Prekės ženklo stiprinimo teoriniai aspektai


Vadybos konspektas. Prekės ženklo stirpinimo teoriniai aspektai. Prekės ženklo samprata ir svarba. Prekės ženklo apibrėžimai Autorius Metai. Prekės ženklas. Prekių ženklas. Prekių ženklai sporte. Prekės ženklo stiprinimo metodai. Nuoseklumas vykdant pažadus. Išskirtiniai produktai ir procesai. Išskirtinės pozicijos ir vartotojų patirtis. Vidinių ir išorinių įsipareigojimų prekių ženklui suderinimas. Gebėjimas išlikti tinkamam. Prekių ženklo stiprinimo modelis. Prekės ženklo įvaizdis. Autorius Pagrindinė reikšmė. Reklamos samprata. Reklamos tipai. Reklamos priemonės Reklama spaudoje. Reklama televizijoje. Reklama internete. Radijo reklama. Lauko reklama. Demonstracinė reklama. Reklamos poveikis vartotojams.


Sparčiai augant konkurencijai tarp ta pačia veikla užsiimančių prekės ženklų, norint išsiskirti, nebeužtenka tiesiog sukurti ir pristatyti produkto vartotojams. Labai didelį vaidmenį dabar atlieka prekės pridėtinė vertė, tai prekės savybės kurios nėra apčiuopiamos. Todėl norint sėkmingai konkuruoti šių dienų rinkoje, reikia kurti pridėtinę prekės vertę, ir parodyti savo prekės ženklą vartotojams taip, kad jis sukeltų jiems teigiamas emocijas ir padėtų jiems nuspręsti, pasirinkti būtent to gamintojo prekes.

Perpildytos parduotuvių lentynos ir įvairiausių parduotuvių bei prekybos centrų gausa leidžia žmonėms įėjus į parduotuvę rinktis iš įvairiausių dydžių, kainų, spalvų ir gamintojų prekių. Todėl prekės ženklas tampa būtinas vartotojui, kad jis galėtų identifikuoti prekę, na o įmonei suteikia galimybę įgauti konkurencinius pranašumus, didinti pardavimus, plėsti auditorijas ir pritraukti lojalius klientus. Šiais technologijų laikais, kai pasaulyje vyrauja masinės komunikacijos priemonės reikia sukurti konkurencingą prekės ženklą. Geras ir stiprus prekės ženklas pasižymi įvairiomis savybėmis, tačiau dažniausiai išskiriamos: originalumas, išskirtinumas, paprastumas ir prasmingumas. Taigi, norint, kad prekės ženklas klestėtų svarbu jį išlaikyti, saugoti (apsaugoti nuo klastojimo, bei kito neleistino panaudojimo), stiprinti įvaizdį. Svarbu tinkamai suformuoti prekės ženklo vertybes, kad jos būtų aiškios, tai padės prekei išsiskirti konkurenciniu lygmeniu. Išnaudojant prekės individualumą ir išskirtinumą komunikacijos priemonėmis kuriamas teigiamas įvaizdis, žinomumas bei kokybės supratimas ,tik tinkamai panaudojus šias savybes bus galima sukurti stiprų prekes ženklą.

Mokslinėje literatūroje yra labai įvairių prekės ženklo apibūdinimų. Vieni autoriai kaip esminę įvardina prekės ženklo fizinę reikšmę, kiti šią sąvoką aiškina kaip elementų rinkinį ir labiau akcentuoja realiai nematomą prekės ženklo vertę. Prekių ženklai yra tikrai išskirtinės žymės ir jų vaidmuo – sukurti neišdildomą įspūdį (Tomas Blackettas, Brands and Branding, 2003).

Kompanijos siedamos prekės ženklą su tam tikra komanda, nori perduoti komandos teigiamas savybes tai prekei. Prekės ženklai dažniausiai siejami su sėkmingomis, populiariomis komandomis. Tam tikros prekių rūšys, vartotojams leidžia išreikšti save, susiejant save su prekės ženklo asmenybe. Vartotojai dažniausiai renkasi tokius prekių ženklus, kurie įvardina savo viziją, ar kuria asmenybę panašią į jį patį. Gamintojo asmenybė yra: žmogaus savybių, susijusių su prekės ženklų rinkinys.

Įvairūs prekių ženklai, norėdami padidinti savo prestižą ar savitumą, turi išryškinti tam tikrus asmenybės bruožus. Bruožai stiprinantys asmenybę: sveikas, išvaizdus, sėkmingas, žavus. Šiuos bruožus dažniausiai padeda perteikti įvairių sporto šakų komandos, ar pavieniai atletai, kurie savo rezultatais džiugina savo gerbėjus.

Fanai dažnai bando tapatinti save su ta komanda, kurios atributiką įsigyja. Vartotojus ypatingai domina tie žaidėjai ir komandos, kurie yra populiarūs visame pasaulyje, yra pavyzdžiai visiems, saviti ir perspektyvūs. Sporto pramonė sparčiai auga, o vartotojai skiria vis daugiau pinigų įsigyti su sportu susijusias prekes. Labai stipriai populiarėja įvairių komandų atributika, apranga.

Knygoje „Brands and Branding“ (2003), straipsnio autorius Chuckas Brymeris teigia, kad yra penki bruožai kurie prekės ženklą daro stipriu:

  • Vadyba Konspektai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (3058 žodžiai)
  • Vadybos konspektai
  • Microsoft Word 143 KB
  • Prekės ženklo stiprinimo teoriniai aspektai
    10 - 7 balsai (-ų)
Prekės ženklo stiprinimo teoriniai aspektai. (2015 m. Birželio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekes-zenklo-stiprinimo-teoriniai-aspektai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 08:55