Pedagoginė psichologija skaidrės


Pedagogikos skaidrės. Kognityvinis stilius – tai žmogui patogiausias, įprastinis suvokimo, mąstymo ir veiksmų su informacija būdas. Priklausomas ir nepriklausomas nuo lauko. Pagalvokite apie pedagogo sąveikos ypatumus. Mokymo/si diferencijavimas pagal lytį. Vyrai - berniukai. Moterys - mergaitės. Funkcinė galvos smegenų asimetrija ir mokymasis. Nepažangumo samprata.  . Nepažangumo priežastys. Rekomendacijos. Įveikiant nepažangumą, reikėtų orientuotis į kompleksą poveikių. Kritinio mąstymo samprata. Aukštesnio lygmens mąstymas. Holistinis mąstymas. Kryptingas mąstymas. Kritinis mąstymas ir kiti mąstymo įgūdžiai. Kritinio mąstymo požymiai. Kritinio mąstymo ugdymo schema. Yra išskiriamos trys mokytojo darbo pakopos. Žadinimo ir į(si)traukimo galimi variantai. Žadinimo ir į(si)traukimo pakopoje svarbios aplinkos kūrimo sąlygos. Prasmės suvokimo keletas mokymosi būdų. Apmąstymas (refleksija) – tai sąvokų ieškojimas praeityje.


Svarbiausi parametrai yra: 1) Lauko diferenciacija (pagrindiniai požymiai – priklausomas ir nepriklausomas nuo lauko); 2) Kategorijų platumas (globalinės - specifinės); 3) Reakcijos tipas (impulsyvus - refleksyvus); 4) kategorijųlygis ( konkrečios - abstrakčios); 5) Kontrolės vieta (vidinė - išorinė kontrolė).

Sunkiai išskiria iš fono objektus, suvokimas nediferencijuotas, globalus; Šio stiliaus atstovai linkę interpretuoti informaciją tame kontekste, kuriame rado; Sunkiai sutvarko informaciją be konteksto; Sunkiai nagrinėja atskirai paimtą teiginį ginčo metu; Geriau įsisavina susocialiniu kontekstu susietą medžiagą; Suvokiami kitų kaip šilti, taktiški, emocingi, patrauklūs; Sunkiai įsisavina medžiagą, kuri reikalauja struktūruoti, organizuoti; Orientuojasi į santykius su žmonėmis, moka juos užmegzti ir palaikyti.

Analizuoja ir naudojai nformaciją, nesusietą su kontekstu; Gali ginčytis dėl atskiro teiginio be konteksto; Jiems geriau sekasi algebra, geometrija; Jiems sunkiau sekasi mokykloje, nesatsilieka socialinių kontaktų užmezgime ir palaikyme; Gali reflektuotii nformaciją apie situaciją, kurioje yra patys, priešingainei PL, kurie patalpina save į situaciją.

Pagal kategorijų platumas : Specifinės kategorijos - Kai žmonės linkę reiškinius skaidyti į begalybę kategorijų . Globalinės kategorijos - kai skiria minimalų kategorijų skaičių, nurodydami pačius svarbiausius jų požymius . Pagal reakcijos tipą : Impulsyvūs - negalvoja, atsako greitai, be svarstymų, neįsisąmonindami. Reflektyvūs - Svarsto įvairias alternatyvas, įsisąmonina, elgiasi apgalvotai, kantresni, daugiau pasiekia intelektinėje aplinkoje. Pagal kategorijų lygį: Abstrakčiame lygyje informacija perdirbama, įjungiant ją į bendras hierarchines sistemas. Konkrečiame lygyje – medžiaga suvokiama griežtuose laiko/erdvės ryšiuose, nelanksčiai, todėl dažnai pasitaiko iškraipymų. Pagal vidinę - išorinę kontrolės vietą: Vidinė kontrolė - individas sprendimus priima savarankiškai, nepasiduoda kitų spaudimui, jam nereikia socialinio pritarimo.Išorinė kontrolė - pasiduoda kitų spaudimui, daugiau nerimo, agresijos, mažiau save vertina, mažiau siekia, nes nedaugina iš savęs einančio emocinio pasitenkinimo.

  • Pedagogika Skaidrės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (1926 žodžiai)
  • Pedagogikos skaidrės
  • MS PowerPoint 1065 KB
  • Pedagoginė psichologija skaidrės
    10 - 7 balsai (-ų)
Pedagoginė psichologija skaidrės. (2015 m. Lapkričio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/pedagogine-psichologija-skaidres.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 21:55