Planetinio reduktoriaus tyrimas (2)


Mechanikos laboratorinis darbas. Planetinio reduktoriaus tyrimas. Ataskaita. Darbo tikslai. Stendas. Bendros žinios apie planetines pavaras. Planetinės pavaros schema. Reduktoriaus kinematinė schema. Variklio momento matavimo indikatoriaus taravimo rezultatai. Lentelė. Variklio indikatoriaus taravimas. Naudingumo koeficientų kitimo grafikai. Išvados.


Tiriamas planetinis reduktorius susideda iš cilindrinių krumpliaračių, kurių, modulis 0,8 mm. Tai dviejų sudvejintų satelitų planetinis reduktorius, kurio visi krumpliaračiai yra išoriniame susilabinime. Visi reduktoriaus velenai sumontuoti riedėjimo guoliuose. Reduktorius uždengtas permatomu gaubtu, per kurį galima stebėti jo darbą.

Apkrovimo įtaisas – tai magnetinis miltelinis stabdis. Jo sukuriamas momentas veikia reduktoriaus galinį veleną. Jo konstrukcija ir veikimas tokie pat kaip stabdžio.

Spyruoklių taravimui reikia įtvirtinti svirtis: mažesnę su 0.1 kg svareliu – prie variklio, o po to didesnę su 1.0 kg svareliu – prie stabdžio. Jei momentai bus matuojami oscilografu, tai ieškoma ne laikrodinio indikatoriaus padalos vertė, o oscilografo tinkelio padalos vertė.

Planetinės pavaros, kuriose visos pagrindinės grandys judamos, turi du laisvės laipsnius ir vadinamos diferencialinėmis pavaromis. Šios pavaros leidžia suskaidyti vieną sukamąją judesį į du arba sumuoti du nepriklausomus sukamuosius judesius. Diferencialinės pavaros plačiai naudojamos transporto gamyboje.

Planetinio reduktoriaus tyrimas (2). (2015 m. Gegužės 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/planetinio-reduktoriaus-tyrimas-2.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 16:40