Pieno žvaigždės rizikos valdymo analizė


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. AB „Pieno žvaigždės“ SSGG analizė. AB „Pieno žvaigždės“ rizikų nustatymas. Rizikos registras ir rizikos žemėlapis. Poveikio priemonės. Pieno kainų kilimo rizikos valdymo planas. Augančio prekybininkų diktato rizikos valdymo planas. Išvados. Literatūros sąrašas.


KURSINIO DARBO UŽDUOTIS: Nustatyti, su kokiomis rizikomis susiduria X įmonė (organizacija) ir parengti rizikos valdymo planą.

Pasirinkto rizikos identifikavimo metodo taikymas įmonę veikiančioms rizikoms nustatyti. Galima rinktis iš šių metodų: SSGG (Stiprybės, Silpnybės, Galimybės, Grėsmės), PEST (Politiniai, Ekonominiai, Socialiniai, Technologiniai veiksniai), interviu, anketinė apklausa ir kt.;

Rizikų žemėlapio ir rizikos registro sudarymas ir aprašymas;

Detalaus rizikos valdymo plano parengimas 5 pasirinktoms rizikoms;

KD apimtis – apie 25-30 psl. KD gynimas vyks pristatant darbą su Power Pointu 2015 m. gegužės mėn. pratybų metu. Į gynimą reikia atsinešti spausdintą KD versiją.

Nepristačius kursinio darbo Jums nebus leista laikyti egzamino.

Įmonės pagrindinis tikslas- pelnas. Pelnui pasiekti, reikalingas be galo didelis įdirbis, daug įvairių analizių, rinkos tyrimų, įvairių planų. Įmonės sėkmei užtikrinti neužtenka įvertinti tik rinką, konkurentus ar kokias nors kitas aplinkybes, tačiau vienas svarbiausių faktorių, nulemiančių įmonės sėkmę yra teisingas rizikų nustatymas, planas kaip jų išvengti ar su jomis kovoti.

Rizikų ankstyvas identifikavimas ir adekvatus jų įvertinimas padeda įmonei išvengti įvairių krizių ar netikėtumų. Gero plano turėjimas kovojant su galimomis rizikomis, padeda sumažinti galimus patirti nuostolius, įmonė tampa patrauklesnė investuotojams, kyla įmonės vertė, o kartais geras rizikų valdymas padeda išvengti bankroto.

Aš pasirinkau AB „Pieno žvaigždės“, nes tai yra lyderė pieno perdirbimo rinkoje, tai bendrovė veikianti tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, bendrovė turi vieną lengviausiai atpažįstamų prekinių ženklų Lietuvoje. Temos aktualumas – rizikos su kuriomis bendrovė susiduria nūdienos Lietuvoje, kuomet aplinkui yra tokia geopolitinė situacija, įvairios sankcijos, apribojimai bei kitos problemos.

Stiprybės ir silpnybės – vidinis vertę kuriantis turtas ar įgūdžiai, kurie turimi ar prieinami arba ne. Stiprybes ir silpnybes galima išmatuoti naudojant kitas priemones, kaip pavyzdžiui, vidinė ir išorinė lyginamoji analizė pagal atskaitos tašką, taip pat kiti audito būdai.

Galimybės ir grėsmės – išorinės, kitaip tariant, jų organizacija nesukuria, jos susidaro dėl konkurencijos dinamikos, kurią sukelia „spragos“ rinkoje ar organizacijos aplinkoje. Galimybės ir grėsmės atsiranda dėl išorinės makro aplinkos veiksnių, kaip antai, technologiniai, ekonominiai, politiniai, teisiniai, klientų ir konkurentų veiklos, taip pat kultūriniai veiksniai.

„Pieno žvaigždės“, tai įmonė kuri laikosi aukščiausių kokybės standartų, gamina kokybiškus, gardžius ir ypač populiarius produktus. Čia dirba geriausi savo srities specialistai, jų motto ką bedarytume, sieksime aukščiausių rezultatų- sieksime žvaigždžių. Tai viena iš nedaugelių Lietuvos pieno produkcijos įmonių kuri tvirtai laikosi užsienio rinkose, tai didžiausias įmonės pasiekimas. AB „ Pieno žvaigždės“ yra stabili įmonė pieno produkcijos rinkoje, tačiau taip kaip ir visos įmonės, pieno žvaigždės turi savo stiprybių, silpnybių, grėsmių, o taip pat naujų galimybių.

Silpnybės:Bendrovė turi itin sudėtingą ir tobulintiną logistikos sistemą- didelis asortimentas ir trumpas produktų realizacijos laikas didina transportavimo kaštus. Ypač daug pelno buvo prarasta tuomet, kai buvo sustabdytas eksportas į Rusiją, o po to, kai vėl galimą buvo eksportuoti į Rusiją pelno dydis nebesiekė tiek, kiek siekdavo ankščiau. Visos šios priežastys lemia didelius produkcijos kainų svyravimus, kas trukdo siekti pastovių ir gerų rezultatų.

Galimybės:AB „Pieno žvaigždės“ siekia pritraukti kuo daugiau prie vieno gamintojo ar prekės ženklo neprisirišusius vartotojus, tam tikslui yra kuriama nemažai pardavimų kampanijų, įvairių reklamų, akcijų ar išpardavimų. Viena iš galimybių yra naujos pardavimų kryptys į vakarų Europą, Šiaurės ir Pietų Ameriką, įvairių kliūčių sumažėjimas bei atsiradusios naujos kryptys ir paklausa, būtų didelis, naujas pelno šaltinis kuris kompensuotų, tai, ką bendrovė prarado, dėl Rusijos ir sankcijų jai. Kita galimybė bendrovei yra produkcijos linijų plėtimas- įmonė turi gerą reputaciją, išvystytą infrastruktūrą, jos vardas yra žinomas, tad kooperacija su kitomis nebūtinai su pieno produkcija susijusiomis įmonėmis ar netgi savo jėgomis gaminamas naujas produktas galėtų atnešti daug pelno.

Grėsmės: Viena iš galimų grėsmių yra auganti importo dalis Lietuvoje, ko pasėkoje, būtų prarandama dalis rinkos atsirastų daug pakaitalų, pigesnių ir mažiau kokybiškų produktų, padidėtų konkurencija, atsirastų nauji žaidėjai. Dėl eksporto kliūčių į rytus, gali sumažėti parduodamos produkcijos kiekis ir gamybos apimtis. Kartais verslui sunku vytis klientų poreikius, tad poreikių išaugimas galėtų irgi būti nemaža grėsmė bendrovei. Emigracija yra didelė problema Lietuvoje, tad jos augimas ir mažėjantis vartotojų skaičius reikštų ir mažėjantį pelną. Didelis prekybininkų diktatas yra didelė grėsmė, nes nuolatinis produkcijos svetimas valdymas, mažina bendrovės produkto pardavimo savarankiškumą bei trukdo nustatyti kainą.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (4130 žodžių)
  • Universitetas
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 313 KB
  • Pieno žvaigždės rizikos valdymo analizė
    10 - 5 balsai (-ų)
Pieno žvaigždės rizikos valdymo analizė. (2015 m. Gruodžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/pieno-zvaigzdes-rizikos-valdymo-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 10:09