Personalo mokymo ir tobulinimo sistema


Vadybos referatas. Personalo mokymo ir tobulinimo sistema. Įvadas. Darbuotojų mokymas ir kvalifikacija. Mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo metodai. Personalo ugdymo vertinimas. Mokymo paslaugas teikiančios institucijos. Išvados. Literatūra.


Mokymas naudojant kompaktinius diskus bei internetą – mokymas mokomąją medžiagą pateikiant kompaktiniuose diskuose arba internete, susirašinėjant el. paštu ir kt.

Po visų apmokymų reikia įvertinti viso personalo pasiektus rezultatus. Personalo ugdymo poreikių įvertinimo būdas grindžiamas darbuotojo kompetencijos prieš mokymą ir po jo lyginimu. Šiam tikslui yra atliekami pasirinkit testai prieš mokymą ir po jo.

Galima išskirti tokius personalo ugdymo programos vertinimo kriterijus, išreikštus klausimais:

Atsižvelgiant į šiuos ir panašius kriterijus, personalo ugdymo poreikio patenkinimo rezultatai dažniausiai vertinami pagal darbuotojų atsiliepimus apie ugdymo programą.

Netiesioginis vertinimas – kai nagrinėjami antriniai duomenys – testų rezultatai, dėstytojų atsakymai.

Periodinis vertinimas – kai darbuotojo darbo rezultatai pasibaigus mokymams vertinami nustatytais momentais ir kartojami tam tikra tvarka.

Siaurąja prasme mokymo paslaugas teikiančias institucijas organizacijos viduje ir už jos ribų galima suprasti kaip subjektą, kuris vykdo organizacijos padalinio ugdymo plane numatytus mokymus, t.y. mokymosi programą.

Veiksniai, nuo kurių priklauso, kas teiks mokymo paslaugas ir vykdys personalo ugdymo organizavimą: organizacijos dydis, aukščiausio lygio vadovų požiūris į personalo mokymosi reikšmę, organizacijai reikalingų darbuotojų užverbavimo ir išlaikymo darbe sunkumai, organizacijos personalo kvalifikacijos lygis ir pobūdis.

Svarbiausias objektyvus veiksnys yra organizacijos dydis. Didelės organizacijos gali turėti etatinį darbuotoją, kuris rūpinasi personalo ugdymu. Jose taip pat gali būti sukurtos mokymo paslaugas teikiančios institucijos, kurių specialistai vykdytų vidinius personalo mokymus. Mažose organizacijose, neturinčiose savo PV specialisto, tai atliks arba linijiniai, patyrę specialistai, arba teks samdyti konsultantą ar mokymo paslaugas teikiančią instituciją.

Mokymo paslaugas teikiančių institucijų organizacijos viduje ir už jos ribų parinkimo veiksniai:

Visas priežastis, nuo kurių priklauso, kur bus vykdomas mokymas – organizacijos viduje ar išorėje, galima suskirstyti į tris grupes:

didaktinės priežastys – mokant darbo vietoje užtikrinamas mokymo tęstinumas, o išorinėse programose dalyvaujama tik periodiškai ir trumpą laiką. Daugelis organizacijų siekia suteikti savo darbuotojams plataus profilio kvalifikaciją, kad jie galėtų priimti sprendimus įvairiose darbo srityse.

praktinį žinių taikymą lemiančios priežastys – darbo vietoje įgyta kvalifikacija visuomet geriau pritaikoma praktikoje, nes išorinės, dažnai neadaptuotos organizacijai mokymo programos negali įvertinti visų darbe kylančių problemų. Žinių taikymo praktikoje naudą gauna darbuotojai, besimokantys darbo vietoje ir dirbantys su nauja technika.

  • Vadyba Referatai
  • 2013 m.
  • 13 puslapių (2086 žodžiai)
  • Kolegija
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 20 KB
  • Personalo mokymo ir tobulinimo sistema
    10 - 2 balsai (-ų)
Personalo mokymo ir tobulinimo sistema. (2013 m. Gegužės 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/personalo-mokymo-ir-tobulinimo-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 05:13