Persvazijos mechanizmai ir taikymas


Persvazija savoka. Persvazijos elementai. Persvazija.

Lietuvių analizė. Persvazija. Pagrindinis įtikinimo elementas. Taigi centrinės persvazijos. Psichologinis įtikinėjimo metodas. Įteigiančioji persvazija. Persvazijos mechanizmai. Pirmasis mechanizmas. Antrasis persvazijos mechanizmas. Trečiasis persvazijos mechanizmas. Ketvirtasis persvazijos mechanizmas.


Kazimiero Župerkos teigimu, analizuodami pragmatiškai (*pragmatika – tai kalbos vartojimo tyrimas), kiekvienas tekstas sutinkamas viešajame diskurse (šiuo atveju – tinklaraštyje) gali būti apibūdinamas, kaip informacinis – persvazinis šnekos (kalbėjimo, kalbinis) aktas. Mokslininkai teigia, jog persvazija – tai kompleksinis ir interaktyvus procesas, kai adresantas, vadovaudamasis tam tikra verbalinių ir beverbalinių simbolių sistema bando paveikti adresato nuomonę (O‘Donnell and Kable, 1982, 12). Lotyniškai persuāsio „įkalbinėjimas, įtikinėjimas“, o anglų kalboje - persuasion „įtikinimas, įkalbėjimas“ (Župerka 2008 9). Persvazija – pagrindinis retorikos, kaip įtikinimo mokslo, tikslas (Gabrėnaitė 2008 24). „Persvazija – tai sistemingas bei sąmoningas bandymas tam tikrais argumentais paveikti asmens protą, jaumus bei veiksmus“. – Zimbardo, 2000 12). „Persvazija idealiu suvokimu yra intelektinių, moralinių ir emocinių kalbos elementų sintezė“. (Koženiauskiene, 2005 22). Bene artimiausias lietuviškas persvazijos atitikmuo – tai įtikinėjimas.

Persvazijos mechanizmai ir taikymas. (2013 m. Spalio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/persvazijos-mechanizmai-ir-taikymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 00:02