Poligrafijos įmonės kaštų valdymo analizė


Vadybos kursinis darbas.

Įvadas. Pramonės šakos aprašymas. Pramonės šakos sektoriai. Vidinė ir išorinė sektoriaus aplinka. Statistinė informacija. Įmonės organizacinė struktūra. Pagrindinės įmonės veiklos. Įmonės vertės grandinė. Įmonės tiekėjų analizė. Poligrafijos įmonės tiesioginių kaštų struktūra. Poligrafijos įmonės turimų atsargų analizė. Apmokėjimo terminų analizė. Personalo darbo užmokesčio analizė. Pridėtinių kaštų struktūra. Poligrafijos įmonės jungtinių kaštų paskirstymas pagal kaštų objektus (1 būdas). Poligrafijos įmonės jungtinių kaštų paskirstymas pagal kaštų objektus (2 būdas). Išvados. Naudota literatūra. Priedai. PRIEDAS Tiekėjų ataskaitos.


Darbo tikslas: ištirti poligrafijos įmonės kaštų valdymo efektyvumą.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti poligrafijos pramonės sektorių.

Aptarti analizuojamos įmonės organizacinę struktūrą ir vertės grandinę.

Paaiškinti įmonės tiesioginius ir jungtinius kaštus.

Išanalizuoti pagrindinius tiekėjus.

įmonės save pozicionuoja kaip teikiančios išskirtinę aptarnavimo kokybę, lanksčiai prisitaikančios prie kliento poreikių;

Visgi, Lietuvos įmonių gamybos procesas nėra pakankamai optimizuotas. Šios įmonės išnaudodamos žemų darbo užmokesčio kaštų konkurencinį pranašumą, strategiškai remiasi žemų kaštų, žmonių darbui imlesne gamyba, bet skiria nepakankamai dėmesio veiklos procesų tobulinimui.

Šiuo metu dauguma įmonių atitinka tik minimalius veiklos proceso tobulinimo standartus, leidžiančius konkuruoti eksporto rinkose. Lietuvos įmonės turėtų orientuotis į šių sričių tobulinimą:

Apibendrinant, galima teigti, jog poligrafija yra viena svarbiausių pramonės šakų, nes jos dėka yra leidžiami vadovėliai, mokslinė, politinė bei grožinė literatūra, o tai suteikia visuomenei žinias apie įvairiausias gyvenimo sritis, keliamas kultūrinis ir išsilavinimo lygis. Be to, poligrafijos gaminiai yra naudojami ne tik vietinėje rinkoje, bet yra ir importuojami bei eksportuojami, taip yra kuriami tarptautiniai santykiai su kitomis šalimis ir keliamas ekonominis lygis.

1) knygų ir brošiūrų leidyba ir spausdinimas–didelis šio sektoriaus privalumas yra gaminamos produkcijos kokybė, didelė mokomosios ir mokslinės literatūros nacionaline kalba bei užsienio autorių kūrinių verstų į lietuvių kalbą paklausa. Knygų leidėjai dažniausiai samdo nedidelį redaktorių kolektyvą, kurie vertina rankraščius, su autoriais derina autorinių teisių pirkimo klausimus. Todėl galima teigti, kad knygų leidėjai bendruoju atveju patiria sąlyginai nedidelius turinio (leidybos produkcijai gaminti) gamino ir apdorojimo kaštus.

3) žurnalų leidyba ir spausdinimas - aukštą kvalifikaciją turinti darbo jėga, aukšta prekių kokybė ir konkurencingos kainos yra svarbiausi žurnalų leidybos ir spausdinimo veiklos privalumai. Tai lemia santykinai didelę paklausą ir leidžia išlaikyti lojalius skaitytojus

Lietuvos leidybos irspausdinimo pramonės stipriosioms ir silpnosioms pusėms bei galimybėms ir grėsmėms įvertinti buvo atlikta SSGG analizė.

Nepalankiai keisis reklamos teisinis reguliavimas ir ribojimas;

Didėsiantys apribojimai atskirų gaminių ar paslaugų reklamai.

Gerėjanti gyventojų ekonominė padėtis skatins daugiau pirkti knygų;

Kaštų mažinimas, diegiant elektroninio paskirstymo, spausdinimo vietoje (pagal pareikalavimą) sistemas;

Leidinių gausa ir stipri konkurencija lemia mažą pelną;

Palyginti brangi gamyba ir paskirstymas, o gaminiai yra santykinai trumpalaikio naudojimo;

Nedidelės užsakymų apimtys lemia aukštą kainą.

Nedidelė vietinė rinka, sudėtingas įėjimas į kitų šalių rinkas;

Dėl emigracijos ir kitų sektorių konkurencijos mažėjanti galimybė rasti tinkamus darbuotojus .

Trūksta aukšto lygio specializuotų veiklų, reikalingų knygų leidybai;

Tradicinę leidybos pramonę keičia naujos Informacinėskomunikacinės technologijos;

Brangi gamyba ir paskirstymas, o gaminiai yra labai trumpalaikio naudojimo prekės;

Menkos investicijos į naujas technologijas ir įgūdžius;

Griežtėjantys aplinkosaugos reikalavimai, atliekų perdirbimo reikalavimas, su tuo susiję mokesčiai tiek vartotojams, tiek leidėjams bei spaustuvininkams.

Pirkėjai: skaitytojus domina nedaug temų. Auga vidutinis skaitytojų amžius, jaunimas renkasi kitas informacijos pateikimo priemones. Taip pat augantis visuomenės išsilavinimo lygis didina poreikį ir paklausą specializuotiems žurnalams.

Tiekėjai : įmonės tiekiančios popierių ir spausdinimo dažus bei įrangą

Partneriai : geri ryšiai su reklamos užsakovais; glaudūs ryšiai su akademinių ir profesinių žurnalų prenumeratoriais.

Konkurentai: nemokamų laikraščių daugėjimas (kelia grėsmę tradicinei pramonei); idelė leidinių gausa, stipri konkurencija; internetas nukonkuruos spausdintus leidinius.

Šioje darbo dalyje pateiksime informaciją apie poligrafijos įmonių, užsiimančių spaudos gamyba, darbuotojų skaičių, apyvartą, pardavimų skaičius, importą bei eksportą, nes šie rodikliai geriausiai atskleidžia šios pramonės šakos ekonominę situaciją.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 38 puslapiai (5861 žodis)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 424 KB
  • Poligrafijos įmonės kaštų valdymo analizė
    10 - 10 balsai (-ų)
Poligrafijos įmonės kaštų valdymo analizė. (2016 m. Vasario 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/poligrafijos-imones-kastu-valdymo-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 02:30