Prekių asortimento formavimo politika


Vadybos skaidrės. Prekių asortimento formavimo politika. Asortimento formavimo samprata ir paskirtis. Asortimento formavimą lemiantys veiksniai. Prekybos šaka ir tipas pagal pardavimų pobūdį. Prekybos įmonės tipas. Įmonės dydis (prekybiniai plotai). Įmonės dydis. Įmonės vieta. Personalas. Asortimento formavimo kryptys. Asortimento didinimas. Asortimento plėtra. Asortimento gilinimas. Asortimento mažinimas (siaurinimas). Asortimento pakeitimas. Mažmeninės prekybos įmonė turi turėti savo požiūrį į naujas prekes. Asortimento pergrupavimas. Asortimento formavimo etapų apžvalga.  .


Asortimento politikos uždaviniai yra: užtikrinti vartotojų poreikių tenkinimą, derinti prekybos įmonės veiklos rezultatus, didinti prekybos įmonės apyvartą, sudaryti galimybę sėkmingai konkuruoti rinkoje, išsilaikyti joje ir vystytis.  .

Asortimento politika: Nepertraukiamas, susietas su laiku, priderintas prie rinkos reikalavimų procesas, turint tikslą prekiauti tik tuo, kas turi paklausą ir užtikrina prekybos įmonei didžiausias pajamas ir pelną.

Asortimento efektyvumas, į kurį nukreipta asortimento politika, gali būti vertinamas dviem kriterijais: gyventojų aprūpinimo ir ekonominiu. Pirmasis rodo, kaip sudarytas asortimentas tenkina gyventojų paklausą ir poreikius, o antrasis – jo efektyvumą ekonominiu požiūriu. Ekonominį efektyvumą rodo tokie rodikliai, kaip asortimente esančių prekių apyvartumas, skyriaus darbuotojų darbo našumas, veiklos rentabilumas, pelningumas, apyvartos dydis. Asortimentas visų pirma turi tenkinti pirkėjų poreikius. Norint geriau patenkinti pirkėjų poreikius svarbu įvertinti tai, kad per didelis asortimento išplėtimas didina prekių atsargas ir cirkuliacijos kaštus. Todėl pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas pirkėjų paklausos tyrimui, kainų nustatymui, sezoniškumui bei madai. Taigi, prekių asortimentas pagal kainų lygį ir savybes turi atitikti socialinį gyventojų pasiskirstymą. Kylant gyventojų pragyvenimo lygiui, prekės kainos įtaka mažėja, o poreikių vaidmuo didėja.

Prekių asortimento formavimas - tai sudėtingas procesas, kuris nulemia prekybos ūkinės – finansinės veiklos rodiklius, veikia pasiūlą, paklausą bei prekių atsargų sudarymą, turi labai svarbią reikšmę ūkiniams ryšiams, transportui, prekių sandėliavimui ir kitiems reiškiniams.

  • Vadyba Skaidrės
  • 2014 m.
  • 38 puslapiai (2116 žodžių)
  • Vadybos skaidrės
  • MS PowerPoint 119 KB
  • Prekių asortimento formavimo politika
    10 - 4 balsai (-ų)
Prekių asortimento formavimo politika. (2014 m. Gruodžio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekiu-asortimento-formavimo-politika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 09:44