Prekiniai ženklai


Marketingo analizė. Įvadas. Prekės ženklo sąvoka. Prekės ženklo funkcijos ir nauda. Prekės ženklo kūrimas. Prekių identifikavimas ir ženklinimas. Prekės ženklo vardas. Prekės ženklo simbolis. Įmonės ,,kavinuko prekyba’’ prekinių ženklų anallizė. Įmonės ,,Kavinuko prekyba’’ prekinių ženklų funkcijų efektyvumas. Prekinio ženklo vardo ir simbolio išskirtinumas. Išvados.


Prekiniai ženklai yra neatsiejama nuo prekių ar paslaugų. Visame pasaulyje žmonės perka įvairių firmų produkciją, pažymėtą tam produktui skirtais ženklais. Ryškūs, lengvai suprantami, bet trumpi prekiniai ženklai greit įsimenami, tad tampa daug paprasčiau jei norime vėl rasti prekę parduotuvėje ar atsiliepimą apie ją. Kadangi prekinį ženklą įsimena ne vienas žmogus, o dideli srautai asmenų, todėl naudą gauna ir įmonė ar asmuo sukūręs prekę su tam tikru prekiniu ženklu. Taip kaupiamas lojalių klientų sąrašas ir laikui bėgant vis didinamas. Juk nusipirkęs ir patenkintas pakuote bei kokybe klientas norės grįžti vėl ir vėl.

Šiuo metu visame pasaulyje yra nemažai garsių prekinių ženklų atnešusių didžiulius pelnus įmonėms, tad toliau investuojama į ženklų atnaujinimą, gerinimą, reklamą, o konkurentų panašūs pavadinimai nesugeba pelnyti užpatentuoto prekinio ženklo šlovės. Prekiniui ženklui kūrybai yra pakankamai plačios galimybės, bet tai nėra labai lengva. Privaloma žinomi šalyje galiojanti prekinio ženklo kūrimo įstatymą bei tinkamai parinkti prekinio ženklo vardą bei simbolį, kad jis atliktų visas prekinio ženklo funkcijas ir atneštų ne tik pelną, bet ir neapčiuopiamą vertę.

Prekių ženklas – dažnai lietuvių kalboje girdima angliška versija - ,,brandas’’. Tai yra simbolis, pavadinimas, grafinis ženklas ar žodžių junginys, pakuotė, vardas, emblema, etiketė, devizas(spalva, forma, dizainas) arba jų derinys kuris padeda atskirti vieno gamintojo ar įmonės prekes ar paslaugas nuo kitų gamintojų prekių ar paslaugų. Prekinis ženklas yra vienas rinkodaros, reklamos elementų ir jei parenkamas/ sukuriamas geras prekės ženklas gamintojui ar prekybininkui duoda nemažai naudos. Pagal LR įstatymą prekės ženklas įvardijamas, kaip bet koks žymuo, kurio paskirtis – atskirti vieno asmens prekes arba paslaugas nuo kito asmens prekių arba paslaugų ir kurį galima pavaizduoti grafiškai. Mokslininkai skiria ir emocinį prekės ženklo aspektą, teigdami, kad šis atsispindi vartotojų pasamonėje ir turi įtakos jų prekės ženklo suvokimui.

Iš prekinio ženklo atliekamų funkcijų galima matyti, jog prekinis ženklas visokeriopai neša naudą jo kūrėjui, įmonei ar asmeniui ir sukuria piniginę ar neapčiupiamą vertę.

  • Marketingas Analizės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1934 žodžiai)
  • Marketingo analizės
  • Microsoft Word 110 KB
  • Prekiniai ženklai
    10 - 5 balsai (-ų)
Prekiniai ženklai. (2015 m. Gruodžio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekiniai-zenklai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 04:32