Politinės reklamos posovietinės Lietuvos sąmonėje optimumai ir pesimumai


V. laurėnas. Laurėnas v. politika. M. edelman politinio spektaklio konstravimas. Sovietinio mastymo palikimas siu dienu lietuvoje. Posovietinės literatūros tematika.

Politologijos kursinis darbas. Kursinis darbas apie tai, kaip posovietinė propaganda paveikė lietuvių mentalitetą tada ir šiandien. Įvadas. Viešosios propagandos strategijos sovietinėje lietuvoje. Institucijų mechanizmai ir turinys. Lietuvos visuomenės sąmonės adaptacija. Lietuvos nepriklausomybės įvaizdis ir jo realizacija. “dainuojanti revoliucija” ir valstybės vizija. Demokratinės lietuvos politinės kultūros projektas. Lietuvos visuomeninės sąmonės politinė modernizacija. Modernių politinių reklamų propagandinės technologijos ir lietuvos visuomenės sąmonės manipuliatyvumo potencialas. „normalios politikos“ įvaizdis šiuolaikinės lietuvos kultūroje. Literatūra.


Temos aktualumas. Politinė reklama yra žinoma kaip didžiulę įtaką darantis faktorius, kuris dažniausiai ir nulemia rinkėjų pasirinkimą. Kiekvienoje šalyje politinė reklama yra vis kitokia ne tik todėl, kad viešųjų ryšių specialistai randa vis naujų būdų, kaip paveikti rinkėją, bet ir dėl to, jog skirtingų šalių gyventojus gali paveikti tik tam tikros politinės reklamos. Tokią diferenciaciją lemia savita kultūra, religija, tradicijos, geografinė padėtis ir istorinė patirtis. Ne išimtis yra ir Lietuva, kuri turi ryškią istorinę patirtį, kuri stipriai lemia tam tikros politinės reklamos poveikį rinkėjams. Žymų pėdsaką lietuvių sąmonėje yra palikusi Sovietų Sąjunga, kurios įskiepytas politinis mąstymas lietuviams yra artimas iki šių dienų. Sovietams būdingas nuomonės brukimas ir savosios reiškimo draudimas taip paveikė Lietuvos rinkėjų mentalitetą, jog šiandien politinių reklamų kūrėjai ne visada gali remtis užsienio šalių taikomomis reklaminėmis propagandomis, nes šios mūsų šalyje gali nesulaukti jokio pasisekimo. Kaip pavyzdį galime pateikti V. Landsbergio pasirinkimą remtis amerikiečių politinės reklamos specialistų rinkiminės kampanijos metodais, kurie buvo puikiai pritaikyti Amerikoje ir tapo visišku fiasko Lietuvoje.

Temos ištirtumas. Darbe daugiausia remiamasi N. Putinaitės knyga „Nenutrūkusi styga“, kurioje autorė nuosekliai ir išsamiai apžvelgė sovietinės propagandos vystymą ir veiklą Lietuvoje. Taip pat didelė dalis darbo paremta G. Mažeikio knygomis „Propaganda“ ir „Propaganda ir simbolinis mąstymas“. Šiose knygose autorius aiškiai apibrėžia propagandos fenomeną ir pateikia jo taikymo ir skleidimo metodus pasaulyje ir Lietuvoje. Norėdama geriau įsigilinti į propagandos skleidimo priemones ir būdus, rėmiausi B. Čereškos leidiniu „Reklama: teorija ir praktika“. Autorius M. Edelman savo knygoje „Politinio spektaklio konstravimas“ puikiai apžvelgia politinės propagandos veikimo principus. Galiausiai norėdama apibūdinti šiandieninę politiką Lietuvoje, rėmiausi V. Laurėno knyga „Normalios politikos genezės atvejis“.

Tyrimo problema. Ar posovietinis palikimas lietuviams yra teigiamas ar neigiamas reiškinys šiandien?

Tyrimo objektas. Sovietų Sąjungos palikimas Lietuvos piliečių pasąmonėje ir kaip tai lemia rinkiminių kampanijų efektyvumą šiandien.

Tyrimo tikslas. Išsiaiškinti, kaip sovietmetis pakeitė lietuvių mentalitetą ir kaip tai dabar pasireiškia rinkiminių kampanijų metu.

Uždaviniai:

1.išskirti pagrindinius propagandos tipus;

2.

  • Politologija Kursiniai darbai
  • 2013 m.
  • 26 puslapiai (7238 žodžiai)
  • Universitetas
  • Politologijos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 48 KB
  • Politinės reklamos posovietinės Lietuvos sąmonėje optimumai ir pesimumai
    9 - 3 balsai (-ų)
Politinės reklamos posovietinės Lietuvos sąmonėje optimumai ir pesimumai. (2013 m. Balandžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/politines-reklamos-posovietines-lietuvos-samoneje-optimumai-ir-pesimumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 23:55