Prekės gyvavimo ciklo įtaka kainos nustatymui


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Prekė. Paslauga. Prekės lygiai. Prekių klasifikavimas. Naujos prekės pateikimas rinkai. Naujų prekių kūrimas. Naujovės ir naujų produktų kūrimas. Prekių asortimento tobulinomo kryptys. Naujų prekių kūrimo procesas. Prekės gyvavimo ciklas. Pateikimo rinkai etapas. Augimo etapas. Brandos etapas. Rinkos plėtojimas. Produkto tobulinimas. Rinkos atnaujinimas. Nykimo etapas. Prekės gyvavimo ciklo stadijose naudojamos marketingo strategijos. Pateikimo rinkai etapo strategijos. Augimo etapo strategijos. Brandos stadijos strategijos. Smunkančios rinkos strategijos. Kaina. Kainų strategijos rengimo etapai. Kainodaros metodai. Kainos skirtingų tipų rinkose ir paklausos įtaka kainodarai. Galutinės kainos nustatymas. Faktoriai, mažinantys pirkėjų reakciją į kainų pokyčius. Išvados. Naudota literatūra.


Darbo tikslas: išnagrinėti prekės gyvavimo cikla ir jo įtaką kainų nustatymui.

Prekė nėra vien tik fiziškai apčiuopiamas gaminys, kartais jos fiziškai žmogus paliesti negali. Tai yra idėja, paslaugos išraiška, kurią dažniausiai galima matyti, girdėti, jausti, tačiau niekaip negalima paliesti ir jos sandeliuoti. Dažnai žmogus klaidingai supranta savoką “prekė”. Jie mano kad prekė yra vien tik tai ką mes matome prekybos centruose tvarkingai sudėliotose lentynose. Reikia žinoti, kad prekę gali parduoti ir mokslininkas, muzikantas, gydytojas, mokytojas ir pan.

Marketinge yra skiriami trys prekės lygiai: pirmasis – sumanytoji prekė, antrasis – realioji prekė ir trečiasis lygis prekė su pastiprinimu.

Sumanytoji prekė – tai pagrindinė paslauga, kurią vartotojas iš tikrųjų įsigija.

Realioji prekė – siūlomoji prekė pirkti su tam tikrų savybių visuma:

Prekė su pastiprinimu – tai prekė, kuri yra parduodama kartu su aptarnavimu, paslaugomis, tokiomis kaip: kokybės garantija, aptarnavimas po prekės pardavimo, prekės montažas bei nemokamas prekės pristatymas.

Į ilgalaikio naudojimo prekes yra priskiriama visi materialūs gaminiai, įprastai naudojami ne viena kartą, o daug. Pavyzdžiui, automobiliai, rūbai, automatinės skalbimo mašinos ir pan.

Trumpalaikio naudojimo prekės – tai materialūs gaminiai , kurie yra visiškai suvartojami per veiną ar keletą vartojimo ciklų. Pavyzdžiui, maisto produktai – pienas, miltai, cukrus, duona ir kt.

Paslaugos – tai pardavimo objektu laikoma veikla, kuri suteikia naudą, malonumą ar patenkina tam tikrus žmogaus poreikius. Pavyzdžiui, kirpimas, dažymas,drabužių siuvimas, modeliavimas ir kt.

Visos šios prekės yra skiriamos į asmeninio ir gamybinio naudojimo. Šiuolaikiniame marketinge aktualiausia prekes skirstyti pagal vartotojų požiūrį ir jų pirkimo aktyvumą.

Apsisprendus dėl asortimento tobulinimo krypčių, tenka imtis kurti naujas prekes ir pasistenti laiku atsikratyti pasenusių.

Kurti naujas prekes pradedama nuo idėjų apie jas atsiradimo. Jų gali duoti klientai, marketingo specialistai, konsultantai ir kt. Toliau šias idėjas reikia visokeriopai tikrinti ir sunkiai įgyvendinamas bei neperspektyvias atmesti. Vėliau kuriami ir tikrinami bandomieji pavyzdžiai. Ir vėl kai kurių prekių idėjų tenka atsisakyti. Galų gale lieka tik keletas, tačiau ir jų pagrindu sukurtos prekės rinkoje nebūtinai sulaukia sėkmės. Jei taip atsitinka, tai ir pats idėjų kūrimas firmai pasidaro nuostolingas. Tokius nuostolius bandoma sumažinti jau pradiniuose prekių kūrimo etapuose “atsijojant” visas bent kiek abejotinas idėjas. Kai kurios firmos stengiasi eiti mažiau rizikingu keliu ir iš esmės naujų prekių pačios beveik nekuria, bet tikslingai tobulina jau esamas.

Nėra paprasta ir sunaikinta senstnčis ar dėl kitų priežasčių firmai jau nenaudingas prekes. Visų pirma nelengva jas aptikti. Dažniausiai dėmesį patraukia nuostolingos prekės. Tačiau nuostolinga gali būti ne tik senstanti, bet ir klaidingai siūloma, nevykusiai įpakuota, ne vietoje parduodama prekė. Taiga iš pradžių reikia ieškoti marketingo klaidų ir bandyti jas taisyti. Jei tai nepadeda – prekę pašalinti iš rinkos. Kartais tai padaryti trukdo vadinamieji išėjimo iš rinkos barjerai: įsipareigojimai vartotojams, kitų prekių gamybai netinkami, bet dar gerai veikiantys įrengimai, noras išsaugoti firmos vardo populiarumą tam tikrose vartotojų grupėse ir kt. Dėl šių priežasčių dugelio prekių gamyba gali būti nutraukiama ne iš karto, palengva atpratinant vartotojus.

Prekės gyvavimo ciklo įtaka kainos nustatymui. (2013 m. Vasario 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekes-gyvavimo-ciklo-itaka-kainos-nustatymui.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 16:41