Penki prekių ženklų atsiradimo veiksniai


Marketingo konspektas.

Iš kur atsirado prekės ženklai , kaip jie augo ir stiprėjo. Pirmas didysis prekės ženklų kūrybos periodas prasidėjo XIX. . ,. , kai susivienijo visos naujosios technologijos. Prekės ženklų kūrybą perkėlė iš apypadorės vaistų dėžutės į virtuvę. Leveris galiausiai pasiekė reikiamą gaminio kokybę. Leveris nepaprastai daug dėmesio skyrė rinkodarai. “ Sunlight ”. “ Lifebouy ”. “ Palmolive ”. “ palmių ir alyvų aliejus ”. “ Lux ” – “ žvaigždžių muilas ”. Augalinį sviestą “ Dalda ”. Visuotinai garbinamas modelis. Greitai parduodamų vartojimo prekių GPVP. “ Procter & Gamble ” buvo didelė novatorė. Ir to jos pasiekė pasinaudodamos analogų neturinčiu , nepaliaujamu reklamavimu bei išplėtotu platinimo tinklu. Lakesnės vaizduotės , lankstesnio verslo nuosavybe. Veiksniai įtakojantys reklamos permainas. Pirmiausia – prekės ženklus ir jų mažmeninius prekybininkus. Antra , reklama. Galiausiai yra penktas veiksnys.


Amerikoje po pilietinio karo patentuoti, arba firminiai, vaistiniai preparatai buvo galingas verslas, diktavęs toną kitiems. Patentuotų vaistinių preparatų prekės ženklai buvo rėksmingi, jų šūkiai buvo patys įžūliausi, o už juos plėšiami pinigai buvo didžiausi. Jie buvo naujų kelių skynėjai ir pirmeiviai. Pati pelningiausia buvo Jungtinių Valstijų rinka. O koks šios rūšies prekės ženklas tikrovėje buvo pats pirmas, pats rėkmingiausias ir įžūliausias? Aišku “Coca – Cola”. Vieno iki šiol geriausiai žinomų prekės ženklų “Coca – Cola”ištakos ir paskui daugelio nusižiūrėtas modelis buvo toks: kokakolą pradėjo gaminti nusigyvenęs vaistininkas Atlantoje; tuo metu gydytojų buvo mažai, o ir tie patys retas kuris buvo geras, ypač kaimo vietovėse; žmonės valgė per daug mėsos ir krakmolingo maisto, dėl to dažnai skundėsi prastu virškinimu ir kitais nemaloniais negalavimais. Tuo tarpu daugelis buvo daugiau ar mažiau prasilavinę, turėjo bent kiek pinigų ir buvo gana patiklūs. Sparčiai plito laikraščiai. Transportas ir platinimo tarnybos dirbo nepriekaištingai. Tai buvo trąši dirva patentuotų vaistų tiekėjams. Patentuotų vaistų gamintojai buvo pirmieji Amerikos verslininkai, supratę skambių frazių, atpažįstamo logotipo ir prekės ženklo reikšmę. Iškilus būtinybei jie pirmieji pradėjo pardavinėti labiau įvaizdį negu patį produktą. Didžioji patentuotų vaistų reklamos dalis turėjo gėdingai, skandalingai prastą vardą dėl melagingų pažadų. Gebėjimas visiškai išgydyti vėžį, džiovą, geltonąjį drugį, reumatą ir kitas negalias buvo priskiriamas preparatams, kurie nedarė jokio poveikio net gydant pačias menkiausias ligas”.

Taigi kokakola buvo vienas iš šimtų panašių, daugmaž padorių gėralų, su entuziastingu patosu išmestų į triukšmingą konkurencijos pasaulį. Pirmasis kokakolos reklaminis skelbimas buvo toks:

“ COCA – COLA” SIRUPAS IR EKSTRAKTAS skirtas maišyti su sodos vandeniu ir kitais gazuotais gėrimais. Šis intelektualus ir blaivininkiškas gėrimas pasižymi vertingomis tonizuojančiomis ir nervų sistemą stimuliuojančiomis savybėmis, būdingas kokamedžiui ir kolos riešutams. Tai ne tik nuostabaus skonio, pakeliantis nuotaiką, atgaivinantis ir jėgų teikiantis gėrimas ( gaunamas sumaišius sodos vandeniu ar kitais gazuotais gėrimais), bet neprilygstama priemonė smegenų veiklai skatinti bei gydyti įvairius nervinės kilmės sveikatos sutrikimus – galvos skausmą, neuralgiją, isteriją, melancholiją ir kt. Savitas COCA – COLA skonis – palaima kiekvieno gomuriui.

Po 1890 metų buvo atsisakyta “galvos skausmo gydymo” ir liko tik “nuostabus skonis ir jėgų atgavimas”. ‘Coca - Cola” tapo didžiausia JAV reklamos davėja. 1911 metais reklamai skirtas metinis jos biudžetas jau siekė milijoną dolerių – tais laikais stulbinanti suma. Ten, kur vedė kola, kiti ėjo iš paskos.

Patentuoti grūdų produktai, tokie kaip “Kellogg”s” dribsniai ir “Quaker” košės iš pradžių taip pat buvo reklamuojami kaip gydomosios priemonės nuo virškinimo sutrikimų ir panašių nemalonių negalavimų. Po kiek laiko juos imta stumti į rinką kaip maisto gaminius ir reklamose “Kellogg’s” liovėsi raugėti bei tapo “saulėtais pusryčiais”. Tiesą sakant, dauguma garsius prekės ženklus turinčių bendrovių pradėjo savo gyvavimą kaip įtartinos įmonėlės, kurios buvo apsišvietusių sluoksnių pajuokos ir paniekos objektas. Net juokinga, kad daugybė šių šimtamečių prekės ženklų pelnė šitokią pagarbą ir dabar jomis pasitikima labiau nei politikais, teisininkais, gydytojais, policija ir panašiais visuomenės rūmo kertiniais akmenimis.

  • Marketingas Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (3923 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo konspektai
  • Microsoft Word 22 KB
  • Penki prekių ženklų atsiradimo veiksniai
    10 - 2 balsai (-ų)
Penki prekių ženklų atsiradimo veiksniai. (2016 m. Rugpjūčio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/penki-prekiu-zenklu-atsiradimo-veiksniai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 16:44