Plungės turizmo informacijos centro kokybės vertinimas


Ekonomikos referatas.

Įvadas. Įmonė ir jos pagrindinė veikla. Plungės turizmo informacijos centro paslaugų kokybės vertinimas remiantis stebėjimo ir servqual metodu. Išvados. Literatūra. Priedai.


Kas yra kokybė? Pradedant analizuoti šį darbą manau svarbu atsakyti į šį iškeltą klausimą. Kokybė – visuma objekto savybių, kurios turi atitikti nustatytus ir numanomus poreikius. Tai būtų trumpiausiais ir taikliausiais atsakymas į klausimą, nors kokybės sąvoka diskutuojama ir įvardijama įvairiai. Galima pateigti skirtingų žinomų asmenų požiūrį ir išsisakymą apie kokybės sąvoka. Pavyzdžiui, jau Aristotelis (III a. pr. m. e.) formulavo, kad kokybė tai paprasčiausiai skirtumai tarp daiktų. Hėgelis (XIX a.) įvardijo kaip diferenciacija pagal požymį ,geras – blogas. Kinių versija grindė tai, kad kokybė – sąvoka susijusi su buitimi, nes kažkas tampa niekuo, kai praranda savo kokybę. Isikava (1950 m.) apibudino: kokybė – savybė, realiai patenkinanti vartotojų poreikius. Šuchartas (1931 m.) pristatė, kad kokybė turi du aspektus: 1. Objektyvios fizinės charakteristikos; 2. Subjektyvus vertinimas – kiek daiktas geras.

Visi šie skirtingi išsireiškimai, skirtingais laikotarpiais esmės nekeičia apie pirmąją parašytą kokybės sąvoką šiame įvade, realiai kokybė tai ir yra rinkai pateikto produkto ar paslaugos tam tikro puikumo, gerumo, tobulumo laipsnis.

Šiame darbe analizuojama Plungės turizmo informacijos centro kokybė. Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo dokumente, Turizmo informacijos centras apibūdinamas kaip juridinis asmuo, kurio veikla apima informacijos apie turizmo išteklius ir turizmo paslaugas rengimą, teikimą ir (ar) skleidimą. Šiuo darbu norima atlikti ne tik tyrimą apie teikiamų paslaugų kokybę, bet ir rasti tinkamų sprendimų jai gerinti. Tyrimas atliekamas remiantis stebėjimo ir SERQUAL metodais.

Darbo objektas: Plungės turizmo informacijos centro kokybės vertinimas.

Plungės Turizmo informacijos centras įsteigtas kaip juridinis asmuo dar visai neseniai. Biudžetinė įstaiga patvirtinta Tarybos tik šių metų lapkričio 28 dieną, bet iki to laiko Plungės rajono savivaldybės administracija nuo 2011 m. buvo sudarę sutartį dėl neišimtinės licencijos naudoti „Turizmo informacija“ prekių ženklą. Sutartis sudaryta su Valstybiniu turizmo departamentu prie Ūkio ministerijos. Šia sutartimi Plungės rajono savivaldybė turėjo teisę į beveik į visas Turizmo informacijų centrų funkcijų ir veiklų vykdymą. Paslaugos su šia sutartimi buvo ir yra įsteigus įstaigą (iki dabar) teikiamos Dariaus ir Girėno g. 27, Plungė.

Šiuo metu įstaigoje dirba direktorius ir dvi turizmo specialistės bei 0,5 etato buhalterė. Patalpos nėra erdvios, bet puikioje vietoje prie pat pagrindinių Oginskio (Plungės miesto) parko vartų, į kurį kasmet užklystą gausybę turistų (vienas lankomiausių objektų mieste Oginskių rūmų ansamblis). Žinoma, dėlto lankytojų skaičiumi nesiskundžia ir Plungės turizmo informacijos centras, kuris savo ataskaitose teigia, kad kasmet centro lankytojų skaičius auga. Kol kas Centre dar negalima rasti nusipirkti suvenyrų, bet jame gausu lankstinukų, žemėlapių ir ne tik Plungės rajono, bet ir visos Lietuvos bei kaimyninės šalies Latvijos.

Plungės turizmo informacijos centro paslaugų kokybė šiame darbe pirmiausia vertinama remiantis stebėjimo metodu (žiūrėti 1 priedą). Šis metodas reikalauja stebėti darbuotoją, kuris tiesiogiai aptarnauja klientus, tad stebėtas darbuotojas – viena iš Centro turizmo specialisčių. Stebėjimo lape specialistė buvo vertinama pagal 7 punktus, balų sistemoje nuo 0 iki 4, kai 0 - žemiausias, o 4 – aukščiausias įvertinimo balas.

  • Ekonomika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (3004 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 45 KB
  • Plungės turizmo informacijos centro kokybės vertinimas
    10 - 7 balsai (-ų)
Plungės turizmo informacijos centro kokybės vertinimas. (2016 m. Gegužės 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/plunges-turizmo-informacijos-centro-kokybes-vertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 22:28