Personalo adaptavimas


Vadybos referatas. Įvadas. Darbuotojų adaptacija kolektyve. Dvi adaptacijos formos. Trys adaptacijos etapai. Darbuotojų adaptacijos lygiai. Įmonėje taikoma darbuotojo adaptavimo sistema. Keturių pakopų metodika. Supažindinimas su darbo vieta. Susipažinimo - įvadiniame pokalbyje pateikiami duomenys. Darbuotojo adaptacijos procesas organizacijoje. Veiksniai, kurie taip pat prisideda prie naujo darbuotojo sėkmingos adaptacijos organizacijoje. Laikas – pagrindinė investicija. Sėkminga adaptacija svarbi ne tik darbuotojui, bet ir įmonei. Vienas kolega naujokui padėti nepajėgs. Išvados.


Organizacinė adaptacija yra asmens individualus polinkis į aktyvias pastangas prisitaikyti organizacijoje pačiam, stengiantis įveikti visas užduotis naujoje aplinkoje sėkmingas prisitaikymas turi didelį poveikį tiek organizacijai, tiek pačiam darbuotojui. Jei naujokas nesugeba įsisavinti ir prisitaikyti per kuo trumpesnį laiką, tikėtina, kad jis liks nepatenkintas ir pašalintas iš darbo. Individo adaptacijos procesą sudaro socializacija (išorės adaptacija, vidinė integracija), socializacijos fazės (išankstinė, susidūrimo, pasikeitimo), socialinė adaptacija, individualizacija ir identifikacija.

Ketvirtojoje pakopoje darbuotojas turi treniruotis ir išmokti.

Darbuotojų adaptacijos procesas Organizacijoje išryškėja pagrindinis prieštaravimas tarp individo idealų, vertybinių orientacijų, lūkesčių ir tikrosios situacijos. Individas susiduria su įvairiais sunkumais atlikdamas užduotis ir dalyvaudamas visuomeninėje veikloje bei bendraudamas su kolektyvu. Šiuos prieštaravimus ne visada galima sklandžiai pašalinti. Išvardintų sunkumų reikšmė adaptacijos procesui nevienoda: tai, kas labai svarbu pirmomis dienomis ar mėnesiais, vėliau tampa ne taip reikšminga, tačiau iškyla kitokio pobūdžio sunkumų, kurie individą gali paskatinti nesiadaptuoti

Darbuotojų adaptacijos organizacijoje veiksniai Intensyvėjant žmogiškajai veiklai, žmogaus adaptacijos problema tiek visuomenėje, tiek organizacijoje vis labiau aktualėja. Galima daryti prielaidą – kuo labiau asmuo bus adaptavęsis visuomenėje, tuo lengviau ir greičiau jam bus adaptuotis patekus į naują organizaciją. Bet kuris procesas, vykstantis šalia žmogaus, yra veikiamas tam tikrų veiksnių, todėl naujų darbuotojų adaptacija be tam tikrų veiksnių įtakos taip pat negalima. Žmogui adaptuotis gali padėti adaptaciją lengvinantys veiksniai, tačiau adaptaciją gali sunkinti ir kita veiksnių grupė, kuri laikoma adaptaciją sunkinančių veiksnių grupe.

Reikalavimai pašalinti pagalbą naujiems darbuotojams greičiau prisitaikyti prie kolektyvo. Organizacijos aplinka turi didžiulį poveikį organizacijos veiklai. Visų organizacijų vadovams itin rūpi laiku ir efektyviai paskirstyti būtinus išteklius klientams. Labai didelės įtakos organizacijos veiklai turės organizacinių veiksnių paskirstymas tiems asmenims ar organizacijos aplinkos grupėms, kurios perka organizacijos prekes ar paslaugas, teikia žaliavas, naujos technologijos, kapitalas, darbo jėga, informacija ir konkurencija. Vadovai turi galimybę reaguoti į aplinkos veiksnius įvairiais būdais. Yra sutelkiamos pastangos reaguoti į aplinkos veiksnius pakeitus organizacinę veiklą, susijusią su prisitaikymu. Vadovai gali pasirinkti: arba sukurti palankius ryšius su aplinkos veiksniais, arba paveikti jų įtaką organizacijai, arba kontroliuoti aplinkos veiksnius. Labiausiai adaptacijos proceso sėkmę lemia tokie individualūs veiksniai kaip gebėjimas bendrauti, pasitikėjimas savimi, aktyvumas, asmeninė motyvacija, saviugda ir darbuotojo ankstesnio darbo patirtis. Prie sėkmę lemiančių veiksnių gali būti priskirti įvairūs psichologiniai veiksniai, tokie kaip interesų sutapimas ir etiškas bendradarbių elgesys, taip pat ir organizaciniai veiksniai – papročių ir ritualų perpratimas, darbuotojų pagalba. Kalbant apie adaptaciją sunkinančius veiksnius, naujų darbuotojų manymu, jų adaptaciją organizacijoje apsunkino patirties stoka, nepasitikėjimas savimi, nepakankamos žinios (individualūs veiksniai), įvairūs psichologiniai veiksniai. Tačiau svarbiausias veiksnys – nerimas darbo vietoje ir kylantys konfliktai

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (2852 žodžiai)
  • Kolegija
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 34 KB
  • Personalo adaptavimas
    10 - 6 balsai (-ų)
Personalo adaptavimas. (2015 m. Spalio 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/personalo-adaptavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 12:16