Pažintinis vaiko ugdymas mažųjų matematika


Pedagogikos savarankiškas darbas.

Pažintinis vaiko ugdymas /- is mažųjų matematika. Rasti aplinkoje „ daug daiktų “, „ vieną daiktą “. Sudaryti aibes iš atskirų daiktų , išskirti iš aibės vieną daiktą. Sudaryti , grupuoti aibes pagal požymius. Atkartoti aibę iš klausos Veiklos pavadinimas. Suprasti kalboje vartojamas sąvokas tiek kiek , po lygiai , po vieną , nė vieno. Lyginti aibes uždėjimo ir pridėjimo sugretinimo aibių lyginimo būdais. Veiklos pavadinimas. Metų amžiaus matematinių vaizdinių pažinimo ugdymas (- sis. Lyginti dvi aibes išdėliotas viena po kita , nustatyti jų lygybę ar nelygybę skaičiuojant. Nustatyti aibių lygybę ir nelygybę skaičiuojant elementus , kai jie išdėlioti nevienodais intervalais. Matyti aibių lygybę ir nelygybę , kai dviejų grupių elementai yra nevienodo didumo. Atskaičiuoti ir iš didesnio kiekio atskirti tam tikrą kiekį daiktų. Sužinoti daiktų kiekį apčiuopiant. Skaičiuoti garsus. Veiklos pavadinimas. Skaičiuoti savo ir kito judesius , atlikti nurodytą skaičių judesių. Priemonės muzikos grotuvas. Kalboje taisyklingai derinti skaitvardžius gimine , skaičiumi , linksniu. Nustatyti vienodą kiekį įvairių daiktų grupėse ir apibendrinti aibes pvz visų daiktų po tris Veiklos pavadinimas. Žinoti visų skaičių iki 5 sandarą. Dalyti aibes į keletą lygių dalių. Vartoti sąvokas pusė , ketvirtadalis , aibė. Veiklos pavadinimas. Skaičiuoti kelintiniais skaitvardžiais. Susidaryti skaičiavimo 10 ribose įgūdžius. Skaičiuoti remiantis įvairiais analizatoriais.


Auklėtoja papasakoja apie daiktų įvairovę ir jų kiekį aplinkoje (kokių daiktų yra daug, o kokių po vieną).

Auklėtoja leidžia kiekvienam vaikui iš pintinės išsitraukti kortelę, kurioje pavaizduotas daiktas esantis grupėje.

Kiekvienas vaikas išsitraukęs kortelę pažiūri koks daiktas yra pavaizduotas joje, apsidairo grupėje ir bando įvardinti ar grupėje tokių daiktų daug ar vienas.

Grupės vaikai taip pat išreiškia savo nuomonę apie kiekvieną daiktą, apie kurį kalba jų draugas („ar pritaria draugui?“).

Tikslas: Sudaryti aibes iš atskirų daiktų ir išskirti iš aibės vieną daiktą

Grupėje, prieš einant į lauką auklėtoja paprašo vaikų darželio kieme surasti po keletą akmenukų, kaštonų ir medžių lapų.

Auklėtoja į lapų dubenėlį įmeta kaštoną, o akmenukų dubenėlį įdeda lapų.

Auklėtoja paprašo įvardinti, kuris daiktas čia netinka ir jį išimti.

Ant kilimo auklėtoja išdėlioja keleta rūšių konstruktorių detales – apvalius kamuoliukus, kubelius, trikampius ir kt.

Auklėtoja paprašo įvardinti vaikų požymius kuo skiriasi kamuoliukas nuo kubo, į kokias matematines figūras jie yra panašūs.

Auklėtoja paprašo vaikų pasiimti atsitiktinai po vieną daiktą ir sustoti į vaikų grupeles pagal tai kokią figūrą vaikai pasirinko.

Numatomas rezultatas: Vaikai gebės sudaryti aibes ir grupuoti jas pagal požymius.

Auklėtoja prieina prie žaislų dėžės, suskaičiuoja joje esančius žaislus ir suploja tiek kartų kiek yra žaislų.

Tada vaikai turi atsidengti akytes ir kiekvienas turi pasakyti kiek kartų auklėtoja suplojo.

Po to vaikai vėl užsidengia akytes ir auklėtoja prieina prie kitos žaislų dėžės, vėl suskaičiuoja joje esančius žaislus ir delnu sumuša į stalą tiek kartų, kiek yra žaislų.

Kiekvienas į kvadratą turės įdėti po kelis akmenukus ir pasakyti ar akmenukų yra tiek pat, ar po lygiai, ar skirtingai.

Auklėtojai praėjus ir paėmus kelis akmenukus iš vaikų, vaikai vėl turės pasakyti kiek jų kvadratuose yra akmenukų ar po vieną, ar nei vieno, ar po lygiai.

Nutrins po vieną kvadratą ir taip dėdami akmenuku lygins su draugų kvadratų turiniu ir naudos sąvokas po lygiai, nė vieno, tiek pat ir pan.

1. Auklėtoja su vaikais pasiėmusi lankus ir kamuolius( kurių yra vienu mažiau nei lankų) išeina į lauką.

2. Auklėtoja papasakoja vaikams, jog vyks estafetės, kurių metu vaikai į lankus turės įdėti kamuolius ir grįžti atgal.

4. Tada auklėtoja paklaus vaikų ko daugiau lankų ar kamuolių, pienių ar kitų gėlyčių; eglučių ar ąžuolų.

Tikslas: Pastebėti aibės sudedamąsias dalis, lyginti aibes tarpusavyje nustatant jų lygybę ir nelygybę neskaičiuojant (įtvirtinti tai kas sužinota 3-4m.).

Ant stalo išdėliotos spalvotos juostelės, vienoje eilėje trys geltonos spalvos ir kitoje eilėje trys raudonos spalvos juostelės.

Auklėtoja paprašo, kad trys vaikai paimtų po vieną juostelę iš viršutinės eilės į vieną ranką, po to iš apatinės į kitą ranką. Vaikai pastebi, kad juostelių abiejose eilėse vienodai.

Tada prideda dar vieną raudoną juostelę apatinėje eilėje ir paprašo vėl paimti po vieną juostelę iš viršutinės eilės į vieną ranką, ir po kitą juostelę iš apatinės eilės į kitą ranką. Vaikai pastebi, kad apatinėje eilėje liko viena juostelė, tad abiejose eilėse juostelių yra ne po lygiai.

Taip veiksmas kartojamas vėl pridedant juostelių, kad abiejose eilėse būtų po lygiai, o po to vėl ne po lygiai.

Pažintinis vaiko ugdymas mažųjų matematika. (2017 m. Lapkričio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/pazintinis-vaiko-ugdymas-mazuju-matematika.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 14 d. 15:28