Pažintinis ir poilsinis turizmas


Turizmo kursinis darbas.

Įvadas. Pažintinių ir poilsinių kelionių teoriniai aspektai. Kelionių organizatoriaus ir kelionių agentūros palyginimas (agentūros pristatymas). Pažintinių ir poilsinių kelionių klasifikacijos. Pažintinių ir poilsinių kelionių įvairovė. Kelionių sudedamosios dalys. Tyrimo metodika. Tyrimo duomenų analizė ir interpretavimas. Įmonės dokumentų analizė. Įmonės darbuotojų apklausos analizė. Išvados ir rekomendacijos. Literatūros sąrašas. Priedai.


Dauguma žmonių keliones užsisako ir keliauja kartu su turizmo organizatoriais ar agentūromis, bet pasitikėjimas agentūromis mažėja dėl Lietuvoje bankrutuojančių turizmo įmonių. Visuomenėje susidarė neigiama nuomonė, dėl kelionių metu bankrutavusių įmonių, kurios neskubėjo atlyginti žalos klientams, todėl kai kurie, keliautojai patys organizuojasi keliones. Kita vertus, organizatorių organizuojamos kelionės yra įvairesnės ir geriau organizuotos, pateiktos naudojimui. Vienos iš populiariausių kelionių rūšių yra pažintinės ir poilsinės kelionės, kurių metu ne tik poilsiaujama, bet ir susipažįstama su vietine fauna, flora ar kultūra, lankomiausios turizmo traukos valstybės yra: Prancūzija, Jungtinės Amerikos Valstijos ir Ispanija. Čia yra daugybe įvairių turistinių objektų, o įvairovė yra svarbi renkantis maršrutą. Kuo didesnė ir įvairesnė kelionių pasiūla, tuo daugiau ir įvairesnių klientų galima sulaukti agentūrose. Turizmas turi daugybe įvairių turizmo šakų, kur skiriasi kelionės pobūdis pvz: kaimo turizmo kelionės ir jūrų pakrančių turizmas, abi šios rūšys yra poilsinės, bet skiriasi savo tematika. Dauguma turizmo organizatorių sudaro kuo įvairesnius kelionių maršrutus, siūloma ne tik populiariausios, bet ir naujai atsiradusių kelionių maršrutų, ar egzotinės kelionės. Šios kelionės pasaulyje ir Lietuvoje vis labiau populiarėja dėl savo unikalumo. Kad kelionė praeitų sklandžiai tuo turi pasirūpinti kelionių organizatorius, kuris planuoja kelionių maršrutus, transportą, apgyvendinimą ir sudarinėja sutartis su turizmo paslaugas teikiančiomis įmonėmis. Todėl pasirinkta tema yra aktuali UAB „xxx“ įmonėj.

Darbo problema – pažintinių ir poilsinių kelionių įvairovė ir populiarumas. Ar kelionių populiarumas turi įtakos jų pardavimams UAB „xxx“ įmonėjė? Ar kelionių įvairovė padeda ir ar pritraukia daugiau klientų UAB „xxx“ įmonėje? kaip įmonės darbuotojai vertina UAB „xxx“ parduodamų pažintinių ir poilsinių kelionių populiarumą ir įvairovę.

Darbo objektas –pažintinių ir poilsinių kelionių įvairovė ir populiarumas.

Tyrimo tikslas – ištirti poilsinių ir pažintinių kelionių įvairovę ir populiarumą.

1. Klasifikuoti pažintinių ir poilsinių kelionių įvairovę teoriniu aspektu.

2. Apibūdinti UAB „xxx“ pažintinių ir poilsinių kelionių įvairovę.

3. Nustatyti UAB „xxx“ pažintinių ir poilsinių kelionių populiarumą ir jų pardavimus.

Tyrimo metodai: Rašant mokomosios praktikos ataskaitą buvo naudojama įmonės dokumentų analizė. Taip pat atliktas stebėjimas organizacijos viduje, įmonės darbuotojų apklausa ir jų veiklos analizė, apklausai buvo naudojamas kokybinis tyrimas.

Norint palyginti turizmo organizatorių ir agentūrą pirmiausia reikia išanalizuoti turizmo paslaugų struktūrines dalis. Pagal J. Ch. Holloway, 2006, 55psl.) pagrindinės turizmo paslaugų dalys yra :

Taigi į visą turizmo paslaugų paketą įeina kelionių agentai ir organizatoriai, kurie atlikdami savo funkcijas sukuria turizmo produktą į kurį įeina visos turizmo paslaugos. Turizmo paslaugas teikiančios kelionių agentūros ir kelionių organizatorius turi daugybę panašumų, todėl žmonės dažnai jų neskiria, bet tam yra skirtumai, kurie skiria šias institucijas. Pirmiausia turizmo organizatorius ir turizmo agentūra turi tą patį tikslą, šios abi institucijos yra orientuotos į vartotoją ir siekia kuo tiksliau ir sėkmingiau jį patenkinti. L. Bagdonienė ir R. Hopienė teigia, kad vartotojas netik lygiavertis paslaugos teikėjas, bet ir būtinas teikimo dalyvis – be jo nebūtų paslaugos. Todėl norint sėkmingai patenkinti klientą, reikia jį suprasti. Vartotojo elgesys yra žmogiškojo elgesio dalis, žmogaus jausmai ir veiksmai turi įtakos jo apsisprendimui. Todėl turizmo organizatorius, kuris dažniausia tiesiogiai nebendrauja su klientu, prieš organizuodamas kelionę turėtų atkreipti dėmesį į būsimų vartotojų elgseną, kurią galima susiformuoti iš visuomenėje nusistovėjusių normų. O kelionių agentūra, kuri tiesiogiai bendrauja su klientu, išanalizuodama ir suprasdama klientą atrenka ir pasiūlo jam labiausiai tinkantį pasiūlymą iš daugybe įvairių organizatoriaus pasiūlymų.

  • Turizmas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 32 puslapiai (7566 žodžiai)
  • Universitetas
  • Turizmo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 76 KB
  • Pažintinis ir poilsinis turizmas
    10 - 7 balsai (-ų)
Pažintinis ir poilsinis turizmas. (2016 m. Vasario 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/pazintinis-ir-poilsinis-turizmas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 16:34