagonai, motorizuotas keltuvas ,,VCP-PEN’’, ratinis traktorius, krovininis automobilis ,,Mercedes Benz 313’’, sniego vežimo mašina ,,SM-5’’, gręžimo kėlimo mašina ,,BM-302’’, ratinis mini krautuvas ,,CASE 85XT’’, iešmų taisymo mašina ,,Užimat’’, mašina užtikrinti aukštą kelio ir iešmų priežiūros kokybę bei optimalų ekonominį efektyvumą.

Pažintinės praktikos geležinkelio stotyje ataskaita. (2015 m. Kovo 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/pazintines-praktikos-gelezinkelio-stotyje-ataskaita.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 00:23