Pervažų paskirtis, skirstymas, kontrukcija. pervažų signalizacijos sistemos ir jų veikimo principai


Transporto referatas. Įvadas. Pervazų paskirtis. Pervažų skirstymas. Pervažų įrengimas. Pervažų signalizacijos sistemos ir jų veikimo principai. Automatinė šviesoforų signalizacija. Pervažos užtvaro konstrukcija ir jo veikimo principas. Sergimos pervažos automatinės šviesoforų signalizacijos ir užtvaro pavaros schema. Išvados. Literatūra.


Šiuo metu pasaulyje skiriama daug dėmesio ne tik kelių eismo saugumui užtikrinti. Atsižvelgiant į pasaulines tendencijas , Lietuvoje taip pat stengimesi užtikrinti ir geležinkelių eismo saugumą, tuo pačiu apsaugant kroviniu bei keleivius.

Intensyvėjant riedmenų judėjimui, padidėja geležinkelių transporto eismo rizika: kyla grėsmė traukinio saugumui, atsiranda tikimybė įvykti eismo įvykiui. Dažniausiai pasitaikantys eismo įvykiai – geležinkelio transporto susidūrimas su kelių transporto bei pėsčiaisiais.

Nelaimingiems atsitikimams geležinkelio pervažose būtinas ypatingas dėmesys. Pervaža - padidinto pavojingumo vieta. Todėl visi eismo dalyviai turi būti ypač budrūs, laikytis Kelių eismo taisyklių, Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų bei pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių reikalavimų.

Nors jie sudaro tik nedidelę dalį nelaimingų atsitikimų kelyje (iki 2 % mirčių keliuose), bet jie sudaro 30 % visų mirčių geležinkeliuose. Daugeliu atvejų pagrindinė priežastis yra netinkamas eismo dalyvių elgesys (netinkamas pavojaus įvertinimas, dėmesio stoka ir kelio ženklų nesupratimas).

Išvengti nelaimingų atsitikimų geležinkelio pervažose – bendra kelių ir geležinkelių operatorių pareiga.

Pervaža – geležinkelio kelio susikirtimas su automobilių keliu viename lygyje. Tai padidinto pavojingumo vieta abiem transporto rūšim, reikalaujanti specialiu atitvėrimų ir saugumo priemonių. Pervažų paskirtis – užtikrinti geležinkelio, kelio transporto ir pėsčiųjų saugumą. Pervažose visi eismo dalyviai privalo laikytis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo, Kelių eismo taisyklių, Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo, Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų bei Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių reikalavimų.

Ar reikalinga pervažoje įrengti signalizacijos įrenginius automobilių transportui, sprendžia LG Infrastruktūros direkcija kartu su Kelių policija.

Pervažos įrengiamos paprastai tiesiuose geležinkelių ir automobilių kelių ruožuose, už iškasų ir blogo matomumo vietų ribų. Pervažose patenkinamu laikomas toks matomumas, kai automobilio vairuotojas, esantis nuo pervažos 50 m atstumu ir arčiau, galėtų matyti už 500 m artėjantį prie pervažos traukinį. Artėjančio traukinio mašinistas turi matyti pervažos vidurį 1000 m atstumu.

Elektrifikuotose linijose iš abiejų pervažos pusių 8.5 m atstumu nuo kraštinio bėgio, o esant užtvarams – ne arčiau kaip 1.0 m atstumu nuo jų, turi būti pastatyti aukštį ribojantys gabarito vartai, kurių angos aukštis – 4.7 m. Ant gabarito vartų viršaus per važiuojamosios dalies vidurį pakabinami kelio ženklai „Ribotas aukštis“ su įrašu ženkle „4,5 m“. Gabarito vartų pastatymo vieta parinkta taip, kad būtų neįmanoma jų apvažiuoti ir kad jie netrukdytų gerai matyti ženklus ir šviesoforus.

Artėjant traukiniui, atskiram lokomotyvui, kelio ar kitokiai savaeigei mašinai arba drezinai, pervažininkas privalo pažiūrėti ar užsidarė pervaža, ar nėra kliūties saugiam traukinių eismui pervažoje ir atidžiai apžiūrėti pravažiuojančio traukinio riedmenis. Jei važiuojančiame traukinyje bus pastebėtas gedimas gresiantis saugiam eismui, pervažininkas privalo skubiai pranešti apie tai stoties budėtojui.

Pervažų automatinės signalizacijos įrenginiai įrengiami tose pervažose, per kurias vyksta autobusų eismas, taip pat esančiose pagrindiniuose keliuose, kuriuose eismo intensyvumas daugiau kaip 50 traukinių per parą, automobilių transporto priemonių eismo intensyvumas – daugiau kaip 3000 automobilių per parą, traukinių greitis didesnis kaip 120 km/h, arba blogos matomumo sąlygos.

Pervažos automatinės šviesoforų signalizacijos schema parodyta 3 paveikslėlyje.

ГКШ tipo generatorius, gaminantis vieną fiksuotą dažnį (vieną iš 16 galimų), kuris yra (300 – 1500) Hz dažnių ruože, siunčia iš pervažos į gretimą stotį informaciją

Šviesoforuose raudonų mirksinčių žiburių lempučių siūlelių nenutrūkstamumą šaltoje ir karštoje jų būsenoje kontroliuoja ugnies relės АО1, БО1, АО2, БО2. Jeigu pervaža atidaryta ir pervažos šviesoforų raudoni žiburiai išjungti, tai ugnies relių АО1, БО1, АО2, БО2 didelės varžos apvijomis bei lempučių siūleliais prateka maitinimo srovė ir šios relės laiko pritrauktusios savo inkarus, o lemputės nešviečia. Pvz., šviesoforo A lemputės 1Л siūlelio nenutrūkstamumas kontroliuojamas grandine: polius C20 - ПB( - ПKM( - varža R3 - ДСН1( - ПKM( - M2( - relės АО1 mažos varžos ir didelės varžos apvijos - lemputės 1Л siūlelis – polius MC.

Traukiniui pravažiavus pervažą, relės B, ПB pritraukia savo inkarus ir savo kontaktais relė ПB išjungia MT transmiterį, kuris išjungia reles M1, M2 ir relės M2 kontaktais išjungiama relė KM. Schema gryžta į pradinę būseną.

ar yra kintama maitinimo įtampa pagrindinėje (A relės kontaktai ГКШ generatoriaus jungimo schemoje) ir rezervinėje linijose (A1);

  • Transportas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (4779 žodžiai)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 5551 KB
  • Pervažų paskirtis, skirstymas, kontrukcija. pervažų signalizacijos sistemos ir jų veikimo principai
    10 - 3 balsai (-ų)
Pervažų paskirtis, skirstymas, kontrukcija. pervažų signalizacijos sistemos ir jų veikimo principai. (2015 m. Gruodžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/pervazu-paskirtis-skirstymas-kontrukcija-pervazu-signalizacijos-sistemos-ir-ju-veikimo-principai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 00:32