Pragmatinė lingvistinė reklamos teksto analizė (Kotryna parduotuvė)


Filologijos analizė.

Didelė , atnaujinta prekių vaikams parduotuvė KOTRYNA.


Šiame darbe nagrinėjama vaikiškų prekių parduotuvės Kotryna spausdintinė reklama. Tekstas pradedamas parduotuvės logotipo pristatymu – informuoja. Toliau seka antraštė VAIKŲ KARALYSTĖ, kuri parašyta didžiosiomis baltos spalvos raidėmis. Antraštė priklauso nominatyviniam sakinių tipui. Iš jos matyti, kam skirta reklama, bet ne ką reklamuoja (vaikams, nes VAIKŲ KARALYSTĖ). Kadangi reklama skirta vaikams, karalystės motyvas pasirinktas apgalvotai – juk vaikai mėgsta pasakų, fantastikos elementus.

Antrasis sakinys pradeda pagrindinį reklamos tekstą. Tai sudėtinis prijungiamasis sakinys, kurį sudaro 8 žodžiai (skiriamas prie labai trumpų sakinių). Sudėtiniai tariniai, kurių praleista tarinio jungtis, o vardinė dalis išreikšta daiktavardžiu (dukrelė princesė, sūnus karalaitis) apeliuoja į pasakos, karalystės erdvę, sieja antraštės teigiamą (VAIKŲ KARALYSTĖ) pasaulį. Vis dėlto savybinis įvardis Tavo dukrelė <...> sūnus pasako, kad reklamos adresatas yra suaugęs žmogus – mama ar tėvelis. Kreipiamasi veiksmažodžio bei savybinio įvardžio vienaskaitos 2-uoju asmeniu (žinai, Tavo). Prieveiksmis tikrai nurodo adresanto primestą nuomonę adresatui – užtikrintumas, kad adresato vaikas yra daugiau negu paprastas vaikas, jis – mylimas, lepinamas, lyginamas su princese, karalaičiu.

  • Filologija Analizės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 2 puslapiai (634 žodžiai)
  • Universitetas
  • Filologijos analizės
  • Microsoft Word 7 KB
  • Pragmatinė lingvistinė reklamos teksto analizė (Kotryna parduotuvė)
    10 - 2 balsai (-ų)
Pragmatinė lingvistinė reklamos teksto analizė (Kotryna parduotuvė). (2016 m. Gegužės 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/pragmatine-lingvistine-reklamos-teksto-analize-kotryna-parduotuve.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 15:43