Poilsio rūšių, atliekant protinį darbą, tyrimas


Medicinos kursinis darbas.

Įvadas. Ugdymo prioritetai Europos šalyse. Nuolatinis mokymasis. Studentų požiūris į mokslą. Poilsio nauda atliekant protinį darbą. Tyrimas ir jo rezultatai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Efektyvus protinis darbas – būtina sąlyga sėkmingam informacijos įsisavinimui. Darbo produktyvumą lemia tikslingas protinės veiklos bei poilsio derinimas, taigi būtina suvokti, kokios poilsio rūšys yra sėkmingiausiai pritaikomos ir suteikia daugiausiai naudos.

Šio darbo tikslas – nustatyti, kokios poilsio rūšys vyrauja atliekant protinį darbą ir kokia jų svarba sėkmingo proceso užtikrinimui.

1. Remiantis moksline literatūra ir atliktais tyrimais, įvertinti poilsio ir protinės veiklos derinimo suvokimą.

2. Remiantis moksline literatūra, apžvelgti esminius akcentus, susijusius su protinės veiklos efektyvumo didinimu.

3. Pagal atliktos apklausos rezultatus, nustatyti populiariausias poilsio rūšis ir jų svarbą.

Taikomi darbo metodai – mokslinės literatūros analizė, atliktų tyrimų apžvalga, atliktos apklausos rezultatų statistinis apdorojimas ir vertinimas.

Ugdymas bei jį kontroliuojanti švietimo sistema – itin daug dėmesio sulaukiančios Europos šalių vidaus politikos kryptys. Švietimo sistemos programos yra nuolat peržiūrimos, vertinamos, tikintis efektyvesnio proceso, naudingo tiek individui, tiek visuomenei. Suprantama, kad protinė veikla didžiąją gyvenimo dalį yra susijusi konkrečiai su mokymosi procesu, taigi būtina apžvelgti esminius ugdymo kriterijus, taikomus tiek Lietuvoje, tiek kitose Europos šalyse.

Neabejojama, kad esminis tikslas – išugdyti pilietišką, pagrindines žinias įsisavinusį, gebantį integruotis į bendruomenę, individą – išlieka nepakitęs. Žinoma, priemonių kaita yra neišvengiama – tiek dėl besikeičiančio požiūrio į mokymo ir mokymosi procesą, tiek dėl mokslo bei technologijų pažangos. Kismas pastebimas ir mokomos medžiagos turinyje. Nepaisant to, pripažintų tikrųjų vertybių sąrašas išlieka toks, koks buvo prieš keliasdešimt metų.

Lietuva, tapusi Europos Sąjungos dalimi, iš tiesų tapo ne tik ekonomiškai bei politiškai susijusi su kitomis Europos valstybėmis, bet ir įgalino save dalyvauti kultūros organizavimo procese. Tai skatina analizuoti Europos Sąjungos politiką bei įvertinti jos naudą. Vienas tyrimų buvo atliktas R. Kučinskienės iniciatyva – kritiškai apžvelgti prioritetiniai Europos Sąjungos šalių ugdymo sistemų tikslai. Anot autorės, egzistuoja tokie šeši tikslai. Pirmasis jų – užtikrinti, kad visi piliečiai būtų lygūs socialine prasme. Žinoma, šį tikslą įgyvendinti yra pernelyg sudėtinga, tačiau idėja rodo, ko siekia Sąjunga.

Kalbant apie išsilavinimą, labai svarbus yra masinis bendrojo išsilavinimo įgijimas. Maža to, itin aktyviai skatinama mokytis visą gyvenimą, tam kuriamos specialios programos, akcijos, siekiama sudominti įvairaus amžiaus žmones prisidėti ir realizuoti save ugdant tam tikrus įgūdžius ar įsisavinant naujas žinias. Pabrėžiama, jog tai yra būtina sėkmingai adaptacijai visuomenėje, kuri iš principo nuolatos kinta veikiama išorinių bei vidinių veiksnių. Itin reikšmingas teiginys yra tas, kad mokymasis užtikrina individo gerovę, leidžia jam prisitaikyti prie įvairių sąlygų, skatina jį elgtis kūrybiškai, nevaržomai.

Iš tiesų ugdymas – prioritetinė sritis. Jai skiriamos didžiulės lėšos bei žmogiškieji ištekliai. Asmeniui, dirbančiam protinį darbą, svarbu nuolat tobulėti, atsižvelgti į išorės naujoves, prisitaikyti prie kintančių veiksnių.

Yra įprasta manyti, kad individas privalo įgyti tam tikrą išsilavinimą. Nusistovėjęs modelis yra puikiai pažįstamas – darželis, mokykla, universitetas, kolegija ar profesinė mokykla. Ko gero, daugiausiai diskusijų susilaukia paskutinysis etapas, siekiant išsiaiškinti, kuris mokymosi įstaigos tipas teikia daugiausiai perspektyvų, labiausiai ugdo fizinius bei protinius gebėjimus ar tiesiog ryškiausiai prisideda prie žingeidžios, išsilavinusios asmenybės raidos. Nepaisant to, kiekvieno etapo verte nėra abejojama. Kiek kitokia situacija yra su tolimesniu mokymusi jau pabaigus studijas ar įgijus profesiją.

  • Medicina Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Modestas
  • 24 puslapiai (5471 žodis)
  • Universitetas
  • Medicinos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 91 KB
  • Poilsio rūšių, atliekant protinį darbą, tyrimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Poilsio rūšių, atliekant protinį darbą, tyrimas. (2017 m. Balandžio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/poilsio-rusiu-atliekant-protini-darba-tyrimas.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 23 d. 02:14