Portreto interpretacija


Dailės interpretacija. Dailės pamokos konspektas. Dalykas. Dailė. Klasė. Pamokų ciklo tema. Portretas šiuolaikinės dailės kontekste ir portreto interpretacija kuriant koliažą. Portreto žanro stilistika tradicijų ir vertybių sąsajos. Portreto interpretacija kuriant koliažą. Ekskursija į dailės galeriją aplankant šiuolaikinės dailės parodą ir susipažįstant su šiuolaikinės dailės srovėmis. Surikta 5-8 portretų galerija ir vizualiai pristatyta. Pamokos tema Portreto interpretacija kuriant koliažą. Tikslai (iš BP) Savarankiškai atrasti ir pasirinkti vizualinę idėją iš įvairių kultūrinių šaltinių, aplinkos ir numatyti, kaip ją įgyvendinti. Eksperimentuoti su tradicinėmis ir netradicinėmis raiškos priemonėmis pagal kūrybos krypčių stilistiką, vaizduojant savo išgyvenimus, tikras gyvenimo situacijas, ir atrasti idėjų savąjai raiškai. Susiplanuoti ir detaliai paaiškinti idėjos ar numatomo rezultato įgyvendinimo etapus. Pasirinkti atlikimo būdus, numatyti reikiamas kūrybos medžiagas, ieškoti informacijos įvairiuose šaltiniuose. Atpažinti ir įvardyti kūrinių, matomų muziejuose ar dailės parodose, meninį stilių ar dailės kryptį. Vartojant tinkamas dailės sąvokas vertinti muziejų ar dailės parodų ekspozicijas. Paaiškinti, kuo svarbūs visuomenės gyvenime vizualieji reiškiniai ir reginiai. Įžvelgti praeities meninių stilių, vizualiųjų menų, dizaino, šiuolaikinės architektūros ir populiariosios kultūros įtakąavo aplinkoje. Vartojant dailės sąvokas apibūdinti šiuolaikinių renginių bruožus (apšvietimas, vaizdas ekranuose, didelio formato plakatai ir kt. Nusakyti kaip technologijos veikia šiuolaikinės dailės formas (meninę fotografiją, skaitmeninę spaudą, videomeną, kinetinį meną ir kt. Paaiškinti dailės reikšmę šiuolaikinėje visuomenėje ir sau, nurodyti mėgstamą dailės stilių ir dailininką.


Tikslai (iš BP): 1.1 Savarankiškai atrasti ir pasirinkti vizualinę idėją iš įvairių kultūrinių šaltinių, aplinkos ir numatyti, kaip ją įgyvendinti 1.1.1. Eksperimentuoti su tradicinėmis ir netradicinėmis raiškos priemonėmis pagal kūrybos krypčių stilistiką, vaizduojant savo išgyvenimus, tikras gyvenimo situacijas, ir atrasti idėjų savąjai raiškai.1.1.2. Susiplanuoti ir detaliai paaiškinti idėjos ar numatomo rezultato įgyvendinimo etapus.1.1.3. Pasirinkti atlikimo būdus, numatyti reikiamas kūrybos medžiagas, ieškoti informacijos įvairiuose šaltiniuose

Pamokos uždavinys. Susipažinus su šiuolaikinės dailės portretinio žanro stilistika, naudojant įvairias netradicines medžiagas ir interpretuojant pasirinkto dailininko darbą. sukurti portretą koliažo technika.

Dailės žanras - žodis „žanras“ (kilęs iš prancūzų k. „genre”) ir reiškia – rūšis, tipas. Jis taikomas dailės kūrinių suskirstymui pagal temas.

Koliažas – šiuolaikinės dailės technika, kai prie pagrindo klijuojamas popierius ir įvairios kitokios medžiagos, piešiama, tapoma

Ugdomos nuostatos. Žvelgti į kūrybą kaip į įdomią teigiamų atradimų ir prasmingų išgyvenimų teikiančią veiklą; domėtis daile ir šiuolaikiniais jos reiškiniais; suprasti kūrybinio stiliaus reikšmę.

Integraciniai ryšiai. Interpretuojant portretą remiamasi istorijos, geografijos, literatūros, etikos, religijos ir kitų sričių žiniomis. Kūrimas koliažo technika ugdo požiūrio formavimą į ekologines vertybes.

STAKIENĖ, Irena; TUINYLAITĖ, Rima; ZARECKIENĖ Romualda. Dailė; dailės vadovėlis IX-X klasei. „Šviesa“, 2013

NARČIUTĖ, Angelė; SAMUILIENĖ, Dalia.; STAKIENĖ, Irena. DAILĖ, 9-10 klasei. Naujoji Rosma, 2002. ISBN 9955-06-064-6

Portreto interpretacija. (2014 m. Rugsėjo 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/portreto-interpretacija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 19:57