Prekės ženklo žinomumo vertinimas


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Prekės ženklo žinomumas teoriniu aspektu. Prekės ženklo žinomumo samprata. Prekės identifikavimas prekės ženklo žinomumo aspektu. Prekės ženklo asociacijos ir jų klasifikacija. Prekės ženklo žinomumo ir įvaizdžio ryšys. Prekės ženklo žinomumo ir vertingumo sąryšis. Prekės ženklo žinomumo ir vartotojų lojalumo ryšys.


Pats prekės ženklas neapima visko – jis greičiau atskleidžia tik tam tikrą įmonių aspektą. Čia reikšminga tiek pati raidinė bei simbolinė informacija, tiek jų išdėstymo būdas, apipavidalinimas, specifinis vardas, simbolis, spalvų ir šriftų derinys. Prekės ženklui numatoma teisinė apsauga, jis tampa firmos intelektualia nuosavybe ir yra galimybė su šio ženklo naudojimu susijusius konfliktus spręsti per teismą.

Tyrimo problema – Pieno produktų pasirinkimas Lietuvoje yra labai didelis, tačiau vartojimas priklauso individualiai nuo kiekvieno vartotojo ir jo požiūrio.Kokie kriterijai lemia Dvaro prekės ženklo žinomumą vartotojų atžvilgiu.

Tyrimo objektas – Dvaro prekės ženklo žinomumas.

Kinnear T. C., Bernardi K. L., Krentler K.

Prekės ženklo apibrėžimų yra pakankamai nemažai. Vieni mokslininkai tai įvardija kaip prekės ženklą ir neapčiuopiamas jo savybės. Kiti tai įvardija, kaip svarbiausią ir vertingiausią nematiarialų turtą, kurį sudaro įvairūs elementai ( fiziniai, emociniai, estetiniai, simboliniai ir pan.). Tai leidžia suprasti, kad reikia domėtis ir žinoti daugiau apie juos.

Galima teigti, kad prekės ženklas yra įvairių elementų rinkinys, atspindintis vartotojų poreikius bei išskiriantis įmonės prekes nuo kitų prekių.

Analizuojant prekės ženklo sampratos aspektus reiktų paminėti tai, kad prekės ženklas atlieka įvairias funkcijas, suteikdamas naudą įmonei bei prekės vartotojui. Prekės ženklas atlieka šias fukcijas:

Prekės ženklas atlieka labai daug funkcijų, kurias turi įvertinti gamintojas jį kurdamas bei vystydamas. Lengvai atpažįstamas, turintis gerą kokybę ir žinomas prekės ženklas padeda įmonei ne tik padidinti pardavimus, bet ir pritraukti lojalių klientų bei padidinti įmonės vertę. Todėl įmonė turi stengtis sukurti ir pasirinkti tokį prekės ženklą, kuris vartotojams butų lengvai prisimenamas ir atpažistamas, bei

Prekės ženklo žinomumas - vienas svarbiausių veiksnių, kuris turi įtakos sėkmingam prekės pateikimui vartotojui bei rinkai. D. A. Shore (1999) teigimu, prekės ženklo žinomumas gali būti apibūdinamas fraze „ar atsimeni mane?“. Jo teigimu, prekės ženklo žinomumas - tai vartotojo galimybė atpažinti prekės ženklą išskirti jį iš kitų. Prekės ženklo žinomumas yra neatsiejamas nuo prekės ženklo ir produkto identifikavimo.

Prekės ženklo žinomumo kūrimas ir didinimas yra vienas svarbiausių marketingo sprendimų, susijusių su prekės ženklo pateikimu rinkai ir vartotojui. Vartotojai sulaukia daugybę žinučių ir pranešimų. Tai, jog vartotojas atpažįsta ir įsimena tam tikrą prekės ženklą, yra didžiausia vertybė to prekės ženklo įmonei. Prekės ženklo žinomumo kūrimas suteikia įmonei galimybę perduoti vartotojui vertingą žinutę apie jų prekės ženklą, kuri sukuriama vartotojui atsižvelgiant į įmonės tikslus bei vertybes.

Rinkodaros bei reklamos specialistai kas dieną mąsto, ką daryti, kad prekės ženklas taptų žinomas ir perkamas, nes investicijos į prekės ženklą yra didelės. Be to prekės ženklas suteikia pridėtinę vertę. Tyrimais yra nustatyta, kad pirkėjai už prekę su žinomu ženklu yra pasirengę sumokėti daugiau pinigų, negu sumokėų už prekę su nežinomu prekės ženklu, tačiau visiškai tokią pačią. Specialistų atlikti tyrimai parodė, kad prekės ženklas daro didelę įtaką pirkimo apimtims. Tai kaip priklauso pardavimų apimtys nuo prekės kainos tos prekės, kuri turi pripažintą ženklą, ir tos, kuri turi nepripažintą prekės ženklą. Prekės, turinčios pripažintą prekės ženklą, pardavimai didesni, lyginant su preke, kurios prekės ženklas mažiau žinomas, esant vienodoms prekių kainoms. Beto svarbu paminėti, kad prekės su pripažintu prekės ženklu kaina yra didesnė. Vartotojas yra linkęs pirkti prekę, turinčią pripažintą prekės ženklą, nes taip jis sugaišta mažiau laiko, ieškodamas prekės ir užsitikrina norimą gauti naudą. Galima teigti, kad vartotojas geriau renkasi žinomą prekės ženklą, nepaisant to, kad kaina yra didesnė.

Prekės ženklo žinomumas daro įtaką vartotojo elgsenai bei apsisprendimui renkantis prekę. Žinomas prekės ženklas vartotojui yra lengvai prisimenamas ir atpažįstamas bei patenkina vartotojo lūkesčius, pageidaujamas vertybes, nuostatas bei asociacijas. Vadinasi, pagrįstai galima teigti, jog už žinomą prekės ženklą vartotojas pasirengęs mokėti daugiau. O tai įrodo, kad prekės ženklo žinomumas yra vartotojo suvokiamos prekės ženklo vertės išraiška. Neabejotina, tai kad prekės pelningumui turi įtakos tai, kaip gerai yra žinomas konkretus prekės ženklas. Juk stiprus ir gerai žinomas prekės ženklas, kaip teigia L. Bivainienė ir kt. (2008, p. 49), sąlygoja pelningą įmonės veiklą. Nepripažintas prekės ženklas, žinoma, atneš mažiau naudos įmonei.

Prekės ženklo žinomumo vertinimas. (2015 m. Rugsėjo 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekes-zenklo-zinomumo-vertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 06:49