Praktikos ataskaita: McDonald’s restoranai


Ekonomikos praktikos ataskaita.

Įvadas. Įmonės charakteristika. Organizacijos aplinkos charakteristika. Įmonės strategija ir taktika. Įmonės organizacinė valdymo struktūra. Įmonės prekinės veiklos analizė. Sprendimų priėmimas ir įgyvendinimas. Kainodaros sistemos veikla įmonėje. Įmonės ūkinės finansinės veiklos rezultatai. Išvados ir siūlymai. Literatūros sąrašas.


McDonald’s restoranai užsiima įvairių mėsainių, salotų, gruzdintų bulvyčių, užkandžių, gaiviųjų gėrimų, pieno kokteilių, kavos ir desertų gamyba ir pardavimu, t.y. greito maisto gamyba ir pardavimu. McDonald's restoranai siūlo apie 100 įvairiausių patiekalų.

Šios praktikos tikslas – išanalizuoti McDonald’s restoranų verslo aplinką, strategiją bei taktiką, organizacinę valdymo struktūrą, sprendimų priėmimą, McDonald’s restoranųprekinę veiklą, kainodarą, ūkinę- finansinę veiklą.

McDonald‘s korporacija įkurta 1940 m. Kalifornijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose. Lietuvoje McDonald’s veiklą vykdo „PremierCapital“, t. y. Maltos bendrovė, turinti McDonald’s licenciją Estijoje, Graikijoje, Latvijoje, Lietuvoje ir Maltoje. Lietuvoje McDonald‘s restoranų tinklą valdo UAB „Premier Restaurants“.

Lietuvoje pirmasis McDonald’s restoranas atidarytas 1996 m. Vilniuje. Nuo veiklos pradžios Lietuvoje per 20 metų dar atidaryta dešimt restoranų bei keturios kavinės McCafe. Šiuo metu Lietuvoje veikia vienuolika McDonald’s restoranų bei keturios kavinės McCafe keturiuose Lietuvos miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose, t. y. McDonald’s savo veiklą Lietuvoje vykdo apie 20 metų.

McDonald’s Lietuvoje dirba daugiau kaip 500 darbuotojų ir kasmet aptarnauja daugiau kaip 9,1 mln. lankytojų, t.y. McDonald’s restoranai lankytojų Lietuvoje yra pamėgti ir turi pripažinimą rinkoje.

Visuma išorinių bei vidinių veiksnių, tiesiogiai ar netiesiogiai darančių įtaką įmonės veiklai bei jos marketingo sprendimams yra- marketingo aplinka (Dudėnas, 2006, p. 20).

Vartotojai –tai asmenys bei namų ūkiai, įsigyjantys paslaugas bei gaminius asmeniniam vartojimui (Kotler, Armstrong, Saunders, Wong, 2003, p. 142). McDonald‘s restorano vartotojai - pagrinde asmenys: jauni žmonės, įsigyjantys McDonald‘s restorano produkciją bei paslaugas. McDonald‘s restorane daugiausiai valgo 15–19 m. amžiaus jaunimas, pagrinde vaikinai, tačiau ir merginos, taip pat dažni lankytojai - jaunos šeimos su vaikais. McDonald‘s restoranas turi specialų valgiaraštį vaikams Happy Meal™, kuriame gausu vaikų mėgstamų produktų, taip pat yra sukūręs„Happy Studio“ programėlę vaikams, skirtą nemokamoms interaktyviosioms skaitmeninėms knygoms skaityti, interneto portalą nemokamiems vaikų žaidimas. Taip pat organizuoja vaikų gimtadienius įvairiomis temomis.

Strategija, pasak Bagdono ir Bagdonienės (2000, p. 38), suvokiama dvejopai: kaip koncepcija (planas, gudrybė, veiklos modelis, pozicija, perspektyva) ir kaip procesas. Strategijos, kaip proceso samprata, apima šiuos etapus: organizacijos vizijos ir ateities planų apibrėžimą, dabartinės situacijos įvertinimą, strateginių alternatyvų pasirinkimą, veiklos plano parengimą, veiklos plano įgyvendinimą.

Skiriamoskelios įmonių valdymo klasikinės organizacinės struktūros. Tai patriarchalinė, linijinė, funkcinė, stabinė linijinė (Misevičius, 2001, p. 106-108).

Skyriaus vadovai yra darbuotojai, padedantys pamainos vadovams tiek vadovaudami, tiek vykdydami užduotis, jie vadovauja konkretiems skyriams – virtuvei, kasoms bei užtikrina sklandžią jų veiklą. Visi skyrių vadovai yra jungiamoji grandis tarp pamainos vadovo bei likusio kolektyvo.

Darbuotojai, kurių restorane yra daugiausia (apie 15-20 pamainoje) atlieka įvairius darbus restorane: ruošia produktus, gamina maistą, dirbą prie kasų, valo patalpas, įrenginius. Jie visi turi užtikrinti lankytojų pasitenkinimą.

Praktikos ataskaita: McDonald’s restoranai . (2017 m. Balandžio 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/praktikos-ataskaita-mcdonalds-restoranai.html Peržiūrėta 2017 m. Spalio 23 d. 21:53