Plaukimo technikos mokymo metodika


Kūno kultūros referatas.

Įvadas. Pradinio mokymo plaukti metodikos didaktiniai pagrindai. Plaukimo technikos mokymas. Plaukimo krauliu mokymas. Kojų judesių pratimai sausumoje. Rankų judesių pratimai sausumoje. Rankų judesių derinimo su kvėpavimu pratimai. Judesių derinimo pratimai sausumoje. Plaukimo nugara mokymas. Kojų judesių pratimai. Rankų judesių ir kvėpavimo pratimai sausumoje. Plaukimo mokymo metodika. Plaukimo mokymo metodai. Plaukimo mokymo priemonės. Plaukimo pamokėlės struktūra ir jos organizavimas. Išvados. Literatūra.


Pagrindinis jaunosios kartos ugdymo tikslas yra visapusiškos, demokratiškos, humaniškos, aukštos tautinės savimonės asmenybės ugdymas. Tik socialiai išsiskleidusi, kritiškai mąstanti, tautinę bei kultūrinę savimonę turinti ir demokratiškai gyventi pasirengusi asmenybė, gali būti geru demokratinės valstybės piliečiu ir tarnauti jai (Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo pakeitimo įstatymas, 2011).

Moksleiviai vis daugiau laiko praleidžia prie televizoriaus, kompiuterio ir kitų informacijos sistemų. Be to, žmonės kur kas dažniau naudojasi transporto priemonėmis, dėl to mažėja jaunimo bendras fizinis aktyvumas. Mokyklinio amžiaus vaikų fizinio pajėgumo, pasekmės, kitimo tendencijos taip pat negatyvios. Lietuvoje kaip ir visame pasaulyje, žmonėms tampa būdingas sėdimas, nejudrus gyvenimo būdas, todėl sparčiai daugėja žmonių turinčių antsvorį ir nutukimą, kas neigiamai veikia sveikatą.

Įgyvendinant Valstybinės švietimo strategijos 2013-2020 metų nuostatose numatytus tikslus, modernizuojant švietimo sistemą ir siekiant bendrų Europos Sąjungos tikslų, būtinas švietimo atsakas į postmodernios visuomenės technokratinius iššūkius, kurių kiekvienas švietimui kelia tam tikrus reikalavimus, siekiant kad šalies švietimo kokybė atitiktų pasaulinį lygį. Kintant vaikų ir paauglių gyvenimui ir ugdymui, keičiasi mokymosi mokykloje sąlygos, gyvenimas šeimoje, laisvalaikio leidimo būdas, o kartu transformuojasi vaikų fizinis aktyvumas, kinta jo raiškos tendencijos, kiekybinės ir kokybinės charakteristikos. Siekiant ugdyti atsakingas asmenybes, pajėgias įsilieti į pasaulio ir krašto kultūrą bei gebančias savarankiškai projektuoti ir pasirengti šiuolaikinėje terpėje, reikia ugdyti žmogų, gebantį atsirinkti vertingiausią informaciją apie prasmingą, aktyvų gyvenimo būdą ir žmogaus sveikatą, racionaliais būdais naudotis pasauliniais ištekliais bei naujausiomis technologijomis .

Temos ištirtumas - plaukimas, kaip viena iš sporto rūšių, vaikų fizinio aktyvumo formų, sveikatą stiprinančių ir grūdinančių priemonių, taip pat kaip laisvalaikio leidimo forma plačiai netyrinėtas, tačiau Lietuvoje plaukimo metodikos pagrindus analizavo Skyrienė V., Tarūtienė S.(2004). Plaukimą kaip varžybų formą ir fizinio ugdymo bei sveikatinimo priemonę analizavo Zuozienė J. (2007). STUDENČIŲ PLAUKIMO MOKYME analizę atliko N. Lagūnavičienė, K. Skučas, I. Tilindienė (2011).Užsienio šalyse plaukimo technikas analizavo Hinnes, E.Laughlan, T. , Parazynsky, S., Mills, G. ir kt. Nors plaukimas yra įtraukras į bendrojo lavinimo mokyklų kūno kultūros dalyko programas, tačiau tikrovėje plaukimo pamokos vyksta nesistemingai arba visai nevykdomos.Todėl daugelis šalies gyventojų turi silpnus plaukimo įgūdžius arba plaukti išvis nemoka.

1. Stovint ant dugno, pasilenkti į priekį (rankomis remtis į kelius, veidą ir pečių juostą nuleisti į vandenį), veidą pasukus į šoną įkvėpti (ausis ir skruostas lieka vandenyje), veidą pasukus į vandenį žemyn, ilgai iškvėpti. 2. Pasilenkti į priekį, abi rankas ištiesti pirmyn, viena ranka atlikti grybšnį krauliu derinant su kvėpavimu. Iš pradžių pratimą atlikti stovint vietoje prie sienelės, po to einant dugnu. 3. Tas pats, tik einant dugnu atlikti kraulio grybšnius viena ranka derinant su kvėpavimu. 4. Tas pats, tik mokinį partneris laiko už kojų ir prilaikydamas jį lėtai juda į priekį. 5. Plaukti su lenta rankose ir pakaitomis atlikti grybšnius jomis. 6. Plaukti krauliu krūtine rankomis, tarp kojų laikant plaukimo lentą ar pripučiamą ratą. Metodiniai nurodymai: įkvėpti grybšnio pabaigoje, galva pasukti veidu į vandenį, kai ta pati ranka iškyla iš vandens; iškvėpiama, kol kita ranka atliks grybšnį; stebėti, kad kūnas plaukimo metu išliktų tiesus horizontalioje padėtyje; reikalauti, kad mokiniai plauktų atsimerkę ir galėtų vizualiai kontroliuoti rankų judesius. Tipinės klaidos 1. Per dideli pečių juostos svyravimai aukštyn ir žemyn, kai grybšnio metu plaukikas labai pasvyra ant vieno šono. 2. Ranka nuleidimo į vandenį metu stipriai sulenkta per alkūnės sąnarį ir nuleidžiama prie pat galvos arba visai tiesi. 3. Grybšnio pagrindinėje dalyje ranka smarkiai sulenkta per alkūnę arba visai tiesi. 4. Pagrindinėje grybšnio dalyje ranka juda toli nuo ašies linijos. 5. Trumpas grybšnis (nepaliečiant nykščiu šlaunies). 6. Alkūnė nuleista grybšnio metu ir nešant ranką oru. 7. Įkvėpimo metu galva pakelta aukštyn. 8. Ne laiku įkvepiama (per anksti arba jau nešant ranką oru).

  • Kūno kultūra Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Rytis
  • 29 puslapiai (9327 žodžiai)
  • Universitetas
  • Kūno kultūros referatai
  • Microsoft Word 50 KB
  • Plaukimo technikos mokymo metodika
    10 - 3 balsai (-ų)
Plaukimo technikos mokymo metodika . (2017 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/plaukimo-technikos-mokymo-metodika.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 24 d. 00:33