Praktika UAB Kosmelita


Vadybos praktikos ataskaita.

UAB „ kosmelita “ veiklos analizė. UAB ,, Kosmelita “ trumpa įmonės charakteristika. Pateikiami pardavimų rodikliai. UAB „ Kosmelita “ organizacinės valdymo struktūros ir vidinės komunikacijos analizė. Įvertinama UAB ,, Kosmelita “ verslo įmonės / padalinio personalo dinamika ir atliekama personalo veikos sričių analizė. Ojo skyriaus apibendrinimas. UAB ,, kosmelita “ įmonės verslo aplinkos vertinimas. Atliekama UAB ,, Kosmelita “ verslo įmonės verslo aplinkos analizė PEST. Vykdomas rinkos segmentavimas ir apibūdinama tikslinė rinka. Išanalizuojami UAB ,, Kosmelita “ verslo įmonės pagrindiniai konkurentai konkurentų veiksmų stebėjimas ir analizė. Atliekama UAB ,, Kosmelita “ verslo įmonės komunikacijos valdymo socialinėse medijose analizė. Atliekama ir pateikiama UAB ,, Kosmelita “ verslo įmonės SSGG analizė , identifikuojamos problemos. Suformuluojamas ojo skyriaus apibendrinimas. Projektinė dalis - problemos projektiniai sprendimai. Atliekama naujausios mokslinės literatūros ir kitų informacijos šaltinių analizė sprendžiamos problemos tema – vidinė karjera įmonėje. Įvertinami UAB ,, Kosmelita “ verslo įmonės turimi ištekliai ir galimybės. Profesinės veiklos praktikos refleksija. Aprašomas studento veiklos naudingumas verslo įmonei. Įvertinama profesinės veiklos praktikos verslo įmonėje vieta ir nauda studentui. Įvardinamos teorinių žinių ir praktinių gebėjimų panaudojimo galimybės. Suformuluojami pasiūlymai profesinės veiklos praktikos tobulinimui.


1.2 Įvardijamas UAB ,,Kosmelita“ verslo įmonės padalinys, kuriame studentas (-ė) atlieka praktiką

Praktika verslo įmonėje atliekama UAB „Kosmelita“. Įmonės organizacinė valdymo struktūra yra labai išplėtota – joje yra net 8 skyriai (finansų ir IT, mažmeninės prekybos, analitikos, didmeninės prekybos, logistikos, personalo, pirkimų bei foto paslaugų). Praktiką pasirinkau atlikti mažmeninės prekybos skyriuje, kuris turi 5 padalinius, suskirstytus pagal regionus: Kauno, Vilniaus, Klaipėdos, Rokiškio bei Šiaulių. Todėl padalinys, kuriame atlieku praktiką, vadinasi mažmeninės prekybos Šiaulių regiono padaliniu.

Praktikos vadovas įmonėje – Šiaulių regiono padalinio vadovas Audrius Šalna, kuriam paskirta vadovauti net 11 parduotuvių. Taip pat, atsakingas už praktiką verslo įmonėje asmuo – Auksė Šalnienė, Šiaulių regiono padalinio vadybininkė, su kuria vyksta tiesioginis bendravimas ir bendradarbiavimas praktikos tikslais.

Susipažinimas su produkcija. Buvau supažindinta su prekių kategorijomis, rūšimis, prekiniais ženklais bei stengiausi susipažinti su daugelio prekių paskirtimis.

Susipažinimas ir įsigilinimas į UAB „Kosmelita“ sukurtą klientų aptarnavimo standartą. Aptarimas, kokia turi būti konsultantės išvaizda, elgesys prekybos salėje, kliento konsultavimas, aptarnavimas prie kasos, kaip spręsti kylančius konfliktus bei aptarta vagysčių prevencija.

Tiesioginis pirkėjo konsultavimas salėje bei aptarnavimas kasoje. Prireikus suteikti konsultaciją klientui, duoti patarimą bei padėti išsirinkti optimaliausią variantą, atsižvelgiant į pirkėjo poreikius ir lūkesčius. Kasoje tinkamai aptarnauti, supakuoti prekes.

Prekių išdėstymas pagal sudarytas planogramas. Prekių perkėlimas pagal nurodymus, tvarkos palaikymas salėje, nuolatinis prekių papildymas bei prekių išdėstymas po priėmimo.

Tvarkos palaikymas. Pagalba padedant palaikyti tvarkingą darbo vietą – salę, sandėlį, aptarnavimo zoną.

Pardavėjo – konsultanto išvaizdos atitikimas. Dėvima darbinė apranga, nešiojama vardo kortelė, nurodanti pareigybę.

Taip pat, turėjau galimybę stebėti ir kartu dalyvauti padalinio vadybininko darbo spacifikoje.

Darbo šioje pareigybėje tikslai ir užduotys, kurias turėjau galimybę stebėti:

Vykimas į Šiaulių regiono padaliniui priklausančias parduotuves. Kiekvieną dieną aplankoma keletas parduotuvių, stebima, kaip vykdomi nurodymai, atkeliaujantys iš Kauno regiono padalinio.

Prižiūrima tvarka parduotuvėse. Stebimas pardavėjų – konsultančių darbo sutarties laikymasis, jų bendravimas su klientais, prekių išdėstymas pagal reikalavimus.

Nuolatinis kontaktavimas su parduotuvių vadovais, kitais vadybininkais Lietuvos mastu, padalinio vadovu

Remiantis UAB „Kosmelita“ pateiktais duomenimis (2011-2015m.), galima daryti išvadą, kad įmonės pelnas kiekvienais metais augo, kadangi parduodamų prekių asortimento skaičius didėjo.

Remiantis prekinių ženklų skaičiaus dinamika, galima spręsti, kad įmonės analitinis skyrius atliko labai tikslią analizę, kuri parodė, kurių prekinių ženklų produkcija yra mažiausiai perkama bei tų prekinių ženklų atsisakė. To pasekoje, 2015 metais buvo atlikta prekinių ženklų pertvarka, kuomet daugelis prekinių ženklų buvo apjungta – imta importuoti daugiau vieno gamintojo prekių rūšių.

Darbuotojų metinė kaita – 30proc. (2015m.), tuo tarpu rinkoje mažmeninės prekybos tinkluose yra fiksuojamas kaitos procentas iki 75proc/m.

Įmonės didmeninė prekyba ženkliai išaugo – 2017m. užfiksuota jau ~500 verslininkų, perparduodančių UAB „Kosmelita“ importuojamas kosmetikos, parfumerijos bei kūno priežiūros priemones.

Investuojama į naujo projekto įgyvendinimą – vis daugiau parduotuvių turi naują prekybos modelį „Shop in Shop“, tai profesionalios kosmetikos „parduotuvė“ parduotuvėje.

Dideli kaštai skiriami reklamai – televizijos reklamos, kasmėnesiniai akcijų leidiniai, aktyvus naujų produktų pristatymas spaudoje bei socialinių tinklapių erdvėje ir kt.

Įmonės valdymo struktūra yra funkcinė, įmonė taip pat didelį dėmesį skiria procesų valdymui. Padaliniams vadovauja funkciniai vadovai.

Praktika UAB Kosmelita. (2017 m. Spalio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/praktika-uab-kosmelita.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 15 d. 17:49